Eigenlijk een topic enkel voor mensen die het oké vinden als hun kind terugslaat als deze eerst geslagen wordt. Als je dat afkeurt hoef je ook niet te reageren, of beeld je dan maar in dat het wel mag . De discussie gaat daar namelijk niet over. Mijn vragen zijn namelijk; Vind je dit ook als jouw zoon? Of hypothetische zoon, geslagen wordt door een meisje? En wat later in een relatie? Zou je zoon een 'corrigerende' tik uit mogen delen op het moment dat de vrouw herhaaldelijk het bloed onder zijn nagels vandaan haalt? Of een keer een tik geeft tijdens een ruzie (laten we niet uit gaan van het type kickboxer of bodybuilder, maar gewoon een allerdaagse vrouw) of van een gevalletje huiselijk geweld door de vrouw in kwestie.
ik vind het een lastige. Je zou zoiezo niet te horen slaan, maar ik vind wel dat je je als man zijnde ook niet hoeft te laten slaan door een vrouw.en dan kunnen ze zeggen dat een man harder slaat als een vrouw, maar er zijn genoeg vrouwen die ook hun "mannetje" kunnen staan...
Ik vind dat mijn zoon niet mag slaan in en of binnen een relatie. Vind het sws niet nodig dat hij slaat en leer hem ook netjes dat hij het met woorden op moet lossen. Laatst kwam hij trots thuis vertellen dat een kindje hem geduwd had en hij had gezegd dat dat niet mocht, toen die weer duwde had hij gezegd ophouden nu anders duw ik wel terug en vertel het tegen de juf waarom ik dat deed en toen stopte het kindje, en trots dat hij was . Maar........... Als mijn kind fiks geslagen wordt of in elkaar geslagen dan mag hij van mij absoluut terug slaan en niet te zuinig ook . Je hoeft je ook weer niet meerdere keren te laten slaan door iemand dat heeft consequenties maar ik denk dat zekf beginnen met slaan op woorden absoluut onnodig is
Op jongere leeftijd zou ik het makkelijker accepteren, vooral als een ander kindje (of het nou een jongen of meisje is) echt flink zit te etteren.. Op latere leeftijd hoop ik dat hij/zij volwassen genoeg is om dingen met woorden op te lossen.
Als een vrouw gaat meppen vind ik dat de man terug mag slaan. Natuurlijk niet (expres) met z'n volle kracht.
Ik keur het zeker niet goed. Maarrrrr hij hoeft zich niet te laten slaan. Zal hem wel vertellen dat slaan niet goed is en moet mag maar als hij geslagen wprdt en daardoor terug slaat snap ik het wel. (al zou ik hem dat niet zrggen haha)
Jeetje, nog nooit over nagedacht haha. Ik vind wel, dat als mijn kinderen geslagen worden, ze terug mogen slaan. Alleen weten ze ook het verschil tussen de buurt en school. Op school wordt het niet getolereerd. Maar in de buurt die wij wonen, moet je die mentaliteit wel hebben. Alleen zijn mijn kinderen geen vechters en hebben ze tot op de dag van vandaag nog geen tik uitgedeeld. Alleen aan elkaar helaas haha. Maar het ligt bij onze zoon aan de leeftijd denk ik, nu maakt het fysiek nog niet zo heel veel uit. Maar als hij ouder is, dan vind ik niet dat hij dat nog kan maken. Dan zal hij in de meeste gevallen fysiek gewoon veel sterker zijn als een meisje/vrouw.
Nee, ik vind niet dat een man (of een vrouw, maar dat terzijde) iemand mag slaan, ook al is die ander nog zo irritant. Wel vind ik dat hij zichzelf zou mogen verdedigen: als zijn vriendin hem in elkaar probeert te meppen mag hij doen wat hij kan om dat tegen te houden, zonder daar te ver in te gaan. Dus haar handen vasthouden bijvoorbeeld.
Mijn ouders lieten ons begaan als ik weer is ruzie had met mijn buurmeisje en we dan ook wel is vochten of elkaar sloegen ( de afspraak was met de buuf dat ze het lieten gaan maar wel in de gaten hielden en toe keken) Maar als mijn broer me ooit een tik verkocht pikte ik dit echt niet en ging dan naar mijn moeder klagen (nadat ik hem wel eerst had terug geschopt/gebeten) mijn moeder ging dan met ons praten dat dat niet mocht en zei tegen mijn broer je bent de oudste dus wees ook de wijste en los het op een andere manier op dan je kleine zusje te slaan.
Eigenlijk moet je gewoon helemaal niet slaan. Maar als het voorkomt mag man van mij gewoon terug slaan. Zou helemaal belachelijk worden. Hard ook leren ze het meteen af. Mijn kerel zegt altijd ik kijk wel uit jij slaat harder volgens mij
Wanneer mijn zoons worden geslagen door een meisje, of later door een vrouw dan vind ik dat ze zichzelf mogen verdedigen.. Dus niet omdat ze het bloed onder de nagels vandaan haalt (al zie ik bij mn dochter nog wel een keer gebeuren dat ze een tik van iemand gaat ontvangen vroeg of laat omdat ze zo verschrikkelijk irritant kan zijn haha)
Eigenlijk zoals de reacties die hierboven al staan. Ik keur het niet goed wanneer hij uit zichzelf gaat slaan. Maar als hij word geslagen vind ik wil dat hij mag terug slaan, ongeacht of het een jongen of meisje is. Mijn zoontje is geen boksbal en anderen moeten met hun handen van hem afblijven. Wanneer iemand hem dus slaat, ookal is het een meisje dan mag hij dezelfde "behandeling" terug geven uit zelfverdediging. (Dus niet, ik krijg één klap en vervolgens breek ik de ander zijn benen en draai ik zijn nek om)
Slaan in een relatie? No way. Dan moet hij de relatie maar beeindigen. Maargoed als zoonlief zou worden geslagen door een meisje op school vind ik t lastig. Want er lopen tegenwoordig toch wel wat meidjes rond die ehm, hoe zeg ik dit netjes, toch wel jongensachtig zijn qua agressie. Dus ja dan zou ik toch wel zeggen, terugslaan maar dan op een iets zachtere manier als dat hij een jongen zou slaan? Zoiets
Slaan mag niet, of je nou jong of oud bent. Je probeert het op te lossen met woorden. In een relatie hoor je respect voor elkaar te hebben en slaan hoort daar niet bij. Als zijn vrouw hem slaat, verwacht ik dat hij zijn spullen pakt en vertrekt, niet dat hij haar terug slaat. Maar als mijn zoon ooit flink in elkaar wordt gemept op straat bijv, verwacht ik dat hij zich verdedigd en als dat met slaan opgelost kan worden, so be it. Geweld is niet goed, maar helaas soms wel de enige oplossing als het gaat om zelfverdediging.
@ts: ik vind dat de dingen die jij noemt van extreem verschillende orde zijn. Kinderen die elkaar slaan is natuurlijk niet hetzelfde als volwassenen die elkaar slaan. Ik vind geweld binnen een relatie sowieso not done, wie dan ook de agressor is. Bij kinderen vind ik het wel anders. Als ik iemand zou zijn die zou zeggen tegen zijn kind mep maar terug als iemand je een mep geeft, dan zou het voor mij niet uitmaken of die mep dan van een meisje of een jongen afkomstig is. Maar ik ben dus niet zo iemand, als Thijmen een mep krijgt dan hoop ik dat hij het anders oplost dan terugmeppen.
Oh en kinderen. Ik keur het niet goed. Ik zou toch zeker eerst anders proberen op te lossen maar kinderen zijn zo hard tegen elkaar..
Hmmm, ligt aan de situatie. Als mijn zoon herhaaldelijk getreiterd wordt, mag hij van mij best uithalen, of het nou door een jongen of een meid gebeurt. Wel eerst proberen om het vredelievend op te lossen (naar de juf/meester/andere volwassene gaan en om hulp vragen, bijvoorbeeld). Later in een relatie: nee, absoluut niet! Als volwassene zijnde moet je je om kunnen draaien en weglopen.
Trouwens, wat het schoolplein betreft, ik snap wel dat kinderen daar elkaar eerder meppen. Er met elkaar over praten is toch lastig voor die kleintjes. Maar als praten niet werkt en hij heeft dat andere kindje gewaarschuwd dat hij boos is en dat het moet stoppen en hij wordt weer gepest, dan zou ik niet boos worden als hij van zich af mept. Hij is te klein om te discussiëren over gevoelens en hij is ook geen boksbal.