Goede avond ik had een vraag. Ik ben in oktober van 2013 in de ziektewet gekomen ivm klachten tijdens de zwangerschap. Op januari 2014 verliep mijn contract maar mag ik na mijn verlof wel terug komen zodra er een vacature vrij is. en ben ik ziek uit dienst gegaan. In maart is mijn wazo uitkering begonnen die duurt tot juli 2014. Nu ben ik op 9 april dmv een spoedkeizersnede bevallen en een week later is die wond gaan ontsteken. Gister is de wond opnieuw beoordeeld door de gynaecoloog want de wond is open gegaan. Hij verwacht dat het 6 maand gaat duren tot de wond stevig geheeld is. Daardoor kan ik niet opnieuw aan het werk in juli 2014. Kan ik opnieuw een ziektewet uitkering aanvragen ondanks dat ik niet meer in dienst ben bij mijn oude werkgever? Of heb ik geen recht meer op een uitkering Bij voorbaard dank, sunshine
Beste Sunshine, Je wilt weten of je weer Ziektewet kunt krijgen wanneer je zwangerschapsverlof voorbij is. Dat kan. Op de dag dat je verlof voorbij is kun je met UWV bellen om jezelf weer ziek te melden. Actuele informatie over ziekmelden na zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare