Hoi, Ik ben er zo vol van dat ik zwanger ben, maar ik heb met mijn man afgesproken het nog een aantal weken voor onszelf te houden. Maar wanneer vertel je het? Je hoort vaak als de kans op een miskraam geweken is, maar wanneer is dat? Ik lees 20, 16, 12 weken. Wanneer krijg je de eerste echo? Wat hebben jullie gedaan?
De kans op een miskraam wordt kleiner als je een kloppend hartje hebt gezien. Garanties krijg je niet, ook niet na de geboorte. Ik heb het direct tegen onze ouders, broers-zussen-aanhang verteld. Op werk heb ik het direct tegen m´n leidinggevende verteld en na de 1e echo (met 8 weken) ook tegen de collega´s.
Ik was ook zo vol van mijn zwangerschap,ik heb het ook binnen twee weken aan iedereen verteld,ik was toen 5.5 weken zwanger.
Dat is wel de bedoeling ja. Wanneer je je echo krijgt verschilt trouwens per verloskundige: je hebt ze die het met 8 weken doen zoals de mijne) en anderen doen het met 10 of 12 weken.
hoi wij hebben aan de aanstaande opa's en oma's verteld de rest hoort het later. ik krijg met 7 weken en 2 dagen een echo om te kijken als het hartje klopt. ik vroeg als dat al kon, en ze zij ja als het goed is zie je het wel alleen later we nog niet horen. dus voor mij kan het niet snel genoeg 30 sep zijn
Mijn beste vriendin heb ik het eigenlijk gelijk verteld en mijn collega's. Dat had ik ook gedaan omdat ik lichamelijk wat zwaar werk doe en liever niet wil tillen. Ze kwamen er toch wel achter. Mijn ouders en schoonouders hebben we het verteld na de eerste 7 weken echo en de rest na de 10 weken echo.
Ik heb het al 2 dagen later verteld, tegen ouders, directe vrienden en mijn werk, aangezien ik met dementerenden en gedragsproblematiek werk en er regelmatig veel agressie voorkomt op de werkvloer vond ik dat mijn werk eigenlijk wel prioriteit had, aangezien ik dus niet zomaar een bewoner verzorg die behoorlijk agressief is, ik vond dat mijn collega's daar recht op hadden om te weten. En het kan altijd nog misgaan, ook met 7 maanden zoals bij mijn nicht, placenta gescheurd. Als het misgaat wil je het ook delen toch?
Ik heb het mijn ouders al verteld toen ik een paar dagen overtijd was en een positieve test had. Schoonouders een paar dagen erna. Mijn broer en schoonzus en aanhang met 10 weken. En hier op het werk ga ik het volgende week vertellen! Ik hou me wat het werk betreft dus aan de drie maanden. Maar ik kan me wel voorstellen waarom sommigen het al eerder op het werk vertelden, ik met m'n kantoorbaan kan daar best nog ff mee wachten. Maar ik vind het wel superleuk om het nu eindelijk te 'kunnen' vertellen! Kijk er naar uit!
Denk het niet! Maar dat hoor ik dan volgende week wel. Er was wel een collega die vroeg of ik zwanger was, maar dat was meer omdat ik, toen ze wat wilde vragen, zei dat ik ff eerst een broodje moest eten omdat ik anders omviel van de trek. Toen had ze juist op haar andere werk een collega waarvan ze wist dat die zwanger is en hetzelfde had. Ik heb toen gezegd dat ze het 'vroeg' genoeg zou horen als het zo was. Ze stelde me wel ff voor het blok, maar ik heb het toch maar niet gezegd. Dat is wel lastig, als mensen het aan je vragen maar je wilt het nog niet zeggen maar eigenlijk ook niet erover liegen!
wij hebben het de vorige keer met negen wk aan de ouders verteld we hadden toen de eerste echo gehad en dus een foto. en kloppend hartje gezien en die man zei toen dat je dan wel goeie garantie hebt het kan natuurlik misgaan dat kan altijd wel maar dan wi je er idd ook over praten. vrienden hebben we het iets later verteld.
ja ik heb het meteen verteld gewoon meteen lekker genieten....maarja mijn buik laat het ook al zioen vanaf 5 weken dus niet echt te verbergen maar als dat wel zo was geweets had ik het nog verteld... ik kan zulke belangrijke mensen niet dat mooie nieuws onthouden vind ik , zou erg ego vinden van mezelf..
Ik denk dat ik eerst wat meer "bewijs" wil in de vorm van echo of kloppend hartje. Ik ben ernstig ziek geweest en al niet meer zo piep en mijn ouders dus ook niet. Die hebben de "hoop" op een kleinkind al opgegeven, dus ik wil het ze na alle ellende die we hebben meegemaakt pas vertellen als we wat meer zekerheid hebben, al krijg je nooit garanties. Hoorde net twee kassieres nog praten over een collega die haar baby, die met 24 weken te wereld was gekomen, had verloren. En dan de reactie van de ene: "Ja, da;s knap l*llig", mijn hart stond even stil... Mijn man overigens vind het heerlijk dat het nog even "ons geheimpje" is. Die loopt zo te stralen, da's echt niet normaal!
Omdat wij zwanger zijn geraakt dmv icsi hebben we het ouders + mensen die van de behandelingen afweten het meteen verteld. De rest krijgt het rond de 12 weken te horen.