zere heupen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pluisje, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    Hoi,

Weten jullie hoe dit komt, maar vooral wat ik eraan kan doen;

Wordt nu al 2 nachten steeds na een uurtje slapen wakker. Heb dan pijn, kramp, doof gevoel (weet het zelf niet eens goed uit te leggen) in de heup waar ik dan op lig.
    Ik draai me dan maar om op m'n andere zij en wordt vervolgend zo'n uurtje later weer wakker met hetzelfde verhaal.
    Heb geprobeerd op m'n rug te slapen, maar dat vind ik echt niet fijn.
    Enig idee?

Alvast bedankt, groetjes Sandra.

2. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    :( :( :( Had op een antwoord gehoopt. MMMMMmm jammer.

3. Pluisje

Pluisje Lid

15 mrt 2006
    85
    0
    0
    Wel jammer dat er geen antwoord komt. Alle vragen van gisteren zijn beantwoord en deze niet. :(
    Hoop nog op een reactie, want het was vannacht nog steeds zo. Heb er nu ook wat lage rugpijn bij, zelfs als ik gewoon rustig zit zeurt de pijn door.

Groetjes Sandra.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sandra,

voor jou geldt hetzelfde antwoord als voor Tweety!
    Komt ie:
    even uitleg over waarom jouw vraag bleef staan. Als een vraag nog niet is beantwoord staat er een nul achter. Zodra er een reactie is (van jou of van 1 van ons) komt er een 1 achter te staan. Ikzelf kijk altijd of ik nullen zie en beantwoord dan die vragen Als ik dan een 1(of 2 of 3) zie denk ik dat de vraag al is beantwoord en sla ik hem over.
    Dus daarom is jouw vraag waarschijnlijk over het hoofd gezien en heeft het wat langer geduurd. Geen enkele vraag is raar hoor, dus daar ligt het niet aan. Soms moet je ook gewoon even wachten omdat we dit allemaal naast ons werk doen, als we druk zijn kan het een paar dagen duren voor je antwoord hebt. Als je je zorgen maakt kun je altijd je eigen verloskundige bellen, dan heb je snel antwoord. Het kan ook zo zijn dat ik (of een van de anderen) wordt weggeroepen voordat we alle vragen hebben kunnen beantwoorden. Dat is mij al regelmatig overkomen. Dus dan blijft er 1 vraag (of meerdere) staan. Dat ligt dus niet aan de vraag of aan jou, maar zo gebeurt het soms!

De pijn in je heup kan veroorzaakt worden doordat er een zenuw wordt afgekneld. Dat is op zich geen probleem, alleen wel lastig. Wat je kunt proberen is om een kussentje tussen je knieen te leggen, misschien gaat het dan beter. Als je er last van blijft houden, ook van je onderrug, is fysiotherapie misschien een optie. Wat oefeningen voor een betere houding en wat tips voor slapen kunnen uitkomst bieden.

Mirjam

Deel Deze Pagina