help! dag 74 van mijn cyclus, wanneer testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Suuslelie, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuslelie

Suuslelie Lid

28 jun 2015
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    #1 Suuslelie, 28 jun 2015
    Laatst bewerkt: 28 jun 2015
    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Hoop dat ik van jullie wat advies kan krijgen :) Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil. Mijn cyclus is eigenlijk altijd al onregelmatig geweest. nadat ik gestopt met met de pil waren dit mijn cyclussen:

30 dagen
    37 dagen
    71 dagen
    40 dagen
    34 dagen

Nu zit ik inmiddels op dag 74 en ben nog steeds niet ongesteld. Heb verder ook geen zwangerschapsklachten. op dag 40 heb ik een test gedaan en die was helaas negatief. Hoe lang zal ik wachten met een nieuwe test? Kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben omdat ik ervan uitga dat ik dat toch ergens zou moeten voelen...
    Iemand anders hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik vrees dat je bij zo'n lange cyclus geen eisprong gaat hebben gehad.

Een cyclus tss de 21 en 36 dagen is normaal en daar is een eisprong geweest. Nadien is de kans zeer klein dat er nog één volgt, maar wel bestaande.

Ik zou nu eens testen en als dat niets is, zou ik ervan uitgaan dat je niet zwanger bent en misschien heb je dat ook nodig om je menstruaties te krijgen.

Groetjes en hopelijk ben je zwanger ofwel heb je nadien snel een maandstonden voor een nieuwe start!

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het hebben van wel of geen kwalen zegt helemaal niets. ik zou gewoon testen :)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had allang weer een test gedaan :D

5. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik zou idd ook gewoon nog even een test doen is deze negatief bel dan effe de ha

6. Suuslelie

Suuslelie Lid

28 jun 2015
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vanmorgen een test gedaan...helaas niet zwanger :( Ik heb toch maar de huisarts gebeld en wordt doorverwezen naar de gynacoloog. Ik hoor wel eens dat testen ook wel eens een vals negatief geven...daar hoop ik dan toch nog stiekem op...:$ Ben wel wat moe en af en toe wat buikpijn....

7. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat je geen klachten had? :p

Nooit iets verwachten dan kan het altijd meevallen. Ik hoop dat de gynacoloog je kan helpen! Succes!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Met zulke onregelmatige en zeer lange cyclussen heb je kans dat je PCOS hebt waardoor je ook allerlei klachten kunt krijgen.

Valsnegatieve testen komt maar zeer zelden voor.
    Je kunt je menstruatie ook onbewust gaan uitstellen doordat je de negatieve testen niet gelooft en er heilig van overtuigd bent desondanks toch zwanger te zijn. Daar kun je vervolgens ook weer allerlei klachtjes van gaan krijgen of gaan voelen, doordat je juist graag zwanger wilt zijn.
    Daar komt trouwens bij dat je de gehele zwangerschap positief test.

Succes bij de gynacoloog! Hoop dat je er snel terecht kunt.

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Een cyclus langer dan 36 dagen zeer kleine kans op eisprong? Waar haal jij je info vandaan als ik vragen mag?

Ik hoop dat de gynaecoloog je meer duidelijkheid kan geven. Ik zat zelf ook aan de mogelijkheid van pcos te denken.

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou, ik ben al 2x zwanger geworden in een cyclus waarin mijn ei rond dag 35 is gesprongen. Mijn ei springt meestal tussen dag 30 en 35 pas maar ik heb wel gewoon een eisprong. Voor mij is die kans dus niet klein :).

Fijn dat je naar de gynaecoloog mag, ik zag dat je al eerder een cyclus van 70 dagen er tussen had zitten. Dat is niet normaal als je al wat langer met de pil bent gestopt en moet verder onderzocht worden.

Deel Deze Pagina