weet het even niet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door schmidt, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb al eerder een topic geopend gehad. Ik werk in het onderwijs en heb tijdens de zwangerschap te kampen met zware vermoeidheid. Zo heb ik al 2x een week ziek thuis gezeten, omdat ik het noet meer trok. Ik heb tot de herfstvakantie voor 50% gewerkt (werk normaal fulltime). Daarna heb ik 3 weken voor 63% gewerkt. Afgelopen donderdag moest ik naar de bedrijfsarts. Ik was toen al erg moe. Hij wilde proberen verder te rekken, sinds afgelopen maandag werk ik 75%. Meteen na de Arbo kwam ik bij de fyshio i.v.m. bandenpijn. Zij was het er niet mee eens dat ik meer ging werken, maar ja net afgesproken, dus ik houd me aan deze afspraak. Ben toen die middag als een wrak naar huis gereden. Vandaag moest ik wwer naar haar toe. Zij zag meteen dat ik veel te moe was. Ik heb m.n. vrijdag heel veel last van mijn banden gehad, dit komt volgens haar door de vermoeidheid. Ik ben ook bijna niet aan de oefeningen toe gekomen. Nu gaf zij aan dat zij vind dat ik niet op de rem moet trappen en rust moet nemen. Ik kan dit voor mijn gevoel niet, al weet ik dat het wel slim is. Op het werk hebben ze veel dingen rondom mijn aanwezigheid gepland, en ik voel me schuldig om mezelf weer ziek te moeten melden. Ik heb een afspraak met de huisarts gemaakt en hier kan ik vrijdag terech (helaas niet mijn eigen huisarts). Ik weet even niet wat ik moet doen.

Sorry voor mijn gezeur, maar ik moet het even kwijt.

2. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je gewoon moet aangeven dat je het graag wilde proberen om voor 75% aan de slag te gaan maar dat je merkt dat het gewoon teveel is, en dat je fysiotherapeut dit ook heeft aangegeven. Het is inderdaad lastig maar je moet je gezondheid en dat van de baby nu echt op de eerste plaats zetten. Werken kan je altijd nog maar deze baby kan je maar 1x dragen

3. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Wat niet gaat, gaat niet, zo lastig dat ook is. Ik herken je heel goed, ik kamp ook meetbaars vermoeidheid, en dat is allesbepalend voor je humeur,je stemming, voor de hele dag. Ik twijfel ook steeds of ik minder moet gaan werken(bandenpijn, bekkenpijn, en harde buiken), maar omdat ik niet veel werk gemiddeld 17 uur, en ik al een geschiedenis heb me ziek zijn stel ik het steeds uit. Maar ik merk dat het daardoor alleen maar erger word. Heb jij dat niet?ik sap als je in het onderwijs zit da het lastig is, en je een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt,maar je kunt wel beter nu aan de rem trekken. Sorry maar niet alle bedrijfsartsen zullen n jouw voordeel deken,maar liever in die van het bedrijf, helaas. Geef zelf goed aan wat je wel of niet kan, en wees vooral verstandig. Wat iemand anderstalige,zei, je draagt dit kindje maar 1x, en zorg daar goed voor!sterkte!

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks.

@Vita, klinkt allemaal heel bekend. Misschien een tip, leg in de avond een warme pittenzak op je buik. Dit advies kreeg ik van de fysio en ik ben hier erg blij mee. Jij moet ook aan jezelf denken. Ik kreeg gister nog bericht van een vriendin die te lang door is gegaan met werken. Zij ios in mei bevallen en komt zichzelf nu weer tegen. Dit hoor je best vaak. Des te belangrijker is het om naar je lichaam te luisteren.

Hoor wie het zegt :p. Ik weet het allemaal zo goed, maar het daadwerkelijk doen. Ik ben vandaag wel gaan werken. Ik wist dat de arbo er zou zijn. Gelukkig kwam ik hem ook tegen en had hij wel even tijd voor mij. We gaan van de 6 uur weken op een dag weer terug naar 5 uur werken. Dit is nog zwaar, maar beter te doen. ZO kan ik in de middag weer even een middagdutje doen.

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Uiteindelijk is werk maar werk... Ik snap dat je je bezwaard voelt, maar het gaat om jou en niet om je baas. Bovendien is er zoiets als 'ziek door zwangerschap', en dat betekent dat de overheid jouw ziekteverlof betaalt en dat het je baas geen geld kost, alleen de moeite van het zoeken naar een vervanger mocht die nodig zijn. Sterkte meid!

6. Kaatje1984

Kaatje1984 Actief lid

28 apr 2012
    366
    0
    0
    Ooh wat herkenbaar!

Ik ben ook zo één die stug doorgaat.
    Gelukkig werk ik al niet meer fulltime.

Het onderwijs is qua dat soort dingen echt ruk!!
    Er wordt een groot beroep gedaan op je verantwoordelijkheidsgevoel! En tja, dat werkt nu eenmaal (te) goed..

Die afspraken met de arbo is een advies he?! Het is geen wet. Als jij merkt dat het niet gaat, trek aan de bel!
    Dat je er nu zo druk om maakt is ook niet goed voor je uk! Blijf gewoon 50% werken, de fysio staat ook aan je kant.
    Denk persoonlijk als je zo doorgaat, dat je helemaal thuis komt te zitten.. en dat is voor je werk ook niets.
    (maar misschien wel beter voor jou :p)

Sterkte en hou ons op de hoogte!

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks allemaal.
    Er staat een rustig weekend voor de deur waarin ik even flink kan bijtanken.
    Verder werk ik nu 6 uur op een dag. Eens kijken hoe dat gaat.

8. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Fijn Schmidt,dat je nu wat minder kan werken. Mocht dat nog niet gaan,trek dan aan de bel he!!!Dit kindje is wat belangrijk is!!Fijn weekend,en rust goed uit!

Deel Deze Pagina