Help, belangrijke voorlichtingsbijeenkomst, wat moet ik aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 20 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Volgende week heb ik een voorlichtingsbijeenkomst en netwerkborrel. Voor de toekomst en eventueel mogelijkheden tot een baan zou dit belangrijk kunnen zijn (ga het hoe en wat even in het midden laten).

Ik kom zelden in de wat "hogere" kringen (bijna afgestudeerd en huismoeder), ben zelf een tikje alternatief en heb geen flauw idee wat ik aan moet trekken. Voel me ook altijd erg ongemakkelijk in een "mantelpakjesomgeving". Dus waarin kom ik goed voor de dag, maar is niet te deftig zodat ik me er ook nog lekker in voel?

Ik heb rood, wat krullend haar, groene ogen maar geen hele blanke huid. Make-up tips zijn ook van harte welkom want verder dan wat foundation en oogpotlood/mascara kom ik gewoonlijk niet.
    Ik heb echt standaard confectiematen (1.75 maat 36 (38). Cup 75 B/C, beetje zandloperfiguur)

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waarom doe je geen nette broek aan met een net shirt?
    Je moet gaan zoals jij bent, ik vind hakken mooi maar misschien kun jij daar niet op lopen.. Ik zou iets aandoen, waarin jij je fijn voelt.. Maar wat toch netjes staat.. En make up kan best simpel hoor:) dat is ook wie jij bent dus is dat prima;)

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Gewoon investeren in een LBD (little black dress)! Mooi zwart jurkje tot net over de knie met een paar nette schoenen er onder. Zo'n LBD is ideaal want je kunt er nooit de mist mee in gaan: je bent nooit overdressed of underdressed. En met een paar simpele accessoires pas je het moeiteloos aan aan elke gelegenheid!

Je zou er met de netwerkbijeenkomst bijv. Een gekleurd colbertje overheen kunnen dragen.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Als niet gewend bent om een jurk te dragen zou ik je een LBD zeker afraden! Dat ligt dan zover buiten je comfortzone. Ik zou in dat geval kiezen voor een mooie nette pantalon, het liefst met persvouw, en een leuk shirtje er op met eventueel een jasje. Het hoeft geen pak te zijn, niet te chique. Smart casual zoals ze dat bij mijn eerste werkgever noemde :D

Bij Steps hebben ze vaak mooie pantalons.

5. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou als ik jou was idd ff bij de steps ofzo langs gaan, ze hebben daar voor allerlei gelegheden wel een leuk jurkje/pakje

Deel Deze Pagina