Hallo, Ik ben nu ziekt (ZW) gemeld bij het UWV. Ik ben zwanger en ik zal de zwangerschapsuitkering krijgen. Mijn vragen zijn : Mag ik tijdens de zwangerschapsverlof (na de bevalling) mijn familie die buitenland woon (in Europa) 1 of 2 weken bezoeken? Moet ik het UWV er aanmelden? Is het van mijn vakantiedagen in mindering gebracht? Al vast bedankt voor uw antwoord. Met vg.
Beste Lddjbest, Je wilt weten of je tijdens je zwangerschapsverlof vakantie in het buitenland moet melden. Vakantie in het buitenland tijdens een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) valt onder de meldingsplicht. Je geeft de vakantie dus wel door, maar het is niet nodig daarvoor toestemming af te wachten. De WAZO kent geen vakantiedagen, het betreft immers al een verlofperiode. Van in mindering brengen is dus dan ook geen sprake. Heb je nog een werkgever? Dan overleg je de vakantie ook met hem/haar. Je werkgever kan je ook vertellen of de vakantie in mindering wordt gebracht op je vakantiedagen. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare