Wat heb ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Al langere tijd: zomaar afvallen (van 56 kg naar ineens 52/53 kg), regelmatig duizelig en vaak moe...:(
    Hou er niet zo van om snel naar een dokter te rennen:)
    En nee ik ben niet zwanger;)

2. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Jij hebt nu langere tijd ergens last van... Hoezo snel naar de dokter rennen? Als je ergens last van hebt, dan moet je gewoon naar een huisarts gaan, daar zijn die mensen toch voor...

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wacht, ik ben zo terug; even mijn kristallen bol uit de schuur halen :D

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Huisarts bellen, wij hebben er niet voor geleerd en kunnen hier voor jou geen diagnose stellen. Als je snel afvalt zonder aanwijsbare reden is het zeker een onderzoek waard.

5. singa

singa Niet meer actief

Het kan je schildklier zijn. Als die te snel werkt dan kun je afvallen en moe zijn.
    Je kan dus het beste naar de huisarts.

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    hihi:D

Ja jullie hebben gelijk maar ik denk wie weet zit er hier op ZP iemand die 't zelfde heeft (gehad) en die 't weet;)
    Ben een jaar geleden al eens naar de dokter geweest omdat ik steeds zo moe was maar bleek dus niks aan de hand te zijn... voel me dan zo'n zeikerd.

7. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Zit je verder wel goed in je vel (psychisch?)

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Kan inderdaad schildklier zijn. Kan je bij de huisarts al laten testen door gewoon bloedonderzoek. Indien die negatieve resultaten geeft, kan er verder onderzoek gedaan worden.

Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, dit was iets waar ik meteen opkwam. (student verpleegkunde, toevallig bezig met deze pathologie voor het examen deze week)

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    #9 Wachtende, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
    Al heeft iemand hetzelfde gehad hoeft het niet hetzelfde te zijn...dezelfde symptomen hebben niet altijd dezelfde oorzaak.

dus als je wilt weten wat er is...weet je wie je moet bellen :)

een arts doet toch ook onderzoek voordat hij iets zegt...nu verwacht je dat men via internet en zonder opleiding jou kan vertellen wat er aan de hand is...vrouwenlogica? :p

Toen ik heel veel afviel had ik een fikse ontsteking in mn buik als complicatie van de bevalling...maarja zegt dus geen drol (had ook veel meer klachten erbij hoor:p)

10. Metire

Metire Niet meer actief

even huisarts bellen :)

is het rond je menstruatie? ik hou soms tijdens mn ongesteldheid ook makkelijk een paar kilo vocht vast, en daarna is het er ineens weer af.. en wanneer dat extra vocht dus weer uit mijn lichaam gaat kan ik echt knallende hoofdpijn krijgen, duizelingen en erg moe.

klinkt wel een beetje hetzelfde dus, maar de dokter kan je vast meer vertellen;)

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik ben wel vaak druk in mijn hoofd. Maar dat heb ik altijd al wel eigenlijk.

't is niet alleen rond mijn menstruatie periodes dat ik ineens afval wanneer die voorbij is. 't is gewoon zomaar.. terwijl ik goed eet.
    Misschien mijn schildklier idd..
    Zucht... toch maar even bellen dan.

Bedankt voor jullie reacties!

12. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad even bellen :).
    Heb ook een te snelwerkende schildklier en op 4 maanden na de bevalling ging ik heel wat onder mijn start gewicht van voor dat ik zwanger was, (48kg ipv ervoor 53kg) mooi meegenomen maar toch even gelet op andere kwaaltjes en dit was hele hoge hartslag (in rust rond de 120) en enorm zweten bij de minste inspanning.
    Dokter zei wel als ik enkel zou gezegd hebben dat ik gewicht verloor hij niet dadelijk bloed zou hebben genomen. Maar door de andere kwaaltjes toch even bloed heeft laten checken.
    Kan dus vanalles zijn ;). Maar zou als je zelf u het beste voelt met even een bloed check zou ik het gewoon vragen om dat te doen.
    Voor mij was het op dat moment heel belangrijk wouden voor 2de kindje gaan en dit is met een snel werkende schildklier af te raden.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    stress?

14. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Dacht ik ook gelijk!

15. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    En intussen gebeld?

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maarja wat is er toen gecheckt? En ben je dingen anders gaan doen? Mogelijk zijn er dingen inmiddels naar boven gekomen (bv in bloedonderzoek) die toen nog niet te zien waren... Het is altijd goed om een keer terug te gaan als klachten niet verdwijnen.

17. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb nog niet gebeld:) Ik ben toch weer een kilo aangekomen. Nu 53 kilo.. Dus dat is wel positief. Mag nog wel iets bij want is voor mijn lengte nog te licht.
    Toch zegt iets in me dat ik wel moet bellen dus ik zal morgen alsnog bellen. Ook omdat ik zo moe ben steeds.
    Jullie horen het van me als ik meer weet.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb toen ook aangegeven dat ik steeds zo moe was. Er is toen bloed afgenomen. Ja toch maar eens extra laten checken.

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik denk dat je last hebt van je linker grote teen.

Nee onzin natuurlijk maar ik zou gewoon morgen echt even bellen.
    De huisarts is er voor om te kijken wat er aan de hand is. Zp is daar niet voor bedoeld.

Deel Deze Pagina