"zw. verschijnselen" door t geven borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Seth, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

toch maar een topic openen bij de kenners....

Wist even niet hoe ik het topic moest noemen, maar iig...

Hebben hier meer vrouwen "zwangerschapskwaaltjes" door de borstvoeding.....?

Heb de laatste dagen steken in liezen, buikpijn/ rugpijn, ongi-gevoel.... draaiierig, hartkloppingen... en veel witte vloed... (voel het lopen, net zoals in de zwangerschap)....

Kan me niet herinneren dat ik dat bij de andere twee had.....
    al weet ik dat ik toen wel eens getest heb, omdat ïk onzeker word van het "niet-ongesteld worden"...
    en werd toen pas ongesteld na het volledig stoppen (10 maanden).

Nu weet ik niet of ik dan deze keer ook pas ongi word, na het stoppen,..... of dat het nu weer kan verschillen (ervaringen?)

Merken jullie iets van t hebben van een cyclus....? en hadden jullie wel voortekenen van een aankomende cyclus...?

Vind het "niet ongesteld worden".... echt rot... zeker ook omdat ik tegen cerazette niet kan....

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Gebruik je dan wel een andere vorm van anticonceptie? dat je niet per ongeluk zwanger bent gewoon?

3. Seth

Seth Niet meer actief

Nou mn vent zou zich laten helpen... tijdens de zwangerschap....., toen tijdens de winterstop voetbal.... en nu opeens helemaal niet meer ... :(

we zijn begonnen met de rubbers.... maar is al snel "veranderd" in "voor het zingen de kerk uit".... omdat die rubbers mij ook niet zo bevallen...
    (pijnlijk ;))

geen echte anti-conceptie dus;)

maakte me er niet zo druk om, omdat ik bij die andere pas laat ongi werd.....
    maar die witte vloed zit me dwars... (rare woordspeling;)), want wil dit niet zeggen dat ik dus wel n cyclus heb....?
    (herkenbaar voor anderen?)

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou toch even testen;) Volgens mij kan je heel snel zwanger worden na je bevalling.. Tenminste wat ik heb geehoord dan..
    Dan weet je het iig zeker!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou ik zou er ook maar even een testje tegenaan gooien zeg maar.. ben wel benieuwd moet ik zeggen. ;)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook even testen! Hier werd ik ongesteld toen ze 5,5 maand was. Paar weken ervoor kreeg ik ook witverlies enzo maar verder niks.

7. Seth

Seth Niet meer actief

moet iig nog ff wachten dan.....
    staat op de site van predictor... als je denkt dat je langer dan 3 weken zwanger bent... je kan testen....

heb de klachten nu een dag of 3/4....

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als je klachten hebt, kun je zwanger zijn en hoef je geen 3 weken te wachten hoor. Meestal beginnen je klachten op 't moment dat je ongesteld moet worden en dan kun je ook testen. Testen van de Kruidvat 2 voor 5 euro testen vaak vroeg positief en geven geen valse lijntjes.
    Als de test nega is, zou ik een weekje later weer eens testen als je klachten blijft houden

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    heb ook rare klachten gehad waardoor ik toch even een test ben gaan halen pas, maar hier was er niks aan de hand in ieder geval

10. Inderdaad even testen... enneh misschien eens nadenken over een spiraaltje (koper/mirena) of pessarium.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is 't niet gewoon een eisprong?

12. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Seth, heel herkenbaar wat je schrijft!! Ik ben 10 dagen voor jou bevallen en heb al sinds oktober deze klachten!! Heb al 3 keer een zwangerschapstest gedaan!

Nu ben ik sinds een week volledig van de borstvoeding af en heb ik het nog steeds!! Denk zelf dat er nu wel een menstruatie aan moet zitten komen aangezien ik nu dus helemaal ben gestopt met de bv, maar had de klachten dus ook toen ik nog voll. bv gaf!

Een testje doen kan natuurlijk nooit kwaat maar ik herken precies wat je schrijft!

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    Seth, ook ik herken het volledig!
    Ik heb sinds een week witte vloed, ben constant moe, snel duizelig en vaak krampjes in buik alsof ik ongesteld moet worden..
    Ik slik echter trouw cerazette en mijn baby is ruim 4,5 maand.
    Met cerazette merk je volgens mij niet dat je cyclus terugkomt of wel? geef iig nog volledige borstvoeding en ben eigenlijk absoluut niet bang dat ik zwanger ben ofzo. Maar snap deze klachten ook niet, lijkt idd op zwanger-zijn!

14. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    HIer ook klachten als bijv. een witte vloed etc. waardoor ik dacht dat mijn cyclus weer op gang was. Ik heb ondertussen weer een spiraal, en tijdens de nacontrole liet de gyn mij zien dat mijn cyclus echt ngo niet op gang was (grote van de eitjes)

Dus ik herken het deels, en hier hoorde het er gewoon bij

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier heb ik vanaf de vierde maand geregeld gedacht dat ik mssn zwanger was. ik was nog niet ongie geweest na de bevalling en we deden het ook zonder ac, omdat de kans hee klein is met volledige bv (incl 3 nachtvoedingen) en geen cyclus. ik had ook 'kwaaltjes', maar die betekenden dus steeds niets (een paar keer getest), dus ik dacht dan komt vast mn ongie binnenkort door, heb zelfs een tijdje met inlegkruisjes gelopen omdat ik ervan overtuigd was dat het zomaar kon beginnen. Uiteindelijk ben ik met bijna 9 maanden gestopt met de bv en een week later was ik voor het eerst ongie... niet zwanger dus... en wel kwaaltjes (nu niet meer overigens, dus mssn dan toch door de bv...)

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    oh jeetje meis, kan me heel goed voorstellen dat je na de testen van vandaag een beetje onzeker bent... Wij zitten hier straks met t zelfde probleem hoor, pillen vertrouwen we niet en t rubbertje houden wij ook nooit lang vol.. ik zat te denken aan de implanon, die mag gewoon tijdens bv.

Ik hoop dat je snel een beetje weet hoe t zit meis, ennuh ja ik hou je nog steeds in de gaten hoor :cool: , ook al spreken we elkaar nog maar zo weinig.. je bent nog steeds een beetje mn forumdinnie hoor!

knuffff!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tijdens borstvoeding kun je je anders voelen. Niet alleen hoor je sommige vrouwen die zwangerschapsachtige klachten hebben, je hebt er ook die overgangproblemen lijken te krijgen (opvliegers, nachtzweten).
    Een vrouwenlijf zit nou eenmaal gecompliceerd in elkaar, we snappen er echt nog niet veel van. En elke vrouw is anders.

Deel Deze Pagina