meer mensen gedoe met CMIB...incassobureau?

Discussion in 'De lounge' started by dramaqueentje, Aug 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg hier een rekening waarin staat dat ik ondanks herinneringen en een aanmaning niet heb betaald en gedagvaard ga worden als ik nu nog niet betaal.

Het gaat om een rekening met een datum en factuurnummer, die precies hetzelfde zijn als een rekening die ik wel heb betaald, alleen het bedrag is nu anders....:(

Overigens heb ik geen herinneringen/aanmaningen ontvangen.... gedoe is ontstaan doordat bij de tandarts mijn adreswijziging niet was doorgevoerd en er rekeningen naar mijn oude adres werden gestuurd.

Dat leek uiteindelijk opgelost, waarbij het CMIB een klacht naar mijn tandarts ging sturen en het verzoek een (andere dan waar het nu om gaat) rekening naar mijn huidige adres te sturen. Dit nadat ik meerdere keren contact met tandarts, Factuurbureau en in incassobureau had gehad, waarbij me steeds werd verzekerd dat alles nu opgelost was en er geen facturen meer openstonden, en er uiteindelijk TOCH nog een openstond. Die heb ik daarna ontvangen en bijna meteen betaald.

Maar nu is het dus weeeeeeeeeeeer niet op orde.... ik KOOK van woede, en ga morgen toch bij de tandarts vragen waar deze factuur nu weer vandaan komt, en hoe het kan dat het bedrag anders is maar de datum en het factuurnummer hetzelfde zijn als een al betaalde rekening.

Ik baal als een stekker, in ieder geval. Heb ALTIJD mijn rekeningen netjes betaald en nu dan dit. Erger nog vind ik dat het steeds opgelost lijkt, en dan toch weer niet zo blijkt te zijn. Heb weinig zin in gedagvaard worden...

Sorry lang verhaal! Maar ik kook al anderhalf uur van woede. Helaas was ik tijdens openingsuren niet thuis en zag de brief dus pas later, waardoor ik vandaag niet meer heb kunnen bellen. Aan de andere kant heb ik al wel 30 euro aan belkosten gehad....

Iemand ook zulke ervaringen?

2. samsal

samsal Lid

Jan 9, 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja met wehkamp. Was er ook helemaal klaar mee. Had nachtkastjes besteld en weer geretourneerd, omdat ze beschadigd waren. Het waren kastjes van beter bed en die heeft ze ook weer opgehaald. Heb daar gelukkig een bewijs van. Kreeg elke keer aanmaningen. Tig keren gebeld en ze beloofden elke keer dat het opgelost was. Veel belkosten aan gehad. Na 3 maanden is het eindelijk opgelost. Bestel ook nooit meer wat bij ze.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Wanneer heb je betaald? Misschien was het geld nog niet binnen toen zij die brief stuurden en zijn de extra kosten incassokosten?

4. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    25 juni betaald. Brief is van gisteren.

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Gaat het om een groot bedrag en hoeveel meer is er nu in rekening gebracht?

6. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, het gaat om een klein bedrag dus dat zouden prima incassokosten kunnen zijn,op zich. Maar ik val enorm over het feit dat ik nu dus weeeeeeeeeeeer een rekening krijg van het incassobureau, waarin het over herinneringen en aanmaningen gaat ed, terwijl ik die nooit heb ontvangen. En het ergste vind ik dus dat mij al meerdere keren is verteld dat alles goed was nu, er niks meer open staat, en er dan steeds weeeeeeeeeeer iets in de bus valt. En als je dan expres niet hebt betaald ofzo, maar blijkbaar is het ook na ikweetniethoevaak contact niet mogelijk om het goede adres in de administratie te krijgen.

Ik zou op zich dus kunnen betalen om er vanaf te zijn,maar ja... ben ik er dan vanaf? Want dat is me dus al minstens drie keer verzekerd...

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Morgen verhaal halen bij je tandarts en zeggen dat je je rechtsbijstand gaat inschakelen?

8. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, morgen sta ik om 8.00 uur voor de deur. Rechtsbijstand heb ik niet (hoezo dom?), maar het juridisch loket ligt in de buurt dus ik ga even advies vragen wat te doen. En rechtsbijstand aanvragen, al heb ik daar voor dit niks aan. Overigens heeft vriend wel rechtsbijstand, gezin is meeverzekerd, maar wij hebben geen samenlevingscontract oid, dus volgens mij val ik buiten de boot (trouwen ligt wel in de planning :D).

Bedankt dat je zo met me meedenkt... lief van je!

9. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Is waarschijnlijk rente die men achteraf nog even doorbelast...

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Dan kan je alsnog zeggen als dit niet snel opgelost is dat je de rechtsbijstand gaat inschakelen!
    Misschien dat hij dan eens beter zal nadenken!
    En incassobureau kan jou niets maken hoor

11. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is waar :D

Hoop het niet, maar in de brief/rekening staat wel dat ik niet betaald heb na herinneringen en een aanmaning.... hierna volgt dagvaardiging. Kijk, en ook dat zal dan wel met een sisser aflopen, maar het gedoe!

@Djinti2011: Zou het? Er staat wel in dat het een tandartsfactuur betreft.

Nou ja, kijken wat ze morgen zeggen. Tijdens eerder telefonisch contact werd er wel meegedacht en vonden ze het maar raar, en waren op zich heel behulpzaam, maar ja "alles was nu betaald". Had ik toch voor de zekerheid incassobureau gebeld, en stond er alsnog een bedrag. Weer tandarts gebeld... hoogst verbaasd, want zij hadden ook nog iets nagebeld (is dus wel iets mee gedaan) en daar zeiden ze ook dat het nu goed was. De administratie van alle drie laat dus wat te wensen over, lijkt me zo.

Overigens ben ik WEL heel tevreden over de tandarts zelf.... vriendelijk,meedenkend, en goed. Mijn vorige tandarts was echt een feeks, dus wil hier eigenlijk nooit meer weg....! Maar ja, het zou fijn zijn als dit ook opgelost wordt!

12. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Ben benieuwd wat de tandarts morgen te zeggen heeft! Lat je het even weten?

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    En weet je al wat meer?

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Toch ook even goed de algemene voorwaarden checken van de rechtsbijstand verzekering van je vriend.

Voor degene die manlief en ik hadden voor we getrouwd waren had je helemaal geen samenlevingscontract nodig. Je moest wel op hetzelfde adres wonen.

15. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handig! Vriendlief mag dat zometeen eens uitpluizen...

Het is goed dat ik er een nachtje over heb kunnen slapen, want ik was dus zo enorm boos gisteren, en ik trof vanmorgen een erg behulpzame assistente! Ze ging er echt voor zitten en heeft alles helemaal nagelopen.

Ik houd even een slag om de arm, maar als het goed is,is het nu dan echt opgelost (en anders komt er hier vast nog eens een deel twee :p): Bij hun stond het bedrag ook nog open, maar zij heeft het omgezet in 'voldaan'.

Het bleek trouwens niet het incassobureau te zijn, maar het factuurbedrijf, aangezien ze meer mensen aan de balie krijgen voor dit soort ongein. We hebben afgesproken dat ik in het vervolg meteen de factuur mee naar huis krijg en het zelf indien bij de verzekering, zodat ik niks meer met het factuurbedrijf te doen heb.

Uiteindelijk wilde ik ook nog een afspraak maken voor controle, en ging ze kijken of er nog een plekje was, zodat ik niet weer op en neer hoefde te rijden (klein halfuurtje). Kwartiertje later was er plek. Wist al dat ik een ontsteking in mijn kaakbeen heb (dikke bult die toch wel gevoelig is als dochterlief op mn wang duwt..) en ja hoor, over twee weken mag ik hem laten trekken. Hele slechte kies, dus voelde het al aankomen... nog nooit een kies hoeven laten trekken dus een beetje bang, maar vooruit....

Dames, nogmaals bedankt voor de reacties en het meedenken!

16. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt toch bewijs dat je betaald hebt? Dat kun je toch overhandigen opsturen?

Hier laf toevallig twee weken geleden zelfs een brief van een deurwaarder in de bus. Ging over een openstaande boete van mijn vriend. Toevallig had ik deze zelf overgemaakt. Dus gewoon dat bewijs uitgeprint en opgestuurd.

Share This Page