Jeuk aan borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cbss, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Ik ben pril zwanger, maar heb op sommige momenten enorme jeuk aan mijn borsten / tepels. Heb dan echt zin om enorm te krabben (doe ik uiteraard meestal niet, staat zo raar op het werk haha)

Ook heb ik rode strepen onder mijn borsten.

Herkent iemand dit ook ? En heeft iemand een goede tip?

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik had het bij mijn vorige zwangerschap heel erg en dan met name rondom mijn tepels. Verschrikkelijk! Niet echt een gouden tip voor je helaas. Ik zou ze gewoon goed insmeren met zwangerschapsolie of bodylotion :)

3. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Rode strepen als in straie of is je huid echt geïrriteerd?
    Mocht het de laatste zijn zouden het ook beginnende huidsmetten kunnen zijn! Dan krijg je rode, droge en jeukende huid. Is vaak ook een beetje glimmend. Het is niet ernstig hoor, gewoon goed droog houden (als het niet open is met bv talkpoeder). Mocht het niet over gaan kun je een zalf zoals bijvoorbeeld bepanten proberen. Vooral als je wat zwaardere borsten hebt kan dit nogal eens voorkomen. Deze twee opties helpen daar bij mij goed voor igg.

4. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Cookies Het is echt geïrriteerd. Heb van mijzelf al vrij grote borsten en nu zijn ze alleen maar groter en zwaarder geworden. En ze jeuken dus af en toe enorm en de strepen zijn ook vervelend

Bedankt voor de tips, ik ga dat eens proberen.

5. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Mijn borsten zien er niet meer uit door de striae en heb dus ook behoorlijke jeuk steeds. Enige wat bij mij helpt is wat kouder douche.

6. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik heb ook steeds jeuk aan Mn borsten, echt heel irritant.

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Mijn tepels zijn zo droog, echt met velletjes en al (sorry te veel info waarschijnlijk). Maar echt die jeuk is vreselijk. Ik vet ze 's avonds vaak maar in met vaseline.

8. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België

Eigenlijk blij dit te lezen. Mijn tepels zien er ook maar "raar" uit. Durfde et niet echt een topic over maken ofzo...Helpt het om ze in te smeren?

En jeuk is hier ook enorm. Had ik voor de zwangerschap ook al wel. Maar nu is het wel extreem. Zou ze soms helemaal openkrabben.

9. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaa, hier ook vaak jeuk! Twee keer per dag goed smeren helpt wel wat. Ik ga ook eens poeder of sudocreme proberen, kijken of dat helpt.

10. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik vind het invetten wel helpen. Anders zou ik ze eraf krabben hahaha

11. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Hier ook, jeukende borsten (vnl de onderkant)en tepels met vlekjes/velletjes.
    Goed invetten helpt.
    Dat gaat helaas tussendoor op het werk niet.

Deel Deze Pagina