zuurstoftekort

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mammie1982, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even een vraagje.
    Als ik mijn dochtertje vasthoud, dan zorg ik er altijd voor dat haar neusje en mondje vrij zijn om te ademen. Ik ben als de dood dat ze te weinig lucht krijgt en zuurstof tekort oploopt.

Nu lag ze vanavond bij iemand die op visite kwam en ik was even koffie maken. Toen zag ik tot mijn schrik dat ze met haar neusje en mondje verdrukt lag in de nek van die persoon. Toen ze weer weg ging bij haar was haar hele neusje knalrood, van het drukken in haar nek bij die persoon waar ze lag.

Reageren baby's wel als ze te weinig lucht krijgen, en kunnen ze op deze manier een tekort aan zuurstof oplopen, of hebben ze een reflex om dat te voorkomen?

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamie1982,

maak je maar niet te druk, als het neusje wordt platgedrukt gaan de neusvleugeltjes naar buiten, op die manier kunnen kindjes echt genoeg zuurstof krijgen. Als je merkt in je eigen nek bv dat het kindej zwaar ademheelt kun je je kindje beter even omhoog halen voor een lekkere teug verse lucht, maar als het eens niet gebeurt is dat niet erg. Zuurstoftekort lopen ze er niet van op. Wel een rode neus van de druk... En kindjes die niet lekker liggen en ze kunnen een beetje bewegen, zullen hun hoofdje wegdraaien voor meer zuurstof. Dus geen zorgen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina