Ik zit met het volgende, ik weet even niet wat te doen. Ik ben momenteel ruim 31wk zwanger van de eerste. Zowel mijn vriend als ik hebben totaal geen ervaring met baby's, dus er valt voor ons een heleboel te leren. Door onze verloskundige werd een kleinschalig kraamzorgbureau aangeraden waar zij al jaren heel goede ervaringen mee hebben. Wel vlug inschrijven, want ze zitten snel vol. Dat hebben we gedaan, ze hadden plek, alles geregeld met verzekering etc. Voor week 36 zouden ze op intake komen. Vrij laat, vond ik, maar goed. Een kleine maand geleden heb ik hen gemaild, omdat we totaal het overzicht kwijt waren in de baby-uitzet. Ik kreeg van alle kanten tips/adviezen wat ik allemaal moest kopen en ik zag letterlijk door de bomen het bos niet meer. Vriendinnen raadden me allemaal heel dure spullen aan die wij niet kunnen betalen en waarvan ik twijfelde of ik ze echt nodig zou hebben. En ik dacht: de kraamhulp gaat toch met onze spulletjes aan de slag, dus ik vertrouw hun mening qua uitzet. Kraambureau verwees me naar hun folder voor de uitzetlijst. Gezien onze onoverzichtelijke situatie zouden ze na carnaval al op intake komen ipv met 36wk. Ik zou van ze horen, zei de secretaresse. Inmiddels is het ruim na carnaval en heb ik niets gehoord. Met de spullen is het bijna in orde, we hebben gekocht wat wij denken dat goed is aan de hand van de lijst uit hun folder. Maar ik vond het toch niet zo netjes dat ze gewoon niets meer laten horen. Dus heb ik weer gemaild of het allemaal wel klopte. Kreeg een mail terug van de secretaresse: ja, het klopt allemaal mevrouw, ik zal het doorgeven dat we voor u een uitzondering maken en dat ze eerder op intake komen, u hoort deze week nog van ons! Vrijwel dezelfde mail als die ik de eerste keer heb gehad. Ik heb weer afgewacht, maar wederom niets gehoord. Nu ben ik zo langzamerhand het vertrouwen in dit bureau kwijt. Ze beloven tot 2x toe iets en laten vervolgens niets meer horen. Wat kan ik nu het beste doen? Het is volgens mij veel te laat om een ander bureau te regelen... Moet ik dit met de verloskundige bespreken die dit bureau zo ophemelde, moet ik voor de 3e keer er achteraan bellen of gewoon afwachten en hopen dat ze toch nog in actie komen? Ik ben bang dat we straks met lege handen zonder kraamzorg staan. Ik weet het gewoon even niet, sorry voor het lange verhaal. Wat zou u mij aanraden?
Hoi hoi, Normaal is er een intake met 7 maanden, dus kan het nog wel. Maar als je geen vertrouwen hebt in dit kraambureau, dan kun je proberen om ergens anders nog in te schrijven. Een "late"inschrijving noemen we dat. Het kan nog best hoor. Waar ik werk is er soms wel pas een inschrijving met de 36 weken. Het is gewoon niet fijn dat je er geen vertrouwen in hebt. Het is toch al een onzekere tijd, en dan moet je er wel van op aan kunnen vind ik persoonlijk. Dus meid, ga rondbellen. Het is jullie kraamtijd en de bedoeling is dat die zo leuk mogelijk is. Groetjes Adrienne