zachtgekookt eitje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Monnie, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Mag je tijdens je zwangerschap een zachtgekookt eitje hebben. (wit wel wit, maar de eidooier zacht)

2. Rono

Rono Niet meer actief

ohhh dit eet ik al gewoon mn hele zwangerschap haha

3. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schijnt dat de salmonella bacterie die je op kunt lopen niet schadelijk is voor je baby maar dat je er alleen zelf ziek van kunt worden. Ik persoonlijk kies ervoor om helemaal geen risico te lopen en toch maar even voor een aantal maanden een hard gekookt eitje te eten.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

2 jaar geleden mocht je ze gewoon hebben tijdens de zwangerschap en de gyn ziet hier ook geen gevaar in dus ik eet ze gewoon

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik eet ze ook gewoon hoor. Ik zorg dan wel dat t verse eieren zijn. Vind hard gekookte eieren echt niet te eten.

6. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik eet ze ook gewoon. Heb het nog extra gevraagd.
    Inderdaad salmonella kans voor jezelf. Maar goed die kans loop je ook met kip ofzo.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik eet ze ook gewoon

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het risico is idd dat je er zelf ziek van wordt en dat het daardoor dus niet goed voor je kindje is, maar de kans dat je ziek wordt van een zachte dooier is echt heel erg klein. De bacterie zit voor zover ik weet juist vooral in de schaal (en dan ook nog maar in de schaal van een klein percentage van de eieren). En de schaal verhit je juist heel goed, dus de kans dat de bacterie het overleeft is heeel erg klein.

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Je kan alleen zelf goed ziek worden van salmonella. In het begin heb ik het regelmatig gelezen, totdat NooNooman had gelezen dat het niet 'mocht' en toen mocht ik het ook niet meer haha!

Deel Deze Pagina