hallo, ik ben de hele dag door misselijk en weet gewoon niet wat ik moet eten, heb ook nergens trek in. heeft iemand suggesties?
Een kaal beschuitje hielp bij mij altijd erg goed. Of zo'n babyliga. In elk geval iets wat lichtverteerbaar is.
Nou ik heb wel een rijtje voor je hoor! kleine slokjes cola, fruitlollies, vanilleyoghurt, rozijntjes, geroosterd brood met smeerkaas, dropjes waar je lang op kan zuigen, dikke krokant gebakken (uit de oven) patatten en zoute popcorn. Op de een of andere manier wil ik alleen maar produkten die of sterk van smaak zijn of knapperig zijn. De misselijkheid gaat er niet van weg, maar de scherpe kantjes worden er een beetje door weg gehaald. En zo krijg je toch wat binnen. Je moet echt van alles uitproberen en gewoon hele kleine beetjes eten. Mijn avondeten gaat er nu in drie porties in, 18.00, 19.00 en nog wat om 20.00. En een klein bakje popcorn kan ik de hele avond mee doen. Heel veel sterkte ermee!
ik at/eet: tomatencremesoep. Huzarenslaatjes. witbrood met beetje suiker... sultana... en idd niet teveel tegelijk. kleine porties. Ik at ook graag salade... (sla, komkommer enz.)
Bij mijn vorige zwangerschap at ik veel Brinta, moet daar alleen nu niet meer aan denken, ik eet: - M&M's - Sultana - Ontbijtkoek - Creamcrackers Gember schijnt misselijkheid te verminderen of vanillevla..
s'morgens neem ik goede morgen drink (fruit) ontbijt. ik kan dan alleen iets drinken krijg geen hap door mijn keel dan moet ik overgeven. de rest van de dag als ik misselijk ben gaat er wel een flesje fruit 2day in ik lust absolut geen vlees op het moment zelfs vis (wat ik normaal liever heb als vlees) lust ik nu ook niet. s'middags lust ik wel brood (alleen volkoren) met appelstroop. heel af en toe een sultana, lust bijna niets meer tussen door. kippensoep vind ik ook wel lekker. yoghurt met roosvice en ik lust ook potjes olvarit vanaf 15 maanden (spinazie met aardappels en kip)of (sperzieboontjes met rundvlees) erg he maar ja dan heb ik toch iets gezonds binnen wat binnen blijft.
-komkommer -van die worteltjes in balletjesvorm (knaagt lekker weg, is fris, neem vaak zakje mee naar m'n werk) -droge, zoute crackertjes -koude zoete appeltjes -studentenhaver (met van die grote noten) -kippensoep -druiven succes! Amber
ja een sultana, of een sneetje brood met kaas, of een glas melk (ook lekker). Drop vond ik ook een goeie tip, alleen kan ik niet op 1 dropje sabbelen, bij mij MOET de hele zak gewoon liefs zo snel mogelijk leeg..... en daar word je dan ook weer misselijk van .... doh!
Bij mij hielp het als mijn maag een beetje gevuld was . Ik moest geen honger hebben en ook niet vol zitten . Van vette dingen werd ik alleen misselijker dus voor mij waren het de droge hapjes zoals maria bisquitje , liga , crackers enz
mijn tip: beschuit met hagelslag en idd: de hele dag door kleine beetjes eten, zodat er constant iets in je maag zit. Succes ermee!
APPELS! Klinkt raar, maar de eerst 14 dagen kon ik 's ochtens alleen maar appels eten. Ze ruiken niet. Wat mij ook hielp, daar is het nu misschien te koud voor, maar buiten eten. Mijn neus was zo hypergevoelig dat ik bij elk geurtje dat voorbij kwam moest overgeven, van chocolade tot natte was. En buiten heb je er veel minder last van. Ook eten ruik je buiten minder sterk. Dit is natuurlijk geen goede tip voor de warme maaltijd, maar een boterham onderweg naar werk of boodschappen doen was voor mij ideaal. Frisse lucht doet wonderen!
Bij mij helpt een boterham met pindakaas of coco pops met melk. Bij mij gaat het meestal fout met het drinken als ik misselijk word, dat komt er dan geheid na 4 minuten harder uit als erin. Cola heb ik geprobeert maar dat komt er na het douchen dan ook meteen weer uit.
Ik ontbij 's ochtends een half uur voor ik opsta met ontbijkoek. Dan ga ik nog even dutten en dan pas uit bed. Dat helpt echt tegen de misselijkheid. Dan eet ik fruit, tussen de middag brood met appelstroop, pindakaas, kaas of iets anders hartigs. Dan weer wat fruit of cheesedippers. Biscuitje. Sultana of evergreen. Avondeten eet ik eigenlijk alleen de groente, de rest smaakt me voor geen meter. Dan yoghert oid. Dan weer biscuit of fruit.
Nou bij mij helpt witbrood. Nix anders dan witbrood. En dan met zoetbeleg want van de rest kreeg ik mega maagpijn. Nu gaat t wat beter en eet ik meer verschillende soorten beleg maar nog steeds eet ik vaak alleen brood. S avonds wil ik wel eens wat mee eten maar meestal brood. Mun moesje is zo lief dat ze paar keer per week meekookt en dat vind ik dan wel lekkerder. Dan eet ik wel meer. Maar geen vlees. Dubbel vla vind ik ook lekker. En MELK! Sowieso zijn melkproducten goed voor je maag (ik weet niet of je ook maagpijn hebt) het zorgt voor rust... Succes, weet hoe je je voelt en kan je vertellen dat ik het nu ook behoorlijk zat aan t worden ben. Maar wil eigenlijk ook niet klagen want ben natuurlijk reuze blij met het kleine wonder.... Nogmaals succes.
Bij mij helpt het als ik een sneetje witbrood neem met een dun laagje boter met een beetje suiker erop.