Recept van Jamie Oliver gezocht

Discussion in 'De lounge' started by NooNoo, Mar 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Deze week was ie op tv met iets van het 30 minute meals programma ofzo. Hij maakte onder andere kip piri piri uit de oven maar daar ben ik niet in geïnteresseerd, ik wil dat toetje wat ie er bij maakte!

Hij maakte in een muffinblik een bakje van bladerdeeg en kaneel. Even in de oven, daarna deed ie er iets van custardpudding ofzo in, weer in de oven. Toen ging ie zelf sinaasappelkaramel maken en deed dat er over heen.

Naaaah en dat lijkt me LEKKER! Maar ik kan het nergens vinden :(
    Wie stilt mijn toetjeshonger met het recept hier van? Eeuwige dankbaarheid gegarandeerd :p
    (ik heb al op z'n site gekeken en alle toetjes gehad, maar daar staat ie niet tussen...)

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    zal het recept even opzoeken!

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,072
    2,211
    113
    Brabant
    laat maar weten of t lukt, hier ook t boek (nouja, mn zus) dus kan het ook opzoeken!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ooeh... zou het dan toch lukken? Ssspannend :D

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Klinkt erg lekker....* hou de leesmodus even aan *

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    gevonden:D

benodigdheden voor 6 stuks:
    bloem om te bestuiven
    circa 200 g kant en klaar bladerdeeg
    kaneel
    125 g creme fraiche
    1 ei
    1 theelepel vanillepasta of -extract
    5 eetlepels lichtbruine fijne tafelsuiker
    1 sinaasappel

Bestuif een schoon werkvak met bloem. Rol het blasderdeeg uit tot het 20x20 cm is. sstrooi er een paar flinke snuffen kaneel over rol het deeg als een soort zwitserse rol op en snijd hem in 6 plakjes. Leg een plakje in elk van de 6 kuipjes van een muffinvorm en druk het deeg er met je duim in zodat de onderkant plat is en er een klein randje deeg bovenuit steekt. zet ze boven in de hete oven (200 graden) en bak ze 8 tot 10 min of tot ze licht bruin zijn.

schep de creme fraiche in een kleine kom. doe er het ei, de vanillepasta 1 eetlepel tafelsuier en de geraspte schil van de sinaasappel bij. Meng alles goed.

Haal de muffinvorm uit de over en druk het opgeblazen deeg met een theelepel rondom tegen de rand om ruimte voor de vulling te maken. Schep het mengsel van creme fraiche in de vormpjes en zet ze terug in de over voor 8 min.

zet een kleine steelpan op hoog vuur. Pers er het sap van de geraspte sinaasappel in en schep er de ret van de tafelsuiker bij. Blijf roeren maar houd er wel rekening mee dat caramel extreem heet wordt en lelijke brandwonden kan veroorzaken. nooit aanraken of proeven dus.

schenk een klein beetje karamel op elk van de taartjes (ze zijn nog een beetje zacht,maar dat hoort zo) en laat ze even staan om te stijven.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Whoaaah!
    Superbedankt Marjolinos, je bent echt mijn held van de week! :cool:

Oh lekkerrrr, ik ga de ingrediënten gelijk op m'n boodschappenlijstje schrijven :p

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    :D dank je

Share This Page