Hey dames, Ik heb daarnet beslist om een verdere opleiding te gaan volgen voor Opticien-Optometrist. Zal 3 jaar duren en is dan 2 avonden per week dus ja zal even tanden bijten zijn maar achteraf zal ik wss wel blij zijn dak het heb gedaan. De lessen starten op 15/9 dus nog ff en kmag weer op de schoolbanken zitten.
@Mama van Daan. Dat is een hele uitdaging! Maar als je gemotiveerd bent dan komt het vast goed. Leuk hoor. En top dat jij de moed hebt om weer de schoolbanken in te gaan. @Adriana huis is schoon hoor
Adriana ja alweer 25 weken en ik ga er ook met mijn baas over praten om minder te werken, ik trek het gewoon niet doe weinig tot niets op de dag en ben nog dood moe En als hij niet mee wilt werken meld ik me gewoon volledig ziek, ik ga me niet over werken! Ow zeker daar te weinig slaap gehad en te druk geweest.... Thomas is dan ook stront vervelend! Ik hoef me niet in te loggen kan aan instellingen liggen (weet alleen niet welke en waar je die vind, misschien iets van internet geschiedenis). Dat is niet heel gezellig nee, leven een beetje langs elkaar heen zo hopelijk nog maar 1 weekje. Hoe ziet zijn vroege dienst er dan uit? Brondy ja idd en is eigenlijk ook wel nodig.... Me ijzer is goed maar ik krijg gewoon geen energie bij. Na het slapen ben ik even actief en wakker maar na een uur al doodop! Zou vroeg zijn maar alles is mogelijk met een ei haha. Rums middag dutje moet ik overslaan als ik werk dus ik ben na 9 uur werken helemaal gesloopt! Enne huishouden wat is dat? Moet nodig gedaan worden hier! Mamavandaan pittig hoor met school beginnen, succes!
Toch maar beslist voor mijn gezondheid en die vd baby om nog paar jaartjes te wachten met de 3-jarige opleiding. Heb zo naar dit beebje uitgekeken en wil ook volop genieten van moment 1 tot ...! En als ik zoveel naar school moet zal dit niet lukken vrees ik. Hier nog 10 daagjes en heb terug een echo lijkt nog lang maar ik weet dat het snel zover zal zijn!!! En met de dames hier alles ok?? Blijkbaar heb ik vrij veel last van men hormonen zegt men man en dak het niet op onze kapoen moet uitwerken nog dames die soms snel kwaad worden...
Mamavandaan ja hoor mijn lontje is heel kort, vooral naar mijn man toe.... Arme vent Jaaaaaaa laatste uitslag binnen, bloed onderzoek van mijn papa, en gelukkig heeft hij deze afwijking ook in zijn chromosoom, dus kunnen er vanuit gaan dat dit gewoon bij ons hoort en dat kleintje gezond is! Pfffff zo zie je maar weer waar mama gevoel goed voor is Natuurlijk weten we het pas 100% zeker of alles goed is als de kleine er is en hij zich goed ontwikkeld, maar de kans is zo mega klein dat het er heel goed uit ziet voor ons
Haha, goed gedaan meis! @brondy. Je ei al gevonden of was het vals alarm? @ mamaf. Jeeej weer goed nieuws! Wel snel die uitslag, mijn ouders moeten er 6 weken op wachten! En als een van hen de translocatie heeft moet ik het hele verhaal aan mijn broer gaan vertellen... @mama van daan. Dat is mss beter ja om nog even te wachten tot na je zwangerschap. Gewoon lekker genieten van het babytje in je buik! En straks verhuizen, hebben jullie al een datum in gedachten? Hier: gister iets te lang gefeest dus vandaag een beetje brak hihi We zijn nu volop bezig met zindelijkheid, ik doe hem overdag geen luier meer om. Maar er gebeuren nog veel ongelukjes hoor pfff. Vandaag kwam mijn man onverwacht vroeg thuis, we gingen net eten dus hebben we weer een keertje samen gegeten als gezin. Helemaal happy!
Morgen dames, ik schitterde in afwezigheid.. Was even 2 dagen heel heel blij zie onderschrift, Maar helaas gistermiddag buikpijn en bloeding, vandaag komen stolsel mee, dus een klein mini-sterretje... Aan de ene kant heel fijn dat t ook heel snel kan gaan om zwanger te raken, maar in t verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
Oh neen das niet leuk een mini ster,khoop dat je volgende ronde meer succes zal hebben!! Ik duim mee. @ Adriana85 Ja hoor beginnen eind November met al wat dozen te verhuizen en midden december zouden we er effectief willen wonen!! Spannend dus.
Sorry voor de late reactie meiden. @mama van daan Hahaha eerst wel en nu toch maar even wachten met de opleiding... Snap het wel hoor, neem eerst lekker even de tijd voor de beeb en ga dan weer de schoolbanken in. @mitf Oh dat is een fijn nieuws zeg!! @fidel He das balen maar goed, je weet dat het wel kan en je eileiders open zijn. @adriana Wat goed dat jullie bezig zijn met zindelijkheids training. Ik wil t ook, maar zoonlief toont totaal geen interesse. Zie mijn gesprek hieronder Nou wij hadden gister weer een gesprek bij de gyneacoloog. Mijn bloeduitslagen waren goed en ik maak ook genoeg hormonen aan. Toen zelfs zoveel dat ze goede hoop had. Ze heeft ook even gekeken of mijn eitjes goed groeide en die was al mooi groot. Mocht t deze ronde nog niet lukken dan krijg ik een HSG test. Gaan ze met contrast vloeistof kijken of mijn eileiders niet verstopt zitten. Hoe dan ook worden we daarna doorgestuurd naar de fertiliteits artsen. Mocht de HSG test goed zijn, dan is de kans groot dat we het nog een half jaar tot een jaar zelf moeten proberen vooral ook omdat we er al 1 hebben lopen, zonder hulp. Dus ik hoop zoooooo dat het nu wel gaat lukken
Adriana er was spoed aangevraagd omdat ik met die 24 weken grens zat, helaas was deze uitslag alleen alsnog niet op tijd maar ja dan staat er wel nog spoed dus pakken ze het sneller op, normaal duurt het ook langer maar dan weer geen 6 weken.... Misschien heeft dat weer te maken dat het belangrijk is dat ik het snel weet om zo min mogelijk stres te hebben in de zwangerschap (zo ver je dat dan onderdrukt kan houden....) Gezellig met zijn alle eten als het onverwachts is is het alleen maar leuker Fidel dikke knuffel! Mamavandaan heerlijk al bezig zijn met de verhuizing, enne dec is bijna Brondy hopelijk deze maand goed kans ik zie ook je pendel spannend! Ik duim in elk geval dat het allemaal niet nodig is. Wel begreep ik dat je de eerste 3 maanden na hsg vruchtbaarder bent
Klopt, ik heb 25 mei 2011 hsg gehad en 5 aug 2011 positieve test Neem wel de voorgeschreven pijnstilling in ( paracetamol of ibu profeen, t is niet prettig)
@mama van daan. Kan ik me ook wat bij voorstellen. Dus nog een paar jaar wachten. @mamaf. Goede uitslag, fijn!!! Heb je al met je baas gepraat? @Adriana. Lijkt me een hele klus een kind zindelijk maken! AL kijk ik uit naar het moment dat het zover is. Brrr die poepbroeken blegh. @Fidel knuffel! @Brondy. Hoop voor je dat het snel raak is! Hier even een flinke domper. Man moet deze week toch aan het werk ivm ziekte L gelukkig zaterdag op vakantie. Maar wil zo graag de kamer van onze zoon klaar hebben zodat hij over kan voordat de baby er is. Zou vandaag echo hebben maar ze waren vergeten dit in te plannen. Dus morgen weer komen. Betje jammer want mijn man kan morgen niet mee.
@brondy. Hopelijk is de hsg niet meer nodig. @mamaf. Tja stress heb je toch wel in een bepaalde mate. Zeker nu je van dichtbij weet wat er allemaal mis kan gaan. Maar we gaan van het goede uit he. Het is bijna december hihi @rums. Bah nee gelukkig geen poepbroeken hier. Oja trouwens wel . Maar het voordeel is dat hij het meteen zegt als hij een ongelukje heeft gehad dus dat is vrij makkelijk schoon te maken. Vandaag weer een hele dag droog gebleven Beetje dom van die echo grrrr daar zou ik boos om kunnen worden. En jammer dat je nog moet werken. @fidel. Hoe is het nu? @micchan. Alweer terug op weg naar huis?
Hmm redelijk, doet me meer als ik verwachtte.. Nog redelijk wat rugpijn, put mezelf echt uit te laat op bed zodat ik direct in slaap val zonder te gaan liggen denken.. Komt wel weer goed zodra je niet dagelijks de confrontering heb met t bloed Naja leuke vooruitzichten zondag verjaardag,dinsdag kan ik beginnen met tegels zetten in de badkamer, en foto's uitkiezen van de mini-shoot die gemaakt was in de Coop van willemijn, zaterdag uitje buurtvereniging
Leuk leuk dan heb je iets om naartoe te leven. En wat je zegt die confrontering maakt het moeilijk. Sterkte!
Hee dames, sorry voor de verwaarlozing! De vakantie was echt helemaal volgepakt met dingen om te doen en daarna had ik echt de puf niet meer om nog veel op het forum te lezen, sorry. Heb alleen af en toe in de Lounge geschreven, geloof ik. Mama van daan: Ergens lijkt het me fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden, al is het natuurlijk verdrietig dat het nodig is. Ik hoop dat deze kleine man/meid tot het einde bij mama in de buik mag blijven genieten! Oh, en natuurlijk van harte met de mooie echo! Heerlijk dat je daar zoveel echo's krijgt en alles vergoed wordt, is hier ook zo. Daar maak je wel dankbaar gebruik van, denk ik zo. Gaaf dat je hebt besloten een opleiding te gaan doen! Snap wel dat je er nog een tijdje mee wacht. Ik wens je heel veel succes. (denk je dat we dat een paar jaar kunnen onthouden? ) En ook al bijna verhuizen naar jullie prachtige paleis! Spannend allemaal Mamaf: Wat een verhaal, meissie! Moest er een paar tranen bij wegpinken. Een hele dappere beslissing (die ik uiteraard alleen maar toejuich!) en ik hoop dat alles helemaal okay blijkt te zijn! En inderdaad, neem wat werken betreft niet te veel hooi op je vork! Jij en de beeb zijn veel belangrijker. Fijn dat het bloedonderzoek een positieve kijk op de situatie geeft! Adriana: Fijn dat je ouders rustig reageerden. Nogmaals een hele dikke knuffel voor jou, lieverd! Wat een spannende tijd ga je tegemoed.. Wat leuk dat je lekker hebt gewinkeld met je vriendin en natuurlijk nog leuker dat je geslaagd bent qua aankopen! Wat balen dat je man al zo lang elke keer de late dienst heeft. Wat fijn dat hij laatst onverwacht vroeg thuis kwam! Fidel: Ik had het al op de app gelezen en gereageerd, maar nogmaals een enorm dikke knuffel voor jou! Hoe voel je je nu? (Stomme vraag I know) Rums: Bah meis, wat rot die benauwdheid steeds! Hoop dat je daar gauw vanaf bent, of in ieder geval een stuk minder hebt. Wel heerlijk dat je vakantie hebt! Bleh, wat balen van de tegenvaller! Brondy: Wat maf dat je menstruatie opeens zo anders was! En zo vervelend dat ze je niet eerder laten komen. :x Oh, je hebt het gesprek inmiddels al gehad. Hmm.. Ik ga keihard met je meehopen dat het snel gaat lukken! Hier sluit ik me natuurlijk helemaal bij aan! Hier: Gisteravond weer thuisgekomen. Leuke tijd gehad, veel gedaan. Negen kroketten gegeten, geloof ik. Bah wat was het koud daar! Behalve de laatste paar dagen, het wordt natuurlijk mooi weer als wij weer weggaan. Wel elke dag ontzettend misselijk en af en toe krom liggen en huilen van de buikpijn (maar dat laatste is niets nieuws ). Nog steeds geen menstruatie, zit inmiddels op dag 50. Twee kilo aangekomen, opgeblazen buik, testen nog altijd negatief (heb trouwens maar meteen wat testen meegenomen naar hier, omdat het zo lang duurt voor we weer naar NL gaan. 2 voor 5 en 1 voor 13 (ja, dat is echt de goedkoopste hier) scheelt nogal een stuk ). Word er inmiddels een beetje gek van, dus heb de vrouwenarts gebeld, maar ik mag woensdag pas langskomen. Ach ja... En ja, ik vind het, uiteraard, jammer dat de testen negatief zijn, maar het is wel 'beter'. Ik mag m'n medicijnen niet tijdens de zwangerschap (er zijn wel andere waarbij het WEL mag, maar 'Je bent nog zo jong, er zit nog helemaal geen druk achter. Je hebt nu deze al, dus ik ga geen andere voorschrijven.' :x) en dan zou ik meteen compleet moeten stoppen. En ik zou het er met heel m'n hart voor over hebben, maar het zou ook heel, heel zwaar zijn. En ja, nog meer stress als bij de vorige zwangerschap en hoe die al afliep (al lag dat waarschijnlijk niet aan stress), zou heel bang zijn.. Maar mocht het gebeuren dat ik toch zwanger word, dan gaan we er uiteraard voor de volle 100% voor. Ik ben nu ook eindelijk bijna aan de beurt bij de psycholoog en wie weet zou ik dan die medicatie waarbij het mag WEL krijgen, dus dat zou al een stuk schelen. Maargoed, ik loop wel erg op de zaken vooruit nu. Zo, ik hoop dat ik nu iedereen heb gehad en niets belangrijks over het hoofd heb gezien. Nu doen m'n vingers pijn, en jullie hebben inmiddels een epistel om te lezen, dus ik hou het voor nu weer even voor gezien.
Rums nee nog niet echt kunnen praten... Gister was hij er niet en vandaag veel in bespreking tussen door wel duidelijk laten weten dat ik kapot ben engeltje thuis heerlijk vond en me. Uitgerust voelde dus denk dat hij hem wel voelt aankomen Balen zeg van de echo dat je man nu niet mee kan nu hopen op veel foto's! Adriana ja we gaan zeker van het positieve uit nog maar eventjes vol houden en dan kan ik me klein knul knuffelen en zien Fidel is ook niet makkelijk, onderschat het niet. Verzet je gedachte idd maar op leuke dingen knuffel Micchan dank je wel en lief dat je het zo zegt hoe jij het zegt doet mij weer een traantje weg pinken Hihi (ook in combie dat ik dood moe ben en ziekjes.... Verkouden enzo haha....) Maar 9 kroketten???? Hihi testen ingeslagen maar wat een prijs verschil zeg jeetje! Jammer dat je woensdag pas mag komen, dan maar hopen dat je wel iets meer duidelijkheid krijgt... Raar dat als je zwanger bent je geen andere medicijnen krijgt door dat je jong bent... Bedoel nodig is nodig of je nou jong of oud bent. En idd je gaat genoeg stress hebben in je zwangerschap (zodra je zwanger bent dan he... Hihi ga er geloof ik vanuit Hihi...). Zal toch spannend zijn zeker naar de 26 weken toe, heb zelf die spanning nu ook wel een beetje aangezien mijn darmen soms zo gek doen en dan denk ik een beetje aan jou (tja sorry niet het meest leuke moment om aan jou te denken ). Fijn dat je bijna aan de beurt bent zeg! En tja ik loop ook al bij jou op de zaken voor hahah Enne geeft niet hoor vind het leuk weer een keer z'n lekker lang stuk van jou te lezen Ik ga lekker geer en gor kijken ff lache! En dan lekker slapen
Hey dames, ik hoop zo dat al de miserie hier in het groepje ook mag stoppen en dat er alleen maar positieve posts zullen komen!! Zal er thuis een kaarsje voor gaan branden. Micchan ik zal ook voor jou extra duimen dat je ook snel mag volgen met een positieve test!! Hier heeft ML een maag en slokdarmontsteking wss door de stress(privé omstandigheden die ik liever via pb stuur). Maak je geen zorgen dames gaat prima tss ons dat is het niet. Onze kapoen flink gestart in school en wat wordt hij groot al de laatste kleuterklas en vanaf volgend jaar mag mama huiswerk helpen maken! ongelofelijk dat hij in febr al 6 jaar zal worden...! En een maand erna krijgt mama een nieuwe voordeur. Even een algemeen vraagje: Wanneer kwamen jullie echt bij ??
Nieuwe voordeur mama van daan? Ik kreeg pas laat een zichtbaar buikje, met 19/20 weken ofzo. En kilo's aankomen pas met 25 weken zoiets. Maar bij een tweede gaat het vaak sneller zeggen ze. @micchan. Wat stom van die arts dat hij geen andere medicatie wil voorschrijven. En balen dat je nog steeds niet ongi bent of posi test. Die twee kilo aangekomen kan natuurlijk wel van kroketten komen haha. Vanmiddag toch maar weer naar de ha, heb steeds pijn bij het slikken. Zo af en toe heb ik dat, komt door stress zei ze vorig jaar. Mss toch tijd om eens met iemand te gaan praten?