Vraag nav ziekte en contract ophoging.

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by sneeuwklokje22, Jan 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hoi!
    Even mijn verhaal, ik heb een vast contract van 15 uur op een kinderdagverblijf. Mijn naaste collega is met zwangerschapsverlof en daar door kreeg ik een contract ophoging naar 25 uur, dit werk ik nu zo'n 5 maand. Nu zit ik zelf 7 uur in de ziektewet wegens bekken klachten. Half maart word mijn contract terug gezet naar 15 uur en half april ga ik met verlof. Hoe word mijn zwangerschaps uitkering dan berekend? Stel dat ik straks volledig in de ziektewet zit voor dat mijn contract naar beneden gaat?

De intentie was om mijn contract gewoon standaard te ophogen naar 25 uur maar nav mijn zwangerschap gaan ze dit doen als ik terug ben van verlof.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Alyssa2014,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Je wilt weten hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering (WAZO) wordt berekend.

De WAZO-uitkering is 100% van je dagloon. Dit dagloon wordt berekend op basis van het sv-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin je zwangerschaps- en bevallingsverlof begon. Er wordt gekeken naar een periode van 1 jaar die eindigt één maand voordat je verlof begint.

Was je loon lager door ziekte? Dan kijken we naar de loonperiode van 4 weken voor je ziek werd.

Actuele informatie over de berekening van je WAZO-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Share This Page