Ik ben net nieuw op het forum en weet niet of ik mijn verhaal op de juiste plek staat. Ik was opzoek naar meiden die met hetzelfde gevoel zitten als ik maar kon er geen stukje over vinden vandaar dat ik nu zelf iets plaats. Ik ben een jonge moeder (28 van 3 kindjes waar ik superblij mee ben. Toen de 2e geboren was had ik een gevoel het is nog niet klaar en na lang praten met mijn man zijn we voor een derde kindje gegaan. Mijn zwangerschap was super en ook toen de kleine geboren werd voelde het goed, het was klaar. We genieten volop gewoon zo bijzonder om weer zo'n klein hummeltje groot te zien worden maar ook weer zo jammer dat we nu alles weer opnieuw voor het laatst is. Ik vind het zo'n vreemd idee dat ik nooit meer zwanger zal zijn, nooit meer zal bevallen, nooit meer een baby in mijn armen zal hebben die van onszelf is. Ik vind het heerlijk dat ze groter worden, samen winkelen, samen knutselen, samen huiswerk doen gewoon heerlijk maar ook zo confronterend. Om me heen wordt nu iedereen zwanger. Helaas is dat een nadeel als je zelf jong moeder wordt. Dat heeft me steeds meer aan het denken gezet. Blijft het echt hierbij?? Ik vind het zo moeilijk dit alles definitief af te sluiten. Aan de nee kant een heerlijk gevoel de 3 kleintjes te zien spelen en dan denk ik het is echt goed zo. Aan de andere kant denk ik een 4e lijkt me zo leuk! Nog een keer zwanger, nog een keer bevallen, nog een keer de 1e zwemles enz. De kleintjes hebben nu allemaal een eigen kamer en dan denk ik weer het is goed zo. Maar dan zeggen collega's een even aantal is mooier wanneer komt nr 4? Dan denk ik weer de zolder kan best in 2'en Ik krijg mijn eigen gevoel maar moeilijk op een rijtje. Zijn er meiden die hetzelfde gevoel hebben of hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee opgegaan en hoe ziet jullie leven er nu uit?
hi meid, ik heb er geen ervaring mee (ik ben nog bezig met mijn eerste), maar je moet doen wat je hart je zegt. Je moet jezelf de vraag stellen of het na de vierde ook echt over is? Of zegt je gevoel dan nou een vijfde is echt de laatste??... Je gevoel achterna gaan, dat is altijd het beste! Succes!
Ja ik kan nu heel makkelijk zeggen dat dat wel zo is maar dat dacht ik de vorige keer ook Latsig dus. Wat wel zo is, is dat er dan geen plek meer in huis is en dat het in de auto dan ook niet meer pas als er een 4e zou komen hahahahha. Maar de vraag is ook eigenlijk.....is het wel omdat ik graag een 4e zou willen of gewoon last van het afsluiten van die bijzondere tijd? Ik kan het voor mijzelf gewoon niet helder krijgen. Jij succes met oefenen en ik hoop dat je snel een positieve test in handen krijgt!!
Hoi Twinklestar, Ik denk dat je,je gevoel moet volgen,na me 3de die nu 6 maanden is had ik zoiets van IK BEN KLAAR maar na 3 maanden had ik echt een sterk gevoel dat ik weer zwanger wou zijn een 4de ik voelde me niet compleet,begrijp me niet verkeerd ben superrgelukkig met onze 3 kids die we al hebben maar er miste iets,misschien had het te maken met het feit dat me kleine een tweeling was,met 6 weken heeft 1tje los gelaten.was echt verdrietig maar super blij dat er nog 1tje was. Mijn verloofde wou er altijd al 4 en ik was degene die altijd riep nee 3 is voldoende.3 gezonde kids wat wil je nog meer ...,nou nu denk ik .Ja nog een gezonde wonder dat wil ik nu. En wat betreft dat er veel monden te voeden zijn..daar heb ik wel ff meegezeten want we zijn niet rijk of zo...en kleren enz...je kent dat wel. Maar dat heb ik al snel uit me hoofd gezet,tuurlijk redden we het,waar 5 monden eten kunnen ook 6 ...enz,het word zuinig aan leven,maar die drukte vind ik geweldig.De kids met elkaar zien omgaan ...dat geklets,gelach,daar doe je het voor,en zoals je ziet ben ik zwanger van ons 4de wonder,en wat zijn we blij. Denk er aan,luister naar je gevoel,praat erover...en het komt allemaal goed. Groetjes S
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Heej wat leuk om t ehoren. Toen ik zwanger was van nr 3 gebeurde dat al niet zo veel, tenminsten hier in de buurt niet. Ik vind een groot gezin erg leuk. Kom zelf uit een gezin met nog 2 broers en mijn moeder wilde er ook altijd 4. Inderdaad wat je zegt heerlijk om ze samen te zien spelen en vriendjes over de vloer te hebben enzo. Je hebt gelijk als je zegt dat er altijd 1 mee kan eten. Dat hebben wij nu al. Regelmatig eet er wel een vriendje of vriendinnetje mee zondre dat we daar van te voren op hebben gerekend dus dat zou vast goed komen. Kleertjes ach...het hoeft niet merk te zijn en via marktplaats is er ook ene hoop te koop . Wij hebben het niet slecht maar waar ik me dan wel zorgen over maak is Als ze later naar school gaan. De oudste doet het heel erg goe dop school en als ik de andere twee zie zijn ze ook wel pienter. Je weet natuurlijk niet hoe zicht dat verder ontwikkeld maar dat gaat ons later misschien wel een hoop geld kosten hahahhahahaah Hoe gaan jullie dat doen met een kamertje? en eventueel een auto? Op d ecahterbank passen er bijvoorbeeld in mijn auto en die van mijn man maar 3 stoeltjes Ik vind het gewoon zo'n vreemd gevoel. Ik weet gewoon niet of ik het echt zou willen maar waar komt dan dat gevoel vandaan?
Hoi Twinkelstar, Voor de kinderen hebben we een spaarrekening geopend,met een vast bedrag per maand tot hun 16 jaar vastgelegd. En wat betreft de kamers ,we hebben 3 grote slaapkamers,1 is van ons 1 van me oudste zoon en 1 van me dochter.De kleine is nu momenteel bij ons op de kamer.Als we deze wonder mogen ontvangen dan gaat de me jongste zoon bij me oudste zoon,dat wilt me oudste heel graag.De baby bij ons en later zien we wel...we maken ruimte,dat was niet me grootste obstakel,meer van redden we het met geld,maar zoals je al zei,je kan tegenwoordig heleboel dingen goedkoop op sites vinden,en wat betreft auto,die hebben we niet dus die probleem hebben we niet,En als jullie een grotere auto halen...,kijk voor alles is wel een oplossing ,alleeen je moet er wel 100% achter staan... Misschien voordelen en nadelen op papier zetten?En natuurlijk wil je dit echt of is het meer van je kinderen worden groot,en je wilt ze nog klein hebben En wilt je man ook nog een 4de ? Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt voor jullie gezin...en ik zeg je eerlijk na deze ben ik echt klaar,ik wil deze heel graag en zo dankbaar. Maar ben nu al 32 word dit jaar 33,dus ik vind dit voor mij wel genoeg zo...4 kinderen prachtig groot gezin. Denk er maar goed over na,en vooral je gevoel volgen,, Liefs S