Hebben we nog een lijstje eigenlijk?? Ik weet me NOD 1 september Bijzonder want das de dag dat we 3 jaar geleden een kloppend hartje zagen volgens mij
Heej, heb je ovutesten gedaan? Weer een bijzondere datum dus. Ik zal voor je duimen hoor. Het lijstje? Dat staat een heleboel pagina's terug!
Nee vochtinspectie Met de meest vruchtbare dagen heb je meer slijm, is het doorzichtig en kan je tussen je vingers draden maken, voor je eisprong is het wel wat kleverig maar altijd wit, na je eispring is het totaal niet kleverig en ook wit van kleur Maar wel heel twijfelachtig soms hoor, drom hopelijk niet nodig, maar voogende ronde ov testen
@Fidel dat lijstje staat vast ergens ver ver ver weg. @Vanochtend ook goedgekeurd door de tandarts! Mijn week kan dus eigenlijk niet meer stuk. Krijg namelijk enorme zenuwen van tandartsbehandelingen brrr
Hmmz misschien hier ook nu wel in de vruchtbare dagen dan... Voor de zekerheid maar aan de klus dan tenminste als we zin hebben haha @rums. Altijd fijn dat je er weer vanaf bent, voorlopig.
LEDENSTOP Micchan - 20 jaar - 2e kindje - ergens in 2014 (Misha* 02-01-2014 - 22-01-2014) Ytest - 26 jaar - M. 07-2014 -(Y.lana April '13 ) Mamainthefuture - 26 jaar 2e kindje januari (Thomas juni '13 + MK jan '14) ZWANGER Adriana85 - 28 jaar - 2e kindje -januari (Siem feb '12 + MK 3/14+ MK 6/14) rums - 26 jaar - 2e kindje - januari (E. maart '13) ZWANGER Brondy - 29 jaar - 2e kindje - februari (S. sept '12) mamavandaan - 29 jaar - 2e kindje - Juni (Daan Feb '09) ZWANGER fidel2010 - 28 jaar - 2e kindje zomer (Willemijn april '12) LEDENSTOP
@adriana Och jeetje nee zeg wat een vervelend nieuws. Bah nu komt de mmm inderdaad wel heel dicht bij. Hele dikke knuffel meis!!!!!! Hier nu echt goed ongesteld geworden. Maar wat extra vitamines in huis gehaald. Hahahah, het kneuzenclubje, laten we daar gauw verandering in brengen..... @fidel Nou ik pak het niet met mijn vingers aan hoor, bleegh Doen het gewoon om de dag..? en dan reken ik mijn eisprong uit hier. Met de laatste x ovulatie testen bleek dit ook aardig te kloppen Ik ken ook een stel, waarbij ze niet zomaar zwanger mogen worden. Zij is draagster van een ernstige ziekte wat vooral de jongens treft, worden dan meestal niet zo oud. Meisjes zijn alleen draagster.
Adriana jeetje meid heftig! Maar laat je idd maar goed informeren er zal een hoop info op je af komen heb helaas ook alle ins en outs van chromosomen te horen gekregen alleen weet ik niet wat welke allemaal is maar iedereen heeft er ook 23 in totaal en 1 daar van is het geslachts chromosoom maar dat zijn deze niet. Het klinkt dan idd wel logies dat je voor ivf in aanmerking kan komen. Ik denk aan je meid, hele dikke knuffel! Fidel nou je zou wel denken he... Pfff niet makkelijk wat we allemaal moeten doorstaan, maar gelukkig hebben we elkaar en kunnen we elkaar steunen Ik zou 2 september testen dat is een hele mooie dag (mijn verjaardag). Brondy nou laten we daar inderdaad maar verandering in brengen Ook vervelend want ja hoe zorg je ervoor dat je alleen meisjes krijgt :S @vruchtbare periode die wist ik ook door mijn slijm, werkte bij mij heel goed eigenlijk. En naar mate de rondes verstreken hoe beter ik mijn lichaam ging kennen. (Was bij zoon 1) dus nu voor zoon 2 ging dat ook wat makkelijker omdat ik wist waar ik op moest letten.
Nr 23 is het geslachtshormoon, dat weet ik. Ben benieuwd waar 2 en 19 voor staan. De afspraak in het emc staat nog niet. @ brondy. He bah wat balen dat je ongi bent geworden :x ook een knuffel voor jou meis
Jeetje Adriana lieverd wat krijg jij allemaal te verduren (hoop dat ik het goed schrijf) zeg Hele dikke knuffel meissie! Brondy wat jammer dat je menstruatie doorgebroken is. Fidel spannend, da's al redelijk snel! Ik ga voor je duimen hoor. De rest eigenlijk alweer vergeten, krijg ook nog zoveel indrukken op me af momenteel. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Ik zit qua cyclus inmiddels al op dag 36, zelfs de eerste na de bevalling kwam sneller. We hebben er zelfs maar een test tegenaan gegooid voor de zekerheid, maar die is negatief. Dus het gaat weer oplopen allemaal, hiephiep. (Het begon al wel, van tussen 22 en 25 naar 28-29, maar dit is wel een grote sprong in een keer) Ik hoop maar dat het aan de stress van het reizen en alles er omheen ligt, vond het juist zo fijn om eindelijk een redelijk normale en regelmatige cyclus te hebben. Maargoed, genoeg gezeur over mij weer. Ik kom nu meer lezen hoor!
@ adriana85 Dat is niet het nieuws waar je op gehoopt had he meid,echt balen seg pfff ! Ik hoop dat je snel genoeg uitleg krijgt ivm de mogelijkheden die er zijn. En het is niet leuk dat de mmm zo dichtbij komt maar nu zal je denk ik beste moeten proberen positief te blijven , hoe moeilijk of hard dit ook klinkt. Dikke knuffel <3 @ Brondy Balen seg dat je ongesteld bent geworden pffff Ik duim dat je volgende ronde meer geluk zal hebben <3
Hey dames, Even kleine update over men 1e echo. 21/8 naar gyn voor echo + intake en alles was goed en we hebben het hartje duidelijk zien kloppen op de echo(laten het pas horen vanaf 12 wkn). het sloeg aan 124/min wat goed was voor deze termijn dus we zijn al beetje opgelucht,maar besef dat er nog vanalles kan gebeuren hoor eer we kunnen genieten. Laatste week enorm misselijk en moe gewoon niet te doen en ben ook niet te genieten volgens men man. Gisterenavond voort eerst een pilleke postafene tegen de misselijkheid genomen en vanmorgen opgestaan zonder misselijkheid en tot nu toe gaat het beterbenieuwd hoe lang zo een werking duurt??! Vanaf 12 wkn moet ik dagelijks elke avond een vaginale tablet(ovule)Utrogestan opsteken om de baarmoeder te versterken en dat doen tem 34 wkn. En vanaf 20 wkn moet ik meer op controle want dan gaan ze om de 2-3 wkn kijken of baarmoederhals niet is ingekort,als dat zo is dan moet ik direct stoppen met werken. Heb al men afspraken al vastgelegd tem 9/4/15 en dat zijn er nog 15 in totaal,GEEN 15 echo's he maar controles de typische echo's zijn 12-20 en 32 wkn mss dat er paar zijn dak wel extra echo krijg ma da weet ik niet. Voila dit is het zowat voor de moment,nu aftellen naar 29/9 voor de nekplooimeting. xxx
Gefeliciteerd met een mooie echo, zo drukke planning dus streng onder toezicht dus!! Hier kon gisteravond amoer lopen last van ischias oei oei, normaal heb ik t de afgelopen rondes vlak voor ongi maar dat duurt nog 9dgn denk ik, goed teken slecht teken? Verder verbouwing gaat lekker, dak is dicht ramen zitten erin, volgende week stucadoor,nde week erop kan ik beginnen met tegels zetten
@micchan. Dankjewel jij bent ook een lieverd! Wat stom dat je nu opeens weer een langere cyclus hebt. Stiekem wel jammer dat je dan een negatieve test hebt. Hoe bevalt het in ons kikkerlandje? @mama van daan. Wauw gefeliciteerd een mooi kloppend hartje! Probeer nu maar lekker te genieten. Die tabletten, moet je die nemen ivm de vroeggeboorte van Daan? Gelukkig word het wel goed in de gaten gehouden allemaal. @fidel balen dat je zo'n last hebt van je ischias. Kan natuurlijk door alle drukte rondom de verbouwing komen he. Niet jezelf gek maken hoor hier gister mijn ouders ingelicht. Was wel moeilijk maar ze reageerden wel rustig gelukkig. Ze gaan maandag hun bloed afgeven en dan hopen dat het emc er ook een beetje vaart achter zet. En tot die tijd wacht ik mijn ongi maar af....
Idd adriana85 Das ivm vroeggeboorte van daan ze denken dak mss een te zwakke baarmoeder kan hebben en gaan dit proberen en voor mij is alles goed om beebje zo lang mogelijk bij me te houden. Geniet zal er pas inzitten als ik + 3 maanden ben vrees ik nu blijft ongerustheid omdat men nichtje op 13 wkn miskraam heeft gehad!!!
Adriana ja dat klopt nr 23 is geslachts chromosoom (of xy jongen of xx meisje). Ik durf het je ook niet te vertellen waar die voor staan en op internet is het allemaal ook zo lastig lezen..... Maar je wat wil je we hebben er niet voor gestudeerd Laat je maar eerst gewoon goed informeren in het UMC... Of is het in het wkz? In elk geval vind ik ze hier erg fijn en ze proberen alles heel goed te vertellen en waar zelfs nodig uit te tekenen. Knuffel meid. Ze gaan hier meestal wel goed en snel mee om, tenminste is mijn ervaring tot nu toe. Ik heb alle uitslagen tot nu toe sneller gehad dan dat er voorspelt is! Micchan hoe is het bij je familie? En hoe is het om je zus te zien met een dikke buik? Enne het belangrijkste hoeveel kroketten heb je al op! (Ik dit weekend al 3 oeps.....) Kan goed met stress te maken hebben hoor dat je cyclus dan eenmalig erg lang is. Balen van je test (toch?) dikke knuffel in elk geval . En anders omdat ik knuffelen gewoon leuk vind Mamavandaan jeeeej fijne eerste echo! Waar is de foto? En goed dat ze je er iets voor geven, en dat ze je extra in de gaten houden wel weer spannend allemaal. Fidel vervelend maar ik hoop dat het een goed teken is , maar zoals Adriana zegt kan het net zo goed door de drukte van de verbouwing komen (dank je Adriana voor ook mij met me voetjes op de grond te zetten Hihi, ik zweef volgens mij te veel met jullie mee maar gun het iedereen stuk voor stuk zooooooo erg) Denk dat het voor iedereen beetje onduidelijk wordt waarom ik zoveel weet van de chromosomen.... Ik probeer het kort en zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat me de afgelopen 2 weken is overkomen.... Als het goed is had ik verteld dat beepje kleine armpjes en beentjes had met 20 weken en dat, dat 2 weken achter liep. Ook dat we voor de zekerheid een vruchtwater punctie hadden gedaan en dat in elk geval wast vast gesteld dat de kleine geen syndroom van down of chromosoom afwijking 13 en 18 heeft, maar dat er ook nog een uitgebreide controle op chromosomen werd gedaan ivm eventueel dwerggroei..... Al wachtend op de uitslag daarvan hadden we weer een echo en bleek beepje nog maar 1 week met armpjes en beentjes achter te lopen (erg goed nieuws dus). Nu kregen we vorige week de uitslag van het chromosomen onderzoek en daar kwam uit dat de baby geen enkele VROM van dwerggroei heeft (wij opgelucht).... Maar dat er wel een afwijking in het geslachtschromosoom is.... (Ik ga nu hopelijk goed en zinnig proberen uit te leggen kan het helaas niet voor jullie tekenen... Indien onduidelijk zeg het me dan misschien dat ik het dan wel uit teken) Zoals eerder gezegd is een man xy en vrouw xx (zie dit in een lange lijn voor je een lange x lijn en y lijn of bij vrouwen twee lange x lijnen) op de x lijn van babyboy was een afwijking onderaan te zien met in eens een dubbele x dus xx nu hebben ze mijn bloed bekeken en ik heb dat ook op 1 van mijn x lijnen.... Dit hoeft allemaal helemaal niks te beteken omdat ik gezond ben (sommige twijfelen wel eens ) maar omdat de baby geen meisje is maar een jonge is kan het betekenen dat hij verstandelijk beperkt is.... Wij moesten op basis van deze gegevens beslissen om de zwangerschap af te breken of niet, omdat ze dit niet 100% kunnen uitsluiten. Wel werden er andere testen gedaan maar die zouden er niet voor vandaag (de 24 weken grens) binnen zijn.... Omdat ik als moeder gevoel heb dat alles gewoon goed is en de echo ook geen enkele afwijking laat zijn hebben wij besloten om gewoon de baby te houden. Test 1 hebben we gelukkig de uitslag wel nog net optijd binnen gehad waar door het voor ons deze keuze bevestigd. Ze gingen mijn bloed nog verder onderzoeken, omdat als vrouw wij 2 x lijnen hebben kan het zijn dat doordat er op 1 een afwijking zit ik die niet gebruik (normaal gebruiken we ze beiden 50%) en als ik alleen de "goede" gebruik kan het er meer op wijzen dat de kleine een afwijking heeft omdat mijn lichaam allen voor de "goede" x lijn kiest en een jongen er maar 1 heeft dus niet kan kiezen. Nu blijkt thank god dat ik ze beiden gewoon voor 50% gebruik dus ik ontwijk de "slechte" niet. Dan is het zeer aannemelijk dat er dus niks mis mee is en het gewoon bij mijn chromosomen hoort. Test 2 is mijn vader zijn bloed testen als hij namelijk hiervan drager is dan kan het bij babyboy ook geen kwaad omdat dat man op man is en mijn vader ook volledig gezond is (naja medische gezien hé ) Mocht me vader het niet hebben kunnen we Thomas zijn bloed nog testen aangezien de kans groot is dat ik het aan hem heb gegeven en hij gezond is. En geen verstandelijke achterstanden heeft. We duimen nu dus heeeeel erg dat me vader het heeft (hij zelf ook) zodat we Thomas niet meer hoeven te testen... Nu snappen jullie beter waarom ik me ziek heb gemeld en inmiddels wat weet van onderzoeken en chromosomen. Liever had ik het allemaal niet geweten maar ja so be it.... Eerder kon ik het ook niet helemaal vertellen omdat ik het gewoon erg moeilijk vond om uberhaupt het neer te zetten en totaal niet wist hoe ik het moest neer zetten of vertellen, maar alles is een beetje gezakt waardoor ik het nu wel kan vertellen. Plus ik wilde niet het risico lopen dat iemand onze keuze misschien zou kunnen beïnvloeden en nu ik 24 weken ben kan er toch niks meer gedaan worden behalve heeeeel hard duimen dat de kleine gewoon gezond is. (Waar we zelf wel vanuit gaan)
Mamaf. Ik ga naar het EMC (Erasmus rotterdam). Ik dacht al dat je nog niet alles verteld had Maar sjeej wat heb jij ook een moeilijke tijd achter de rug. Ik snap het wel waarom je het niet eerder verteld hebt. Wel knap van je hoor, ik zou zoiets niet voor me kunnen houden! Mag ik vragen, kan het zijn dat jouw zoontje klinefeltersyndroom heeft? Mannen hebben dan een extra x-chromosoom. Had ik bij toeval gezien in de wachtkamer bij de gyn, stond in een folder van freya. Het is allemaal niet niks en je maakt je toch zorgen, wat de doktoren ook zeggen. Thomas kan dan mss drager zijn maar hij is echt niet verstandelijk beperkt, dan had je dat nu Echt wel al gemerkt. Pffff wat kan een mens mankeren zeg! Welkom bij het kneuzenclubje hahaha Maar even serieus, laten we het hierbij houden en afspreken dat vanaf nu alles goed gaat? Dat zou mooi zijn! En natuurlijk duimen we met zn allen hier dat met jouw babyboy alles prima in orde is! Knuffel!
Adriana nee dan hebben ze een hele x lijn extra dan is het dus een xxy chromosoom nu is er maar een klein gedeelte van zijn x lijn dubbel. Ik was hier ook mee in de war hoor het is zo ingewikkeld allemaal. Klopt dat merk je dan eigenlijk al gelijk na de geboorte en anders in het eerste jaar, dan had Thomas ook nog niet los gelopen laat staan niet eens gekropen en had hij ook nog geen woordjes gezegd, dus Thomas is ook niet verstandelijk beperkt. Ik wilde het eerst voor me zelf op een rijtje hebben, als ik dit gelijk neer had gezet was het een heeeeeel vaag verhaal geworden haha Erasmus is net zo goed als wkz daar is nu ook een deel van mijn onderzoek gedaan. In die zin dat er vruchtwater en bloed daarheen is gestuurd om te onderzoeken.
Enne lijkt me een heeeeeeel erg goed idee om hier nu te stoppen, volgens mij hebben we in dit groepje nu wel genoeg ellende mee gemaakt! Vanaf nu komen er alleen maar gezonden en na een volledige zwangerschap geboren baby's voor ons allemaal!