Toeslag?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door hinke89, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hinke89

hinke89 Lid

17 nov 2013
    9
    0
    0
    Hallo,
    1 november vorig jaar liep mijn contract af en ik was zwanger! 2 januari uitgerekend, dus kon een verlenging wel op mijn buik schrijven. Ik heb toen eerst ww aangevraagd en ik kreeg toen via de ww zwangerschapsverlof.
    Nu heb ik weer werk gevonden, maar voor minder uren dan ik hiervoor werkte. Is het mogelijk een toeslag te krijgen of aanvulling op mijn salaris? Of kan ik beter wachten tot ik ergens een fulltime baan krijg aangeboden en dan nog een paar maanden uitkering nemen?

Ik vind het namelijk zonde om voor de helft minder te gaan werken, terwijl ik ook nog 4 maand ww kan krijgen wat 70%van mijn vorige salaris van 38 uur is.

Bedankt alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hinke,

Na je zwangerschapsverlof kun je weer aan het werk voor minder uren dan voorheen.
    Je wilt weten of je dan recht hebt op een aanvulling.

Had je toen je zwangerschapsverlof begon nog WW duur staan?
    Dan kun je na je verlof voortzetting van je WW-uitkering aanvragen.

De uren die je nu werkt worden in mindering gebracht op je WW-uitkering.
    Zo lang je nog minimaal 5 uur per week aan werkloze uren overhoudt, blijft de WW je aanvullen.
    Kom je onder die 5 uur per week dan stopt de WW met betalen.

Actuele informatie over het korten van gewerke uren op je WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. hinke89

hinke89 Lid

17 nov 2013
    9
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik had in totaal recht op 5 maand ww. Ik heb 1 maand gewoon ww gehad en de rest zwangerschapsuitkering, dan heb ik toch nog 4 maanden over?

Ik kreeg ww voor 38 uur en ga nu 24 uur werken..

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hinke,

Dat klopt, in jouw situatie zou je dan nog 4 maanden over hebben.
    Je oude WW-uitkering van 38 uur zal dan worden voortgezet waarop die 24 uur per week zullen worden gekort.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina