Vocht/bloed achter placenta

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by yenolah, Jun 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #1 yenolah, Jun 22, 2011
    Last edited: Jun 22, 2011
    Hoi, vandaag de 12 weken termijnecho gehad en in principe alles goed, behalve dat er vocht/bloed achter de placenta zit. Hierdoor moet ik veel rust nemen. Op dit ogenblik schaadt het de baby nog niet, tenminste, dat zei de echoscopist.
    Verder was die man niet zo scheutig met de info. Kan dit nog goed gaan in de verdere zwangerschap? Kan ik dit proces stoppen/omkeren?

Nu moet ik van 1 t/m 6 juli ook naar Nederland, vliegreis bijna 3 uur. Vandaag was ik te laat om mijn huisarts te bellen (alles gaat de eerste 22 weken via huisarts en daarna ZH) en morgen is een feestdag hier, dus dan kan ik info ook wel vergeten.
    Misschien weet iemand hier of ik mag vliegen of niet. Dan heb ik alvast wat antwoorden voordat ik vrijdag een belletje naar mijn huisarts pleeg.

Edit: ik heb geen hoge bloeddruk, eerder te laag, ik rook niet, gebruik geen medicatie.
    Ik heb geen echte hevige buikpijn, meer een constant rekgevoel over de gehele onderbuik, geen steken aan een zijde (zou niet weten waar de placenta ligt), geen bloedingen of vochtverlies en hele lichte rugklachten al twee weken (meer alsof de kracht er half uit is en uit mijn benen).

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Yenolah,

je mag gerust vliegen, dat kan geen kwaad. Het bloed dat er zit zal wellicht wel naar buiten komen, maar kan ook resorberen in je lichaam zodat je er nooit iets van gaat zien. Meestal verdwijnt het dan ook en zie je er op latere echo's niets van terug. Met rustig aan doen bedoelde de echoscopist waarschijnlijk even iets zwaars tillen (koffer...) en niet sporten oid.

Groetjes Brigitte

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    oh, wat kan een berichtje toch gerust stellen. Het zat me zo hoog! Ik was op internet gaan neuzen, had ik nooit moeten doen :(
    Ik dacht dat dit vrijwel zeker weer fout zou aflopen, maar er is nog hoop, als ik het goed begrijp.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    zeker hoor, ik zie dit als echoscopiste wel vaker. Neemt niet weg dat het net even iets anders is dan normaal, maar het is dus wel iets dat we vaak zien en meestal geen gevolgen heeft. (En ik bedoelde Niets zwaars tillen natuurlijk... ;) )

Groetjes Brigitte

Share This Page