Eerste soepje vanaf 10 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door kleinesara, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

We hebben voor onze dochter olvarit eerste soepje gekocht zodat ze vanmiddag mee kan doen met de soep. Maar we zien nu dat er vanaf 10 maanden op staat. Weet iemand waarom dat is? Zit er iets in wat een baby van 8 maanden nog niet mag hebben? Of zou het wel mogen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat zit er in? Grotendeels water neem ik aan?

3. kleinesara

Nou we hebben het maar gewoon gegeven. Volgens mij staat die 10 maanden er alleen maar op omdat ze niet verwachten dat jongere baby's soep kunnen eten.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee dat snap ik ook niet zo? Als je de groente soep had dan zit er toch alleen maar wat groente en water in ? Lijkt mij persoonlijk niet zo heel erg groot probleem hoor :)

5. kleinesara

We hadden de tomatensoep. En tomaten mogen vanaf 6 maanden dacht ik.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk maf...die soepjes zijn gewoon net zoiets als 4 maandenpotjes, maar dan met meer water en meer rijstebloem. Denk dat die leeftijd inderdaad meer met het idee dat baby's geen soep eten te maken heeft dan met iets anders.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jaa idd dat ze vanaf maand of 10 gewoon met de maaltijd van de ouders mee gaan eten.
    wij gaven toen altijd gewoon onze soep mee, paar hapjes en dan had ie er genoeg van.
    dus nooit zo'n duur potje voor gekocht maar lekker vers.

8. kleinesara

Dat wilden wij eerst ook doen maar onze soep is veel te zout. In die Olvarit potjes zit geen zout. Ze heeft net trouwens wel een paar hapjes van onze soep meegegeten maar dan heel sterk verdund met water. Maar zelfs dan ben ik bang dat het nog te zout is voor haar. Misschien kan ik wel proberen om voor haar apart soep te maken zonder zout.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of gewoon je iegen soep met minder zout maken. Kun je altijd op je bord er nog wat zout in doen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heeft te maken met evt stukjes denk ik.. Tussen de 6&8&10 maanden potjes is de structuur het grootste verschil..

Deel Deze Pagina