zw.diabetes en nu GUO ipv SEO

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door einad, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

Ik heb zwangerschapsdiabetes en nu gaf mijn gyn aan dat ik mijn echo moet laten doen in rdam en dat het een guo gaat worden.
    Er komen namelijk vaker afwijkingen voor bij mensen die diabetes hebebn.
    Ik ben hier eigenlijk behoorlijk van geschrokken, wel fijn dat er extra goed naar gekeken word maar ben wel bang voor eventuele afwijkingen.
    Is iemand hier bekend mee?
    En om wat voor afwijkingen zou het gaan?

Alvast bedankt!

2. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Het gaat om een 1 of 2 % hoger risico dan een ´gezond´ iemand, dus het valt uiteindelijk mee ;)
    Je hebt een grotere kans op een openrugetje of hazenlip en een bepaalde hartafwijking.

Op de GUO is net alles iets beter te zien, dan op een normale echo. Ze kijken alles extra goed na. De GUO duurt ook ruim een uur.

Ik heb zelf diabetes en ben nu 30 weken zwanger van een beep zonder afwijkingen en ook de uitslag van de vruchtwaterpunctie was ook goed.......

Ik heb zelf diabetes en ben nu 30 weken zwanger en de beep heeft geen afwijkingen en de uitslag van de vruchtwaterpunctie was ook goed

3. Bedankt voor je reactie, die stelt me gerust!
    Wat fijn dat alles goed is met jullie kindje!
    Ondervind je veel last van de diabetes?
    Groetjes Einad

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn moeder heeft diabetes. en heeft mij en mn zusje gekregen.
    ik ben 4 wkn te vroeg geboren en woog ruim 8 pond!
    ik had wat aan mn schildklier en hart. maar dat is zionder operaties, dmv medicijnen allemaal goed gekomen. ik heb wel de eerste 3 mnd in het zknhuis gelegen, maar dan spreek ik ook over 31 jaar geleden. toen ging het allemaal anders.
    mijn moeder was een paar maanden na mijn geboorte onverwacht zwanger van mn zusje.ze was wel angstig. zij is 5 wkn te vroeg geboren en woog 7.5 pond, en kerngezond!
    succes meid! komt goed!

5. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    einad, dit is trouwens onze tweede ;) en de eerste is ook helemaal gezond....

Op zich vind ik het meevallen diabetes, maar ik heb het nu ook al 4 jaar en weet er mee om te gaan (heb het overgehouden aan mijn eerste zwangerschap) Ik kan me nog wel goed herinneren dat er veel op me af kwam tijdens de eerste zwangerschap en de gyn had het alleen maar over de risico's, dus mocht je vragen hebben stel ze gerust......

Heb je nu een dieet of moet je al insuline spuiten?

6. Hoi Medousa,
    Dank je wel voor je berichtje!
    Het is ons tweede kindje, bij het eerste kindje was een dieet voldoende.
    Nu ben ik maandag gestart met insuline, insulatard heb ik.
    Het prikken is gelukkig niet eng alleen irriteert de vloeistof altijd even..
    Ben je eerder ingeleid en waren je kindjes ook aan de grote kant?

tresje, bedankt voor je positieve berichtje!

7. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    De eerste was gewoon normaal. Ik ben toen ingeleid met 38 weken en ze woog 3170 gram.
    Ik heb 2 weken geleden een groeiecho gehad en deze beep loopt tot nu toe op schema.

Je hoeft dus maar 1x per dag insuline te spuiten. trouwens een tip voor het irriteren van de insuline. De insuline (nog) langzamer inspuiten (krijg je ook geen blauwe plekken) De naaldjes zijn tegenwoordig zo klein....ik voel ze niet meer en weet ondertussen mijn pijnlijke plekjes te vermijden.

Er is trouwens een topic in gezondheid: insuline spuiten, daar zijn nog meer meiden die insuline (pas zijn gaan) spuiten....

Deel Deze Pagina