Vraag uren

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bloem01, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem01

bloem01 Niet meer actief

Ik werk als zelfstandige met een eigen praktijk sinds eind 2012. Ik ben zwanger en ga 27 mei met zwangerschapsverlof.

Ik heb in 2013 aan de urennorm van 1225 uur voldaan.Belastingaangifte is gedaan door mijn belastingadviseur.

In 2014 heb ik ook ruim aan de 1225 uur voldaan. Alleen geeft mijn belastingadviseur nu aan dat hij de aangifte niet meer op tijd ingediend krijgt voor mijn verlof. Hoe bekijken jullie dan of ik aan mijn uren ben gekomen van 2014?

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste bloem01,

Je wilt weten hoe UWV controleert of je aan de urencriterium voor de ZEZ-uitkering hebt voldaan voor 2014.

Dit doet UWV inderdaad aan de hand van de aangifte. UWV zal dan de definitieve aangifte inkomstenbelasting 2014 opvragen als bewijs dat er inderdaad minimaal 1225 uur als zelfstandige is gewerkt.

Als je hem aanvraagt voordat de definitieve aangifte bekend is en je hebt recht op ZEZ, kijkt UWV of er alvast betaald kan worden. De aangifte zal dan wel bij je worden opgevraagd en die kun je dan alsnog opsturen zodra je deze in je bezit hebt. UWV zal dan op dat moment een definitieve beslissing nemen. Het is dus geen probleem om een ZEZ-uitkering aan te vragen als deze gegevens nog niet bekend zijn.

Actuele informatie over de ZEZ vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina