zw.suiker en insuline spuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MaaikeS, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik mag pas 12juli op afspraak komen maar ik hou er wel wat rekening mee nu, MAAR overal zit suiker in!!!!! :( Helemaal rekening mee houden is gewoon onmogelijk, je mag het wel maar je moet het goed verdelen over de dag zei de vk.

Ik doe voortaan zoetjes in mijn thee/koffie en ik heb light drankjes gekocht. Wat ik me afvraag is of je dat poeder van canderel mag hebben... zoetstof op aspartaam? Mag aspartaam? Dat zit ook allemaal in die light drankjes.

2. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Maaike, vergeten te doen dan maar maandag mijn dagcurve's door geven. Maar kan me goed voorstellen nu je tegen het einde loop, het wel gehad heb en blij ben als de baby gezond en wel geboren is.

@Seentjuh, wat fijn dat je niet hoeft te spuiten. En hoe dat kan dat de eerste keer het suiker zo hoog was weet ik ook niet. Bedankt ik wens jou ook heel veel sterkte en hopelijk blijft het zo.

@Siren, ik weet het is erg lastig. Het enige wat ik me aan moet leren is dagelijks 2 stuks fruit eten en meer zuivel gaan nemen. Voor de rest hoefde ik niet zo veel aan mijn eet en drink gewoonte te veranderen. Wat aspertaam betreft is dat je er niet te veel van binnen krijgt. Maar wat is veel?? Het is natuurlijk niet zo dat je er liters van moet drinken want dat is niet goed.

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @siren wat dat betreft durf ik er eigenlijk niks over te zeggen.

Hier konden ze al eigenlijk niks meer veranderen aan mijn voeding, aangezien ik een maagbandje heb en dus al heel beperkt eet en drink, en daar ook al regels aan heb zitten.

@Wendy kan gebeuren he ;) ik moet maandag even langslopen op de poli moet dan toch ook naar de gynea net zo makkenlijk!

Vandaag is lekker gezondigd, vanavond zelf spareribs gemaakt :D
    kon het niet laten :) zal straks wel te zien zijn aan m´n waardes hahahaha

4. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Maaike, kan idd gebeuren. Moet morgen ook langs de gynea.

Dat moet af en toe ook kunnen. En hebben ze gesmaakt.:p Mij is verteld als je weet dat er veel koolhydraten in zitten je voor het eten al 2 eenheden meer mag zetten. Vanavond bbq als het weer mee zit. Is ook niet helemaal goed. Je gaat dan al snel de verkeerde dingen erbij eten, omdat het zo lekker is. Vlees mag ik wel eten. Alleen niet te veel geparneerd vlees.

5. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hallo dames,

Ik moet as dinsdag naar de Gyn op vermoeden van zwangerschapssuiker. Mijn waardes waren niet in orde, namelijk:

Nuchter: 5.6 - 11:00 uur: 9.0 - 15:00 uur: 9,8
    Ik hoopte dat ik gewoon een slechte dag had en heb 2 dagen laten weer laten prikken, het was toen nog hoger namelijk:
    Nuchter: 6,8 - 11:00 uur: 8,9 - 15:00 uur: 10,4

Ik zou graag weten hoe het bij jullie ging. Ik word nu dus naar de gyn gestuurd door de verloskundige en ben benieuwd hoe het (eventuele) vervolgtraject is! Hopelijk dat 1 van jullie me dit kan vertellen!
    Bedankt!

6. aankomendemama

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Heb trouwens al 3 weken een dieet gevolgd van de dietiste, qua voeding kan ik dus niet heel veel meer aanpassen!

7. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Hoi aankomendemama,

En goede morgen dames.

Bij mij is het bij toeval ontdekt. Mijn verloskundige is met de gynea gaan bellen die stuurde mij gelijk door naar de diabetesverpleegkundige omdat het bij mij heel hoog was. Bij vk was het 13.4 en bij de dv was het 15.4 na het middag eten. Dus ik ben ook gelijk begonnen met spuiten.

De gyn zal wel de zelfde dingen bij je controleren als de verloskundige doet. En misschien dat er een groeiecho wordt gemaakt. En van daar uit zul je wel naar de diabetesverpleegkundige gestuurd worden. Die dan verder kijken wat er moet gebeuren. Ik ben ook naar een dieetiste geweest. Maar hoefte maar weinig aan te passen.

Wens je veel sterkte en hoop dat het allemaal mee valt voor je.;)

8. aankomendemama

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Wendy bedankt voor je reactie! Ik kan morgen al terecht dus zal dan ook meer weten!!

9. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @ Aankomendemama, fijn dat je vandaag terecht kan.
    Brengt dan toch al wat meer duidelijkheid.

@ Maaike, hoe was het gister bij de gyn??

Ik ben gister ook naar de gyn geweest alles is goed.
    Alleen vinden ze mijn bloeddruk aan de hoge kant.
    Dus heb daar nu medicijnen voor. Begin me nu net zo wandelende apotheek te voelen.:)

10. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dames, hoe is bij jullie zwangerschapssuiker vastgesteld? Bij mij wordt ook vermoed dat ik het heb. Met 28 weken een lunch tolerantietest gedaan in het ziekenhuis omdat mijn eerste zo zwaar was, niets aan de hand. Maar laatst at random mijn suiker getest en dat was wat te hoog. Ook lijkt de baby zich opeens snel te ontwikkelen (zwaar vooral) Vanochtend had ik een glucose tolerantie test, nuchter testen en dan het drankje, maar die heb ik weer uitgespuugd. Ik ben 's ochtends vaak erg misselijk, dus op deze manier testen gaat 'm voor mij niet worden. Ga vanmiddag de verloskundige maar weer bellen, maar hoe is het bij jullie vastgesteld?

11. aankomendemama

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hier inderdaad door de gyn vastgesteld dat ik zwangerschapssuiker heb en kan morgen al terecht bij een diabetesverpleegkundige. De groei echo was in principe goed. Kindje zat helemaal tegen de bovenste groeilijn aan. Ook moest ik er rekening mee houden dat ik 2 weken eerder ingeleid word. Is dat bij jullie ook zo???
    Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat maar volgens gyn moest ik er zwaar rekening mee houden dat ik moet gaan spuiten! Zie er echt als een berg tegen op!!!:(

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @Wendy de lopende apotheek :D
    Wel jammer van je bloeddruk dat die zo hoog is dat je er medicijnen voor hebt.

Hier was alles gisteren goed bij de Gyneacoloog....
    De kleine loopt wel 3weken en 2 dagen voor op groei nu...
    zat gisteren op 40,4 weken en was 37,2officeel
    Dus volgende week nog een keer controle met inwendig onderzoek,
    en aan de hand daarvan bepalen ze hoe of wat!

Mijn insuline hebben ze nu even hetzelfde gelaten, en vrijdag moet ik toch voor mijn fenover infuus naar het ziekenhuis en dan komt de diabetesverpleegkundige nog even langs lopen om te kijken of er nog wat verandert moet worden voor het weekend.

Ik moet zeggen nu ik heb gehoord hoe het na de bevalling kan gaan ben ik wel wat huiverig....ze hebben het erover gehad dat de kleine in een couveuse moet en aan een infuus en sonde voeding als de bloedsuikers echt heel erg schommelen bij de kleine....
    maar er is ook nog een kleine kans dat het wat beter is, en dan mag de kleine bij mij blijven maar moet dan wel extra bijvoeding hebben, en er wordt om de zoveel tijd bloedsuiker gemeten bij de kleine...spannend hoor alleemaal!

Maar van mij mag de kleine komen ben het echt wel meer dan beu zo! Vooral met de warmte van vandaag, loop al 3 dagen te rennen en te vliegen blegh!

13. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Goedemorgen dames,

Bij mij is het bij de huisarts ontdekt omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had, maar dat was niet zo, maar toen vonden ze wel dat er veel suiker in mijn urine zat. 'S middags had ik een afspraak bij verloskundige die een vingerprik gedaan. Dat vond ze te hoog dus naar gyn gebeld die had zo iets van ga maar gelijk een afspraak maken bij de diabetesverpleegkundige. En toen ik daar aan kwam de volgende dag vond het ook te hoog en is toen met de internist gaan overleggen en vond dat ik gelijk moest gaan spuiten. Bij mij is de groei van de baby gemiddeld. Maar ze hebben tegen mij ook al gezegd dat ik waarschijnlijk 2 weken eerder ingeleid ga worden. Maar dat doen ze geloof ik omdat de baby de laatste weken nog heel hard kan gaan groeien.

@Maaike fijn dat het goed was bij de gyn. Hopelijk blijft de kleine nu wat minder hard groeien. Heb dat idd ook wel gehoord dat dat gebeurt. Als de suiker te veel schommelt bij een baby. Maar het zou fijn zijn als dat niet nodig is en de kleine gewoon bij je kan blijven liggen. Nog even volhouden begint voor jou nu al op te schieten.

Ik ga het de komende tijd ook druk krijgen. Morgen sleuteloverdracht:D van het appartement die mijn man en ik hebben gekocht. Is een voormalig huur appartement dus er moet nog een hoop in gebeuren. Hopelijk blijft de temperatuur zo. Te warm is nu ook niet lekker. Als je druk aan het klussen ben.

14. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @Wendy succes met klussen, het zal een hele klus worden zo te horen! Maar wel fijn als het straks af is:D

Hier is per vandaag de insuline weer verhoogd :(

Hier is het overigs ontdekt met de GTT glucose tolerantie test in het ziekenhuis. bij de eerste GTT waren mijn waardes iets aan de hoge kant.
    Toen wouden ze nog een 2e GTT doen, maar toen was nuchter mijn waarde ook al te hoog, dus hebben ze hem niet eens gedaan.

Ben toen via de gynea direct doorgestuurd, en moest daarna een week lang een 7punts curve prikken...en aan de hand daarvan zijn ze dan gestart met insuline....en tot nu toe wordt hij bijna elke week nog 2x opgehoogd de insuline.

Dus hoop dat het allemaal snel achter de rug is!

15. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Maaike dank je wel zal wel lukken. Het meeste wordt gedaan door een bouwbedrijfje, en de rest gaat mijn man en familie en vrienden doen. Ik mag me bezig houden met de babykamer. En eventueel dat ik zelf gordijnen maak.

Balen dat de insuline weer omhoog moet.

Maar voor de rest alles goed???

16. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @Wendy heerlijk helemaal met de babykamer bezig zijn! :D

Hier gaat het nog steeds redenlijk goed, heb sinds gisteren wel wat gekregen om te slapen...sliep de laatste dagen slecht, heb van de week ook een paar uurtjes met onregelmatige weeen, en een paar cm ontsluiting in het ziekenhuis gelegen...maar het zetten niet door...maar sindsdien blijft het wel bezig.

Gisteren ook mijn infuus met venofer (ijzer medicijn) gehad, zodat ik er tegen aan kan met de bevalling, ook is gisteren nog een keer de insuline omhoog gezet (3e keer deze week)
    Maandag weer controle bij de gynea ben echt wel heel benieuwd!

Nu dit weekend lekker rustig aan doen, wat wasjes weg draaien en de kasten van de kinderen nalopen...en manlief is gelukkig ook thuis!

17. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Maaike fijn dat je wat voor het slapen heb gekregen. Spannend!! Dus het kan nu ieder moment gaan gebeuren. Of het kan nog wat dagen duren. Iig vast heel veel sterkte en suc6 toegewenst.

Wat zal je blij zijn als je de kleine in je armen mag houden. En dan hopelijk van alle medicatie af ben.

Hele weekend verjaardag gehad. Werd gister al een weddenschap afgesloten van wat het gaat worden. Mijn man en ik weten het en probeerde uit te vissen wat het wordt. Maar ben er mooi niet in getrapt. :cool:

18. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @Wendy, leuk he die weddenschappen...ken ze hier ook...vooral omdat we nu 2meiden hebben, en zwanger zijn van ons 3e kindje gaat het helemaal hard met de weddenschappen wat het geslacht betreft! Maar iedereen mag het weten zodra ons kleintje geboren is!

Gisteren weer controle gehad en ik ben zo blij :D
    weet eindelijk precies wanneer ik ga bevallen als alles volgens planning gaat hahahahaha :p

Ook zomaar gisteren te horen gekregen dat mijn insuline is een keer niet omhoog hoeft....ook wel is leuk nieuws!

Blegh ik werd om 5uur wakker....moest plassen en kan nu niet meer slapen ;)

19. Wendy3010

Wendy3010 Lid

19 jun 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Maaike is zeker leuk als ze dat doen. Bij ons is het de eerste. Maar ben de weken ook al aan het aftellen. En niet zo zeer vanwege de kwaaltjes die ik heb maar omdat ik heel erg nieuwsgierig ben hoe de kleine er uit ziet en wat voor karakter het heeft.

Dat is fijn om te weten. Dus voor jou wordt het nu de dagen aftellen.

Dat is ook fijn om te weten dat het een keer niet omhoog hoeft.

Heb ik hier ook last van. Telkens al voor de wekker van mijn man wakker. Maar als die er uit is val ik wel weer in slaap. Is maar een enkele keer dat dat niet zo is. En als het lukt op de dag slaap in halen.

Maandag echo gehad. De groei ligt mooi op schema. Alleen ze kon het hartje wel zien, maar niet goed genoeg om naar de kamers te kijken. Want mijn navel zat in de weg.:cool: Nu mag ik 26 juli weer komen voor een echo:D. Eens zien of Junior dan beter ligt.

20. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Onze kleine dame is geboren hoor :D
    afgelopen dinsdag 12-7-2011 om 14.21
    ze woog 3570 bij haar geboorte, en doet het super goed!
    Ze heeft haar bloedsuikers super mooi op peil gehouden en we zijn ook al sinds woensdag weer thuis!

Ik kom snel weer meer neerzetten hier...maar nu de eerste drukte even overleven ;)

Deel Deze Pagina