Lieve Dames, Wie kan mij een beetje helpen. Ik ben op 14-02 ongi geworden. Ik heb op 26-02 een smiley op mn db digitaal gehad. En ben vanmorgen Ongi geworden. Ik zit nu dus op een cyclus van 26 dagen. Maar tussen de tijd van de smiley en de ongi zit precies 2 weken. En tussen de tijd van de 1e dag ongi en die posi smiley zit 12 dagen. Heb ik dan nu wel zowieso een eisprong gehad. En hoe moet ik dat nu berekenen dan. Ik had gister avond sex, zittend, dus ik dacht zelf eerst dat het daardoor kwam dat ik wat licht rood bloed verlies had, maar ben dus benieuwd of het nu ook door gaat zetten.
Als je op dag 12 een smiley had heb je op dag 13-14 je eisprong gehad. Als je een cyclus hebt van 26 dagen, heb je een luteale fase van 12-13 dagen.
Mn cyclussen verschillen nog al zoals je kunt zien in me onderschrift. Wanneer kan ik nu het beste beginnen met ovutesten? Ik denk rond de 9e dag ofzo of niet? En is dat een normale LF of niet?
Tis trouwens wel zowieso een menstruatie, verlief nu licht rood bloed, niet ernstig maar dus wel een ongi. En.... heb ik nu dan wel een eisprong gehad???
Zonder eisprong geen menstruatie dus je hebt idd een eisprong gehad. Ik zou op dag 10 beginnen met testen.
we lopen gelijk mamatje hier ook de 26e positieve ovulatietest en vandaag ongesteld hopelijk hebben we aankomende maand meer geluk
Dat is niet waar wat je hier zegt. Het is wel degelijk mogelijk ongesteld te worden zonder een eisprong te hebben gehad. Somige dames hebben maar uit 1 eileider een ei en zijn toch elke maand ongesteld. Je lichaam maakt zich klaar voor het nestelen van een eitje en als dat niet gebeurd word je gewoon ongesteld. Om er achter te komen of je een eisprong hebt kan je het beste gaan temperaturen, na je eisprong gaat je temperatuur altijd omhoog. @Mammatje, Nu hoeft dat hier helemaal niet en als je een positieve ovulatie test hebt gehad en je bent precies 14 dagen later ongie kan je er idd wel vanuit gaan dat je een eisprong hebt hoor
@ Mammatje: kijk eens in het "temperaturen" gedeelte hier... Ik temp altijd 's ochtends nog voor ik een stap uit bed doe en zoveel mogelijk op dezelfde tijd, vaginaal, met een 2-decimalen-thermometer. Dit doe ik de hele cyclus door (dus ook tijdens mijn ongi).
Toch even hier op reageren hoor. Ik snap niet zo goed wat je hier bedoelt. Je eitje springt vanuit je eierstok en wordt als het goed is opgevangen door je eileider. Je eileider zegt dus niets over je eisprong. Overigens is het niet zo dat meiden met 1 eierstok nog maar eens in de 2 maanden een eisprong hebben. Je eitjes springt niet om de beurt links en dan rechts en dan weer links. Vaak is het zo dat bij meiden die 1 eierstok hebben, deze de eisprong helemaal overneemt waardoor een vrouw nog steeds elke maand een eisprong heeft. @TS: temperaturen doe je elke dag vanaf het begin van je cyclus, dus op dag 1. Je doet dit elke dag op een vast tijdstip, voor je uit bed stapt dus direct bij het ontwaken. Niet eerst naar de wc gaan of iets dergelijks want dat heeft weer invloed op je temperatuur. Je kunt rectaal of vaginaal temperaturen maar van rectaal wordt gezegd dat het het meest betrouwbaar is. Het is handig om een digitale thermometer aan te schaffen met cijfers achter de komma. Die is het meest nauwkeurig. Gewoon bij de drogist te krijgen. Heel veel succes!
Misschien niet het beste voorbeeld/uitleg sorry, maar wat ik duidelijk bedoelde te maken is dat je wel degelijk ongesteld kan worden zonder een eisprong te hebben. Er werd nl gezegd : Zonder eisprong geen menstruatie.
Officieel is dit dan een ontrekkingsbloeding en geen menstruatie. Het is vergelijkbaar met als je de pil slikt. Je hebt dan ook geen eisprong, terwijl je wel "ongesteld"wordt in de stopmaand @TS: je had een positieve ovulatietest en 14 dagen later ongesteld, je kan er dus voor 99,9% zeker van zijn dat je gewoon een eisprong hebt Ik zou rond dag 9 beginnen met ovutesten. Volgens sensitest en zwanger en kids moet je bij een cyclus van 28 dagen op dag 11 beginnen met ovutesten, en bij een cyclus van 26 dagen dus vanaf dag 9