Voor meiden die meerdere prille miskramen hebben gehad..!!

Discussion in 'Miskraam' started by mamatje77, Dec 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hoi Meiden,

Had me verhaal ook al neergezet bij de behandelingen ed. Maar wilde dit ook graag met jullie delen en jullie hiervan op de hoogte houden met het verloop. Misschien dat wanneer er wel iets uitkomt, dat het ook iets voor jullie kunnen betekenen!!

Na heel veel jaar en veel verdriet krijg ik misschien eindelijk de reden te horen voor mijn herhaalde miskramen....Heb 5 sterretjes waarvan zeker....misschien wel meerdere maar dat is niet bewezen door een bloedtest ed. Ik raak heel makkelijk zwanger.....het blijft alleen niet zitten...gelukkig heb ik al wel boefie van 9 jaar!! Maar daarna wilde het niet meer lukken. In het ene ziekenhuis konden ze niets vinden en konden ze me ook niet verder helpen zeiden ze. Nu ben ik door verwezen naar een ander ziekenhuis en er komt nieuw licht op de zaak om het zo maar te zeggen.

Ben vandaag naar het andere ziekenhuis geweest. Het was een enorm aardige gyn!! Zo`n relexe gyn heb ik nog nooit gehad. Had me tempstaatjes mee, vanmorgen nog uitgeprint, maar die had ie niet nodig. Hij zei het zwanger raken gaat goed en snel bij je, alleen het zwanger blijven is een probleem en ik heb een groot vermoeden waardoor dat komt. Een probleem met insuline en bloedvaten. Hij denkt bijna zeker te weten dat het daar aan ligt. Hij was echt zeker van zijn zaak, zo kwam hij over op mij. Het komt vaker voor zei hij. Raar dat het andere ziekenhuis daar nooit mij op getest heeft dan. Heb er toch goed aan gedaan om naar deze te gaan. Ook krijgen we een chromosomentest mijn man en ik. Zijn zaad hoefde nog niet perse getest te worden. Hij zei je raakt toch zwanger....dus die zwemmertjes die doen het wel haha. Tja.....haha moest er wel om lachen. Ik word 10 januari al getest met al die onderzoeken. Een halve dag lang, daarna gelijk de uitslagen. Dat is dus wel fijn. Pffff kun je na gaan als ie gelijk heeft.....al die jaren lopen medderen. En oja, Mocht er niets uitkomen....ik had het over de progesteronpillen gehad....maar die wil hij idd dan ook wel misschien proberen.....Gelukkig word ik meteen hier ook serieus genomen!!

Verhaal word vervolgd......

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hai! Hoe lang duren jouw zwangerschappen? 5, 6, 7 weken? En zijn er aanwijzingen dat er iets met je bloedvaten of met insuline zou zijn, anders dan de miskramen? En in welk ziekenhuis ben je? Ik ben heel benieuwd.

Suus

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hoi Suus,

Ik heb 5 miskramen gehad waarvan ik het zeker weet door bloedtesten en echo`s ed. Bij mij gaat het al tussen de 4 en 5 weken mis, het heeft dus met de innesteling te maken die niet in stand blijft. Bij mij laatste miskraam zagen ze iets op te echo wat aan 5 weken zwangerschap stond, had al 7 weken moeten zijn. Waarom ze denken aan een insulineprobleem/bloedvaten dat weet ik niet waaruit hij dat op baseerde, heel stom vergeten na te vragen. Maar wat ik zelf altijd merk:
    * Ik ben altijd moe, heel erg moe
    * snel blauwe plekken
    * heb ik een wondje dan stolt het slecht
    * overwicht, val niet makkelijk af
    * snel duizelig bij niet op tijd eten, sterretjes zien
    * slechte doorbloeding, snel slapende armen benen ed.
    * carpaal tunnel syndroom gehad
    * vaak pijnlijke spieren
    * en dus 5 miskramen gehad of zelfs meer foute innestelingen, heb vele vage testen gehad maar als ik die bij moet gaan houden....

Ik ben in het ziekenhuis in Den Helder.

Mag ik vragen naar wat jij voor "klachten" hebt naast je miskramen?
    pffff jij hebt er ook al 5 achter de rug las ik....met hoeveel weken??
    Snap niet dat het ziekenhuis waar ik eerst bij zat, dit niet eerder had kunnen bedenken.... als het zo is dan heh....maar hij was iig zo zeker van zijn zaak. Hij heeft vaker vrouwen gehad met meerdere miskramen die hier dus last van hadden.

Liefs van mamatje

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Die klachten die jij allemaal hebt, die herken ik niet. Afgezien van snel sterren zien en een slechte doorbloeding. Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten, afgezien van de miskramen. Ik heb 1 vroege gehad met 5 weken, de rest allemaal rond de 8/9. Ook een paar keer hartactie dus.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het bij jou verder gaat.
    Over Den Helder heb ik eerder gehoord dat ze grondig zijn.
    Dat je misschien progesteron krijgt, mag al een wondertje heten. Dat lukt de meesten van ons niet.

Suus

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Owww oke bij jou ligt het dus anders?
    Is het al bekend waardoor het bij jou iedere keer mis gaat?

Zit nu in het gemini ziekenhuis in Den Helder (Noord_Holland)

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, is niet bekend. Ik ken eigenlijk bijna niemand bij wie het wel bekend is, maar eentje eigenlijk. Bij haar was het progesterontekort, en dat is niet eens een officieel erkende oorzaak van miskramen in Nederland. De meeste ziekenhuizen doen nauwelijks onderzoek, of alleen de standaarddingen. Er is veel onbekend over herhaalde miskramen. Zeg maar gerust: bijna alles.

Ik heb een latente stollingsafwijking (Factor V Leiden), dat wist ik al voor ik zwanger raarkte, en spuit heparine en slik aspirine 80 als ik zwanger ben. Heeft niet geholpen tot nu toe.

Ik heb zelf in 4 Nederlandse ziekenhuizen gelopen en ben uiteindelijk naar het UZ Gent gegaan. Daar krijg ik nu progesteron vanaf de eisprong (wilde in Nederland niemand me geven, en heeft nog niet geholpen bij laatste zwangerschap) en prednison om afstoting van de vrucht door het eigen immuunsysteem te voorkomen (wil ook niemand in Nederland aan). Hopelijk gaat dat helpen.

Nu afwachten of ik nog zwanger word. Ik heb 6 curettages gehad en een placentagezwel waardoor ik het syndroom van Asherman heb gekregen. 1 eileider is onherstelbaar verkleefd, dus ik weet niet of het nog gaat lukken.

Ben heel benieuwd hoe het bij jou verder gaat. Is er al bloed geprikt voor chromosomen? Want uitslag duurt een paar maanden hè...

Suus

7. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    en , oja ik transpireer ook erg snel en veel
    daarbij heb ik last soms van harkloppingen
    Als ik zwanger ben en het gaat mis heb ik enorme hoofdpijn aan 1 kant
    Ben ik snel buiten adem net alsof ik niet diep kan inademen
    Ben ik ook snel duizelig
    heb het over het algemeen erg koud
    Bij mijn eerste had ik last van lage ijzergehalte
    En ik heb altijd een erg koude buik. de accupuncturiste vertelde me dat dit vaker voorkomt bij "nederlandse vrouwen"en dat het vruchtje zich dan zich niet goed kan innestelen in een koudelijke omgeving.

Ben bij een soort van homepate geweest en die gaf al aan dat ik een geen goede doorbloeding had van mijn baarmoeder.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat van de koude buik dat is iets wat alle acupuncturisten zeggen. Weet niet wat daar van waar is...

9. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    jeemig wat een verhaal suus!! Ik ga enorm voor je duimen!!

Progesteron tekort heb ik niet. Alles is in orde bij me qua eisprong, grootte folikel, hormoonwaardes, baarmoederslijmvliesdikte.

Heb al eerder een chromosomentest gehad met mijn exman. Daar kwam niets uit.
    Nu krijgen we 10 jan ook samen de chromosomentest, maar 9 van de 10 keer komt daar niets uit.

Verder wilden ze bij mij in alkmaar het ook niet proberen, extra progesteron bij een normale waarde van je zelf. Dit ziekenhuis dus eventueel als er niets gevonden gat worden.

10. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    tja, dit was een echte chineze accupuncturist, en ik geloof daar wel in eigenlijk......

11. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Een koude buik is volgens mij de betekenis van een slechte doorbloeding. eigenlijk is het bij mij wel heel tegenstrijdig.....want ik heb natuurlijk dat wanneer ik een wondje heb dat het niet snel stolt, dat zei die arts ook bij de operaties van mijn carpaal tunnel syndroom...

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Maar maak je bij een zwangerschap wel genoeg progesteron aan? Want dat is namelijk de vraag. Dat moet het corpus luteum (gele lichaampje) de eerste weken doen.

Als jouw chromosomen al bekeken zijn, is het dan wel zinvol om het nog een keer te doen? Dan volstaat chromosomenonderzoek van je man toch?

Suus

13. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Over Den Helder, ik weet heb vernomen dat ze daar ook verder zijn op het gebied van gynecologie. Zeker een wonder dat ze me die extra progesteron wel willen geven. Weet dat ze in belgië volgens mij ook goed zijn..deze gyn heeft wel een belgisch accent.....

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat is zeker tegenstrijdig. Maar wat kun je doen aan een slechte doorbloeding?

15. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Ja maar ik heb nu een nieuwe partner, die heeft weer andere chromosomen dan me ex man. Dus ik heb niet alleen die miskramen samen met mijn exman gekregen maar ook met mijn huidige man samen.

Goede vraag eigenlijk van die progesteron tijdens een zwangerschap..Weet wel dat ik altijd maar een vage test heb, niet overduidelijk vet roze/blauw die streep. Bij mijn eerste goede zwangerschap ook niet. Al blijft het hcg wel weer lang in me bloed zichtbaar. De waarde daalt langzaam.

16. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Als het ook een bloedvaat probleem is, zullen zij dat wel weten. Ben nu doorgestuurd naar de internist. Ze nemen die ochtend dan wel 10 buisjes bloed af, ze gaan me suiker testen, krijg een ecg, bmi, vetgehalte en alles word getest, ook de bloedvaten.

17. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Maar wat het allemaal zou kunnen zijn?? Hij zegt dat het met simpele medicatie te verhelpen is.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ze testen niet jullie chromosomen samen hoor, maar van ieder van jullie apart. Dus als jouw chromosomen destijds goed waren, dan zijn ze dat nu nog steeds.

Vage testen duidt op laag hcg, heeft denk ik niet zoveel met progesteron te maken.

Suus

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nou, ik ben heel benieuwd. Bloedstolling kun je oplossen door te ontstollen (heparine en aspirine), maar officieel zijn bloedstollingsproblemen geen oorzaak voor miskramen. (Afgezien van het antifosforlipidensyndroom.)

Op suiker ben ik nog nooit getest, ze zeiden tegen mij dat dat geen oorzaak kon zijn van miskramen voor de 12e week, dus dat vind ik wel apart.

Suus

20. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Ja weet dat ze de chromosomentest apart testen....
    Snap ook niet waarom dat weer bij mij gaan testen?

Share This Page