zw.suiker en insuline spuiten

Discussion in 'Gezondheid' started by MaaikeS, Jun 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wendy3010

Wendy3010 Lid

Jun 19, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Hoi Maaike,

Je man en jij van harte gefeliciteerd.:D
    Fijn dat het met jullie kleine meid zo goed gaat. En lekker dat jullie ook al weer zo snel naar huis mochten.

Heb jij nog aan een glucose infuus moeten liggen??

Wens jullie een hele fijne kraamtijd. En laat je maar lekker in de watten leggen.

2. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    hey Wendy,

Ik heb geen glucose infuus gehad, dit zou moeten wanneer mijn suiker boven de 8.0 zou komen.

Echter bleef het bij mij juist heel laag, elke keer rond de 5....moest zelfs verplicht eten tussen de middag,

En onder de persweeen stonden ze met een glas appelsap naast me wat ik verplicht moest leegdrinken ;)
    Is wel het laatste waar je aan denkt op dat moment hahahaha!

Maar ik heb echt een super snelle bevalling gehad, en we genieten nu volop van onze 3e kleine meid!

3. Wendy3010

Wendy3010 Lid

Jun 19, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Hey Maaike,

Fijn dat dat niet hoefde. En dat het mooi laag bleef.

Ja zal best wel zo zijn als je ligt te persen dat je dan niks te drinken wil.

En ben je nu weer van de insuline af??

Fijn dat de bevalling zo snel is gegaan. Dat zal best wel ja. Het blijft een wonder.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @wendy,

ik ben inderaad helemaal van de insuline af.
    maar ik moet wel over een paar weken bij de diabetesverpleegkundige terrug komen, en dan 2 dagen ervoor een 7punts curve maken, om te kijken of mijn bloedsuikers gewoon goed zijn buiten de zwangerschap om.

Lukt het bij jullie allemaal een beetje met je huisje ?
    al druk bezig met de kinderkamer ?

5. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

Aug 2, 2007
    421
    1
    0
    Meiden,

Hoe lang duurde het bij jullie voordat je glucose rond de 8 zat?? Ik spuit nu inmiddels 2 weken en moet per dag met 2 eenheden blijven ophogen totdat mijn glucose onder de 8 zit. "s Ochtends zit ik inmiddels op 20 eenheden en tussen de middag op 16. "sAvonds kan ik het met 3 eenheden af. Nu hoor ik a.s. vrijdag of ik voor het slapen ook nog moet gaan spuiten omdat hij nuchter al te hoog is.

@Maaike: Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! FIjn dat alles goed gegaan is. Had ze veel last van een schommelende suiker?? En hoeveel spoot jij op een dag???

6. Wendy3010

Wendy3010 Lid

Jun 19, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    @Maaike,

dat is fijn dat je van de insuline af ben. Nu maar hopen dat je 7 punts curve goed is.

Ze hebben geprobeerd van 2 slaapkamers het plafond te witten maar dat wou nog niet zo lukken. Kwam er weer af. Nu staat 1 plafond voor de 2e keer in de voorstrijk en gaan hem van de week voor 3e keer proberen te witten. Dus met de babykamer wil het niet zo opschieten nog. En dan maar zien of het blijft zitten. En moeten kijken wat we met de cv ketel aan moeten. Want die zit er niet in. En kunnen vanwege de afvoer van de gassen niet overal plaatsen.

Maar de meeste deuren en kozijnen zijn nu geschuurd en in de grondverf gezet. En kunnen nu zo geverfd worden. Hopelijk krijgen we dat af voordat ze met het electra aan de gang gaan. Gaan wat stopcontacten verplaatsen of 1 extra erbij aan laten leggen. Er komt een nieuwe stoppenkast in want hebben er nu 1 met maar 2 groepen erop. Maar dat gaat een vriend van ons allemaal doen. Die is electricien. Dus er is nog een hoop te doen. En 1 oktober (uitgerekende datum) schiet ook al hard op.

7. Wendy3010

Wendy3010 Lid

Jun 19, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Hoi Aankomendemama,

Ik spuit op het moment 32,30,20 en voor het slapen gaan 12 eenheden. Bij mij ging dat ook heel snel omhoog met spuiten. Maar bij mij is ie op het moment aardig stabiel. Zit nu iedere keer onder de 6.7. Heb alleen wel zo af en toe last van hypo's.

Dat zou minder zijn als je een spuit extra zou moeten zetten. Maar daar in tegen wil je ook niet dat ze je gaan inleiden omdat je kindje anders te groot wordt.

En ben je nu al wat meer gewend aan het spuiten???

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Pff meiden wat spuiten jullie allemaal veel!!!
    Hier zat ik aan 2x 6 en 1x 8 eenheden.

Samantha haar bloedsuikerwaarde was net na de geboorte 2,2 erg laag dus....toen heeft ze snel een flesje voeding gehad...en daarna zijn haar waardes rond de 3,5 gebleven heel netjes dus!

Wel is gebleken dat Samantha aan de bevalling nog een gebroken sleutelbeen heeft overgehouden.....dit zou volgens de huisarts vanzelf over moeten zijn met een weekje of 3...het arme meisje, ze kan zo brullen van de pijn :(

@Wendy wat een werk is er nog te verzetten dan voor je uitgerekende datum, hou je jezelf toch nog wel een beetje rustig ?
    Want je moet ook aan jezelf denken hoor!

Zo ik ga nog even tv kijken! Fijne avond nog meiden

9. Wendy3010

Wendy3010 Lid

Jun 19, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Amersfoort
    Bij mij denken ze dat is al suiker had voordat ik zwanger raakte omdat het zo hoog is. En dat gaan ze een half jaar na de bevalling controleren. Door een risicoonderzoek te doen. Geloof dat ze dat zo noemen.
    Maar wat ik begrepen heb is dat meer een onderzoek naar je hart en bloedsomloop. Om te zien of alles goed werkt.

Ik weet niet of ze voor die kleintjes dezelfde waarde hanteren. Maar dat is idd erg laag. Gelukkig dat de suikerwaarde na de fles wel omhoog is gegaan. En dat het zo bleef.

Aahh wat sneu voor haar. Gelukkig heelt het snel. Maar zal wel hart verscheurend zijn als ze zo ligt te huilen van de pijn. En je niks kan doen. Hopelijk is ze snel weer van de pijn af.

Ja moet zeker een hoop gebeuren nog. Maar we hebben veel hulp van familie en vrienden. En een vriend van een vriend heeft een installatiebedrijf en die denkt 2 dagen nodig te hebben om de cv ketel en de verwarming aan te leggen. En de leidingen kunnen mooi ondergronds gelegd worden. En wat er aan deuren en kozijnen geverfd moet worden, is al geschuurd en in de grondverf gezet en hoeft nu alleen nog maar een likje verf te hebben. Dus hopelijk kunnen we er eind augustus begin september er in.

Zo ga een afwas doen en wat dingen in pakken.

Share This Page