Beste allemaal, Ik ben pril zwanger, maar heb op sommige momenten enorme jeuk aan mijn borsten / tepels. Heb dan echt zin om enorm te krabben (doe ik uiteraard meestal niet, staat zo raar op het werk haha) Ook heb ik rode strepen onder mijn borsten. Herkent iemand dit ook ? En heeft iemand een goede tip?
Ik had het bij mijn vorige zwangerschap heel erg en dan met name rondom mijn tepels. Verschrikkelijk! Niet echt een gouden tip voor je helaas. Ik zou ze gewoon goed insmeren met zwangerschapsolie of bodylotion
Rode strepen als in straie of is je huid echt geïrriteerd? Mocht het de laatste zijn zouden het ook beginnende huidsmetten kunnen zijn! Dan krijg je rode, droge en jeukende huid. Is vaak ook een beetje glimmend. Het is niet ernstig hoor, gewoon goed droog houden (als het niet open is met bv talkpoeder). Mocht het niet over gaan kun je een zalf zoals bijvoorbeeld bepanten proberen. Vooral als je wat zwaardere borsten hebt kan dit nogal eens voorkomen. Deze twee opties helpen daar bij mij goed voor igg.
@Cookies Het is echt geïrriteerd. Heb van mijzelf al vrij grote borsten en nu zijn ze alleen maar groter en zwaarder geworden. En ze jeuken dus af en toe enorm en de strepen zijn ook vervelend Bedankt voor de tips, ik ga dat eens proberen.
Mijn borsten zien er niet meer uit door de striae en heb dus ook behoorlijke jeuk steeds. Enige wat bij mij helpt is wat kouder douche.
Mijn tepels zijn zo droog, echt met velletjes en al (sorry te veel info waarschijnlijk). Maar echt die jeuk is vreselijk. Ik vet ze 's avonds vaak maar in met vaseline.
Eigenlijk blij dit te lezen. Mijn tepels zien er ook maar "raar" uit. Durfde et niet echt een topic over maken ofzo...Helpt het om ze in te smeren? En jeuk is hier ook enorm. Had ik voor de zwangerschap ook al wel. Maar nu is het wel extreem. Zou ze soms helemaal openkrabben.
jaaa, hier ook vaak jeuk! Twee keer per dag goed smeren helpt wel wat. Ik ga ook eens poeder of sudocreme proberen, kijken of dat helpt.
Hier ook, jeukende borsten (vnl de onderkant)en tepels met vlekjes/velletjes. Goed invetten helpt. Dat gaat helaas tussendoor op het werk niet.