Dag dames, Na alle onduidelijke testen van mij (tuurstreepjes, zwanger ,niet zwanger) had ik afgelopen zaterdag bloedverlies. Zonder pijn. 3 dagen bloedverlies gehad en mocht vanochtend bij me vk terecht voor een echo! Kv testen bleven tuur. En wat zag ze?! Zwanger 6 weken van een TWEELING! Hartjes klopen al. Ben zooooo gelukkig! Maar ze zei dar er wel een kans is op miskraam. Zij heeft utrogestan voorgeschreven. Heeft hier iemand ervaring mee met die bolletjes? Lfs X
Wow bijzonder!! Zo zie je maar je heoft geen knal test voor tweeling hihi. Als ik het goed begrepen heb (ik had ze nog niet nodig vorige keer) helpt dit de progesteron waardes omhoog te houden totdat de ukkies dit zelf regelen met hun placenta(s). Volgens mij is dat tot ongeveer 11 weken? Maar ik ben het niet 100% zeker hoe en wat precies. Iig dubbel gefeliciteerd
Gefeliciteerd!!! Een twin! Maar huh? Ze zei dat er een kans is op een miskraam? Die kans is toch veel kleiner als de hartjes kloppen? Misschien omdat je weinig hcg aanmaakt? Die tuurtestjes met een tweeling is wel vreemd inderdaad. Omdat ik niet weet wat utrogestan is, heb ik het maar gegoogled. Ik vond dit op Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Utrogestan 'Gebruik dit medicijn NIET als zwanger bent of u binnenkort wilt worden. Dit medicijn kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind.' Ik zou eerder even overleggen met je huisarts (verloskundige is geen arts) en met je apotheek.
Ik heb het ook gebruikt. 3x 2 bolletjes per dag. (vaginaal) Gefeliciteerd met je zwangerschap en hopelijk komt het allemaal helemaal goed!
Lijkt me verstandig om bloedtest te doen. Mssn maak ik weinig hcg aan, vandaar die tuurstreepjes. Ik zal het met me ha overleggen. Na al die allende weet ik niet of ik nu blij moet zijn... Hopelijk komt ht goed
Als goed is moet jij nu via het ziekenhuis lopen omdat jullie een tweeling verwachten. De gyn zou het ook moeten weten wel of niet. Kan ook kloppen, als je te weinig of te veel hcg aanmaak heb je meer risico op problemen en miskramen. Daar heeft de vk wel gelijk in. Heeft zij niet uitgelegd waarom zij jou aan de Utro wou?
Gefeliciteerd, wat bijzonder! Het kan geen kwaad. Ik gebruik het ook en ben bijna 5 weken zwanger. Doordat ik te weinig progesteron aanmaak mag ik het gebruiken tot de 12 weken. Dit is een heel gangbare periode in best wat ziekenhuizen, zeker in Belgie..
Niet lullig bedoeld Nahla2013, maar TS: dit bovenstaande kun je in principe negeren. Utrogestan is HET middel dat standaard hoort bij een IVF of ICSI behandeling. Het zijn progesterongbolletjes die je vaginaal (dus niet oraal/via je mond) in moet brengen. Na IVF/ICSI is de dosering standaard 3 keer per dag 2 bolletjes, maar misschien is dat in jouw geval anders? Ik weet niet waarom zij jou Utrogestan voorschrijft, maar ze vermoed blijkbaar een progesteron tekort? Als je dat graag wilt weten, dan zou ik dat zeker vragen. Utrogestan voorkomt overigen geen miskramen als progesteron niet het probleem is. Het is geen algeheel wondermiddel ofzo. Maar ik heb na elke IVF/ICSI terugplaatsing Utrogestan moeten gebruiken, bij deze zwangerschap zelfs tot 12 weken. Dus je kunt het veilig nemen tijdens een zwangerschap
Dankjewel dames! Ik zal een bloedonderzoek aanvragen dan weet ik meer ik durf hem nog niet te gebruiken. Ik wacht ht wel af
Ik snap dat je extra zekerheid wil hoor. Maar stel dat er nu iets misgaat, zou ik mezelf heel erg kwalijk nemen dat ik dat middel niet genomen heb. Als jij dat niet hebt, prima natuurlijk. Je moet doen waar jij achter staat. Maar het is echt zeker weten 100% veilig tijdens een zwangerschap. Geen twijfel. Het enige wat je niet zeker weet is of het helpt. Maar ik neem aan dat je vlos het niet voor niks voorschrijft. Heb je een gynaecoloog die je kunt bellen, zodat je niet op een bloedonderzoek gaat zitten wachten? Een dreigende miskraam is niet iets om risico's mee te nemen natuurlijk...
Ik wil me hier helemaal bij aansluiten. Juist nu doet de Utrogestan zijn werk en je wilt geen extra risico's lopen. Ik heb zelf ook Utrogestan gebruikt bij de zwangerschap van mijn kinderen. Zonder kan ik niet eens kinderen krijgen (progesteronstoornis). Het is echt een volstrekt veilig middel met exact hetzelfde hormoon wat je eigen lichaam nu ook aanmaakt door de zwangerschap. Niet om je bang te maken, maar de eerste zwangerschap dat ik Utrogestan gebruikt ben ik te laat begonnen met als gevolg een miskraam. Ga dus niet te lang wachten!
Inderdaad, Utrogestan of Progestan kun je gewoon veilig gebruiken.. Júíst om te voorkomen dat het misgaat! Het enige wat het doet, is je progesteron op peil houden als je lichaam dat zelf niet kan. Als je progesteron prima is, kan Utrogestan verder echt geen kwaad. Ik weet niet waar je arts op baseert dat je het nodig zou hebben, tenzij er bloed is geprikt en daaruit bleek dat je progesteron te laag is, maar als zij het je toch voorschrijft, zou ik ze zéker inbrengen. Baadt het niet, dan schaadt het niet.. Echt, DOEN! Ik heb tot de 15e week Progestan gebruikt (is precies hetzelfde, heeft alleen een andere naam) en ik zweer erbij..
Zojuist vk gebeld. Morgen bloedafname. Ze vermoed dat ik te weinig progesteroon aanmak. Vorige jaar heb ik mk hehad, dit jaar in juni ook(na ht stoppen met de pil) zij komt uit belgie en daar word ht wel vaak gebruikt. Zij heeft ht ook bevestigd dat ht geen kwaad kan. Vanavond duw ik er eentje in
Tip gebruik inlegkruisjes . Het omhulsel komt er in gesmolten vorm weer uit druipen. In België (en in zo beetje elk ander Westers land ) zijn ze inderdaad een stuk verder en is het gebruik van progesteron na meerdere miskramen heel gebruikelijk. In Nederland lopen ze hopeloos achter....
Dankjewel voor je tip! Ik hoop dat ik bij de juiste vk terecht ben gekomen(na alle allende die ik mee heb moeten maken) Lfs x
Ik vind het al hartstikke goed van je vk dat ze hieraan heeft gedacht. Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap gaat hebben. Ik vond het zelf heel spannend na eerdere miskramen, maar vergeet ook niet te genieten van de groeiende wondertjes in je buik.
Ik vind het ook top van de verloskundige dat ze hieraan denkt, want het kan zeker geen kwaad en verhoogt het progesteron in je lijf om de zwangerschap intact te houden. Ik zou er zo snel mogelijk aan beginnen. Heb er zelf ook heel goede ervaring mee, tot 12 weken gebruikt. Verder hoop ik dat je een fijne zwangerschap hebt en uiteraard dat ze blijven plakken! Gr.
Ik heb ook utrogestan gehad en ben echt DOLBLIJ dat ik het gehad heb...zonder die medicatie was ik nu niet meer zwanger dat weet ik zeker...3miskramen gehad en hoogstwaarschijnlijk allemaal door dezelfde reden... Ook begon deze zwangerschap met bloedverlies en heb ik tot 10wkn in spanning gezeten of het goed zou gaan omdat ik bloed in m'n baarmoeder had wat weg moest...als het vaginaal weg zou gaan zou het 99% zeker t vruchtje meenemen...ik weet 100000% zeker dat de utro ervoor gezorgd heeft dat mijn lichaam t bloed zelf opgenomen heeft door m'n progesteron kunstmatig hoog te houden. Tot en met 13wkn 3x per dag 2bolletjes vaginaal ingebracht en zou het zonder na denken meteen weer doen als t nodig zou zijn!!! Mijn advies is dan ook, NU beginnen!!! Het kan nooit kwaad t kan je hoogstens helpen!!
ehrm.. kan ook zijn dat jij zoveel hcg aanmaakt dat de testen op hol slaan hiervan hè.. en in geval van een tweeling niet geheel ondenkbaar! In dat geval heb je zoveel hcg dat de test het niet aankan en niet meer uitslaat. Vraag anders eens om een bloedtest om jezelf gerust te stellen. Hou vertrouwen en hou die mooie echo in je achterhoofd!