Contract word niet verlengt

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Meikie, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hallo,
    Misschien is deze vraag al eens gesteld hoor, maar bij deze dan even mijn situatie.
    Ik ben momenteel 21 weken zwanger en mijn contract van mijn werk loopt af op 1 september as. Deze word niet verlengt. Maar nu heb ik vanmiddag te horen gekregen dat de verloskundige wil dat ik halve dagen ga werken. Hoe zit dit dan terzijnertijd met een uitkering of mijn verlof?
    Wat moet ik wanneer regelen?
    Alvast bedankt voor de reaktie...

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Meikie,

Als je ziek bent, meld je je ziek bij de werkgever. Als de ziekte het gevolg is van de zwangerschap kan de werkgever voor jou een Ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Als de uitkering wordt toegekend wordt deze betaald aan de werkgever. Meestal merk je er niets van omdat de werkgever je loon doorbetaalt bij ziekte. Als het dienstverband eindigt en je bent nog ziek, meldt de werkgever je ziek uit dienst bij UWV. De loondoorbetalingsverplichting van de werkgever eindigt. UWV neemt de aanvraag voor een Ziektewet-uitkering in behandeling. Actuele informatie vind je hier.

Als je een Ziektewet-uitkering hebt, kan je zelf de zwangerschaps- en bevallingsuitkering aanvragen.

Ben je hersteld ? Dan kan je een aanvraag doen voor een WW-uitkering vanaf de eerste datum werkloosheid. Vanuit de WW-uitkering kan je zelf een WAZO-uitkering aanvragen.
    Als de werkelijke of vermoedelijke bevallingsdatum valt binnen 10 weken na het het einde van het dienstverband kan je ook zelf een aanvraag doen voor de WAZO-uitkering.
    Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap.

Met vriendeijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina