Gewoon nieuwsgierig, waarom zo vroeg en zoveel testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Maaik79, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Ik vraag me af waarom veel mensen al zo vroeg testen. Soms zie ik al 7 of 8 dpo. Dan weet je toch al van tevoren dat je niets zult zien en is de teleurstelling zo groot. Bovendien gaat een groot deel van de zwangerschappen nog voor nod mis. Maak je je dan niet onnodig verdrietig als je erg vroeg een streepje hebt en later niet neer. Ik probeer niet eerder dan twee dagen voor nod te testen en alleen bij duidelijk afwijkende kwaaltjes. Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hierin zijn.

Ook het doortesten na een positieve test vind ik zo eng. Als het niet (goed) oploopt zit je gelijk in de stress. Afgelopen maand had ik op nod een hele lichte test. Is uiteindelijk ook misgegaan, ik durfde juist helemaal niet meer te testen. Bang voor lichtere streepjes en stress.

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is een hele sterke drang :D
    Je hebt testen waarmee je al ver voor de NOD kunt testen maar idd dan ook vele teleurstellingen en ook kun je door vroeg testen een hele vroege miskraam ontdekken terwijl je het anders niet had geweten. Ik weet er alles van en toch moet je testen! :)
    En ook als je dan zwanger bent door blijven testen want hij moet wel donkerder worden natuurlijk. Dat geeft mij dan weer houvast dat het goed gaat. Het geeft idd veel stress maar niet testen en lang wachten geeft hier ook stress.

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Denk dat dat ieder voor zich is...

Ik testte wel positief op 9 dagen n tp.
    Waarom? Omdat ik nieuwschierig was en niet kon wachten

4. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik voel eigenlijk gewoon dat het raak is.. Dus dan test ik voor nod al om het te bevestigen. En zoveel omdat ik het mooi vind om te zien hoe het oploopt en om een knaller te krijgen :)

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik test nooit voor de NOD en ook niet vlak erna.

Ga pas testen als ik denk dat ik echt zwanger ben en meestal ben ik dan al een aardig eindje op weg.
    Gewoon om teleurstelling of tuurtesten te voorkomen of te vroeg te testen om dan vervolgens gewoon ongesteld te worden.

6. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Kari, je beschrijft wat ik bedoel. Ik heb de laatste zwangerschap redelijk vroeg getest, maar de twee ervoor niet. Ik vond het makkelijker om te wachten en te luisterennaar mijn lijf dan te stressen om testjes.

Ik bedoek dit helemaal niet negatief trouwens hoor. Ik ben gewoon benieuwd. Voor mij werkt het echt niet om veel eerder te testen. Maak me alleen maar gek dan.

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Het is denk ik voor iedereen verschillend

En als je actief hier op zo,n forum zit krijg je vanzelf testdrang denk ik:D

Zelf heb ik het niet eens zo erg, Vorige zw schap zat weekend tussen en testte met gemak pas na weekend dus na nod.
    Nu 2 dgn ervoor getest omdat ik niet zeker was van me cyclus maar moet zeggen mede door het forum ga je ook eerder testten...

Heb niet doorgetest trouwens en ditmaal ook geen CB digitaal als bevestiging gekocht had nu zoiets streep is streep en zie het wel op de echo..En scheelt je hoop geld;)

laats zag je iemand die had in 1 maand ruim 70 euro aan testten dat vind ik wel errug overdreven maar ach iedereen zijn ding:)

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    gewoon omdat het LEUK is!!!

Toch heerlijk als je die streepjes ziet verschijnen haha

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja dat is een drang....

Ik test ook altijd al te vroeg. 4 dagen voor NOD is mijn test dan positief dan ben ik altijd zwanger.......

Vind ik leuk...

Moet zeggen na 5 missed abortions was ik bij de zwangerschap van mijn jongste zoontje wel zo dat ik voor mijn nod een vage streep bleef houden bij de kruidvattest, dat ik toen een clear blue zwanger/niet zwanger zonder indicator heb gebruikt, die zei gelijk zwanger....daarna niet meer getest.

De reden daarvoor: ik heb 5 missed abortions gehad, en vette knaltesten, zegt dus niks over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap ;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik teste op 9-10dpo omdat het kan ;)

Vooral doen wat je zelf wilt.....wil je al op 7 dpo testen tja....doe gewoon haha..

Wil je 70 euro uitgeven aan testen.....doe dat lekker hahahaha.

Doen waar jij je zelf goed bij voelt;)

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik voelde na de zoveelste uitbarsting op 9 DPO dat het raak was, ik kon mezelf niet meer in mezelf herkennen. Op 10 DPO naar de kruidvat geraced, om het tegendeel voor mezelf te bewijzen :)... Die was voor mij al knallend, zo duidelijk was die bij mn dochter na NOD nog niet eens...

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hier moet ik op happen :D

Testdrang inderdaad, de één kan het bedwingen, de ander niet.---> ik niet :p

Op 10 dpo positief! :)

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tja ik testte op 12 dpo dus niet mega vroeg, maar toch omdat ik 2 signalen had van...hmmm dit was de vorige keer ook.
    Doortesten: geruststelling als ze mooi oplopen, zo niet kun je je alvast voorbereiden.
    En t gaf een mooi rijtje :) (klik)

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Heel herkenbaar!

Ik MOET van het ziekenhuis zo vroeg testen omdat ik mijn medicatie meteen moet aanpassen bij een zwangerschap....

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik testte 10 dpo, omdat ik iets voelde wat ik herkende van een eerdere zwangerschap.

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik test eigenlijk nooit totdat ik ongesteld word. Bij de eerste zwangerschap dus na een week getest omdat er na een beetje rood niets meer kwam. Bij de 2e zwangerschap zo stom om 2 dagen na NOD te testen (positief!) en de dag erna ongesteld. Doe ik niet meer,geen zin meer in verdriet! Trouwens bij de 1e zw schap had ik echte knallers,was kotsmisselijk en alles wat daarbij hoort en net zoals 2boys toch een MA gehad na 9 weken:(

17. eviiii

eviiii Fanatiek lid

27 feb 2013
    1.137
    0
    0
    werk en gezelligheid
    vrouwenpolder
    Ik testte ook vroeg. Ben van plan om dat nu niet meer te gaan doen. Lekker afwachten en we zien het vanzelf wel! :)

18. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik was in de veronderstelling dat ik op ongeveer 12 dpo zat. toen had ik een positieve test. ik heb getest omdat ik buikpijn had die maar aan bleef houden.
    bij de 1e echo bleek dat ik minder ver was dan ik dacht, dus achteraf heb ik op 7 dpo positief getest en nog steeds harstikke zwanger :).

19. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Tsja.. Ongeduld en veel symptomen! Kon me niet gedwongen en op 19 dpo, 5 dagen voor NOD positief getest. Nu nog spannend want zit nu op 12dpo dus nog even geduld.. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!

20. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

Omdat ik altijd hoopte en hoopte op een positieve test. Zo heb ik me een jaar lang iedere maand gek lopen maken. Ik deed altijd de early predictor en die is in totaal 4x positief geweest. Deze keer gaat het goed zie banner.

Achteraf denk ik bij mezelf had ik mezelf maar niet zo gek laten maken. Maar er was altijd die hoop op iets.

Deel Deze Pagina