zwangerschapsgym?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tulp21, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

heeft een van jullie zwangerschapsgym gedaan en wat vonden jullie ervan?
    wat moesten jullie ervoor betalen?
    wil aan ene kant gym gaan doen en zou graag meer info willen van vrouwen die het al eens gedaan hebben.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Verplaatst! Graag goed kijken waar je iets neerzet.

Kwebbel Moderator

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

sorry dacht dat het bij lounge kon :oops:
    excuses ervoor.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Ik heb bij de eerste ook gym gedaan. Het kostte mij helemaal niks. Maar dat ligt denk ik aan je verzekering. Uiteindelijk heb ik er niet zo heel veel aangehad, want het werd een keizersnede. Het was wel heel gezellig, heb er een leuke vriendin aan overgehouden.

Ook bij deze zwangerschap heb ik me weer opgegeven. Misschien kan ik nu wel natuurlijk bevallen, dus een beetje opfrissen is wel handig.
    En het is gewoon heel gezellig. Een uurtje in de week even alleen aandacht voor moeder en kind...

Denk er wel aan je op tijd op te geven, want bij ons is vol is vol!

Groetjes, Lotte

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ha, ik kom er net van terug. Is superleuk, moet je zeker doen!

Je steekt er heel wat van op, je hoort verhalen van andere zwangeren, je kunt er al je vragen stellen (die je misschien bij de vk of gyn niet zo snel zou stellen).
    Bij onze cursus zit ook een kwartiertje 'voorzichtig' gymmen en oefeningen doen, je leert er puffen en hijgen, en uit ervaring weet ik dat je daar heel veel plezier van kunt hebben tijdens de bevalling.
    Sommige doen ook ontspanningsoefeningen, en je hoort op eenvoudig wijze heel wat over de bevalling. Allerlei kwaaltjes die je kunt krijgen, tips, tja... eigenlijk van alles.

Je hoort het: ik ben enthousiast en zal het iedereen aanraden.
    Bij ons zijn het tien avonden van een uur, en het kost 27 euro.

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik heb vorige week de eerste les gehad, dus ik kan er nog niet zoveel over vertellen, want dat was echt een intro-les. Het wordt hier wel betaald vanuit de AWBZ (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten), dus het is in feite gratis!

7. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    ik heb het niet gedaan en heb het ook niet gemist. is voor iedereen weer anders denk ik. kosten is verschillend per verzekering

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

dan kan de kosten toch wel kloppen ik zou 9 euro voor de cursus moeten betalen dacht eerst dat dat niet kon :oops:
    maar als echt zo leuk allemaal is (wil dit voor mezelf doen niet vanwege andere maar positieve reacties zijn altijd meegenomen :D )
    ga ik het morgen maar snel op post doen :)

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zit nog te dubben of ik t dit keer weer doe. Eerste keer ook gedaan. Tweede niet maar die zaten zo dicht op elkaar dat ik alles nog wel wist. Maar nu is t alweer 10 jaar geleden.. (god wat klinkt dat oud..)
    En voor mn mannetje is t allemaal nieuw...de keer dat ik geweest ben hadden ze ook n partner avond waarin verteld werd hoe je partner je kan helpen bij t weeen opvangen...is misschien wel iets....maja om alleen om die reden te gaan is n beetje gek...toch?

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    @ Wilma.
    Als het 10 jaar geleden is, zou ik zeker weer gaan hoor.
    Er is in die tijd best wel weer wat veranderd!

Nouja, bij ons is het 21 jaar geleden, dus nog veel meer.
    Maar alleen al voor de gezelligheid zou ik het doen!

11. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Ik heb er ook over na zitten denken, maar weet nog niet of ik het ga doen...
    Moet eigenlijk ook wel snel beslissen, maar zie mezelf nog niet zo snel met een heleboel andere moeders zitten puffen, enzovoort...
    Zit een beetje in tweestrijd.

Groetjes

12. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb van de week een brief gehad dat mijn eerste les over 3 weken begint. In totaal 9 lessen van 50 min. en 1 partnerles van 110 minuten. Ik vind dat ik best laat begin, ben dan nl. al 28 weken. Misschien haal ik de 10e les niet eens :) Maar ik woon in een dorp en ze moeten natuurlijk wel genoeg animo hebben. Ik heb er iig veel zin in!

13. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Nu vergeet ik iets te vragen...

In de brief staat dat je makkelijke kleding moet aandoen. Ik neem aan dat ze gewoon je trainings- c.q. joggingpak met sportschoentjes bedoelen?

Gewoon net doen alsof je naar de sportschool gaat?

14. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    da stond inderdaad ook in mij brief, makkelijke kleren en warme sokken.
    maar bij ons heeft iedereen een spijkerbroekk aan. gewoon iets wat je lekker vind zitten.
    ik heb het ook erg naar me zin. lekker een klein clubje met allemaal zwangere en hun verhaal.
    ik betaal wel 9 euro per les. dat kost het gewoon en heeft niet met de verzekering te maken. wij hebben in totaal 10 lessen, en betaal 90 euro.
    de 7e les is het partner avond en dat lijkt me ook erg leuk dat die er een beetje bij betrokken word.

gr sandra

15. amiek

amiek Actief lid

29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ik had ook steeds een spijkerbroek aan en dat gaat best hoor! Wij moesten elke les een kwartiertje een matje op om oefeningen te doen. Puffen, bekkenbodemspieren trainen en zo en vandaar dat ze makkelijke kleding aanraden.

Ik vond de cursus ook erg geslaagd. Aan de ademhalingsoefeningen heb ik echt wat gehad en daarnaast was het iderdaad ook erg gezellig. We zijn pas nog allemaal samen geweest om onze baby's aan elkaar te showen. Erg leuk!

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij moesten ook makkelijke kleding aan en warme sokken...maar geen schoenen hoor.
    Je krijgt een aantal houdingen en pufjes aangeleerd waarmee je de weeen op kan vangen. En een aantal oefeningen om vanalles teviger te maken/houden.
    Bekkenbodem spier trainen is erg nuttig ivm het prongeluk laten ontsnappen van druppeltjes plas. OOk als je niet meer zwanger bent heb je daar nut van.
    Had laatst gehoord dat er veel vrouwen op leeftijd die nu zon verbandje voor urine verlies moeten dragen gewoon hun bekkenbodem spier moeten trainen en dat ze dan 9 vd 10 keer weer zonder verbandje kunnen.
    Mijn ervaring met de zwangerschaps gym was niet zo gezellig. Ik woonde toen in n nogal stug dorp...en zag er uit alsof ik 16 was (was 24) en naja...had dus totaal geen raakvlak anders dan dat ik ook zwanger was, met de rest vd meiden want die waren allemaal rond of boven de 30. Ik durf er n wetje om te maken dat sommige zelfs op me neer keken omdat ik n tiener moeder was...wat ik dus helemaal niet was...maja.
    Heb dankzij mn jonge uiterlijk wel meer rare reacties gehad toen ik eenmaal bevallen was :)

Deel Deze Pagina