Ik snap er niks meer van!

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Blije Door, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen,

Ik ga maandag 24 okt met verlof en ik ben echt in de war over het uitbetalen van salaris.

Gister was het salarisdag en is er minder uitbetaald dan waar ik recht op heb. Mijn werkgever gaf als reden op dat ik uitbetaald kreeg voor de maand oktober maar de laatste 6 dagen van oktover niet werk en dus minder uitbetaald krijg. Terwijl ik gewoon een vast contract met vaste uren heb. Zijn reden was dat hij daar dan loonheffing over moest betalen en ik krijg immers niet meer door hem uitbetaald maar door het UWV. Maar het is toch raar dat ik minder krijg dan mijn normale salaris en dan moet wachten tot het UWV de rest uitbetaald?

Bedankt alvast voor uw reactie!

Groet,

Sasja

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sasja,

Is er bij de aanvraag van je Zwangerschaps- en bevallingsuitkering is ingevuld dat de uitkering aan jou betaald moet worden?
    Dan betaalt je werkgever je salaris tot en met de laatste dag voor je verlof.

UWV betaalt dan de uitkering vanaf de eerste dag van het verlof aan jou.

Wordt de uitkering aan je werkgever betaald?
    Dan wordt dit gedaan inclusief de premies en loonbelasting die de werkgever voor jou moet afdragen.

Weet je niet wat op de aanvraag is ingevuld?
    Neem dan contact op met UWV telefoon (0900-9294).

Actuele informatie over de betaling van de zwangerschaps- en bevallingsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina