Vorige week had ik een inwendige echo onderzoek omdat ik al vanaf juli 2008 met de pil gestopt ben maar heel erg onregelmatig ongesteld word. Zojuist mijn huisarts gebeld voor de uitslag. Hij zegt dat ik een vorm van pcos heb. Heb er wel een beetje over gelezen maar snap het niet heel goed. Hij legde het een beetje vaag uit, "ik ben verminderd vruchtbaar en iets met mannelijke hormonen die de overhand nemen en dat je dan allemaal kleine cyctes in je eierstokken hebt". Kwam best wel ff aan moet ik zeggen. Ik ben dus verminderd vruchtbaar, kan waarschijnlijk niet spontaan zwanger worden, moet het allemaal even verwerken. Heb het dus ook niet helemaal kunnen volgen, wie kan mij een beetje uitleggen wat het is? En hoe gaat het nu verder? Ik krijg een afspraak bij de gyn zei mijn HA. En dat was het. Wie weet wat er verder gaat gebeuren. Nog een inwendige echo of wat krijg je te horen? Krijg je pillen? Wie praat mij even bij.
hey meid rot zeg dat je PCO hebt.. maar hopelijk kunnen ze je er nu wel mee helpen.. hier een site boordevol info over PCOS.. misschien heb je er iets aan http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/g ... chten/pcos liefs daantje
Er zijn ook zat vrouwen met pco die gewoon spontaan zwanger raken hoor. Ik vind het heel lullig voor je in ieder geval het lijkt me verschrikkelijk om dat zo ff te horen te krijgen alsof het niks is. Het ligt soms ook aan overgewicht ik weet niet of dat bij jou het geval is? Maar afvallen schijnt dan een hoop te kunnen veranderen. Er zijn ook vrouwen die suiker bannen dat schijnt ook allemaal een slechte invloed te hebben. Blijf zoizo in jezelf geloven dat is heel belangrijk! Groetjes
ik heb geen overgewicht heb een bmi van 23 ofzo. Wel ben ik aan het sonja bakkeren en deze maand was m'n cyclus wel ineens korter. Vond het wel toevallig.
Ja inderdaad, dat is zeker toenvallig. Ik zou vooral gezond eten ook en zorgen dat je zo min mogelijk suiker binnekrijgt. Wat je waarschijnlijk al doet dus. Pco is zoizo een heel breed begrip wat dat precies inhoud schijnt bij elke vrouw anders te zijn. Sommige hebben helemaal geen eisprong en andere wel maar dus gewoon wat minder vaak dan normaal. Dan heb je dus minder kans op een zwangerschap maar is zeker niet onmogelijk dan. Ze kunnen je medicatie voorschrijven die de eisprong bevordert en beter regelt. Groetjes