neusamandelen vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Knippen ze ook neusamandelen rond de eerste jaar van een kindje.

Ons mannetje is achteraf waarschijnlijk al maanden aan het sukkelen met zijn oortjes.
    Ik dacht dat hij last had van eczeem maar weet nu bijna zeker dat dat ontstaan is door al het krabben aan zijn oor, want nu zijn oorontstekingen behandeld worden is het een stuk minder.

Maar hij blijft maar verkouden en ook zwaar verkouden, snurkt heel erg ondanks het sprayen wat we doen.
    WE gebruiken al de neusspray met xylometazoline o,05 is dat geloof ik, maar deze mag niet continue gegeven worden.
    Ook blijven zijn oorontstekingen terug komen en heeft nu de tweede kuur in 3 weken tijd wegens een fikse dubbele oorontsteking.

We mogen 8 januari naar de kno arts en ik ben wel heel benieuwd wat hij gaat zeggen.
    Ik hoop dat ze er iets mee gaan doen en hij van de pijn en ongemak af is en wij kunnen slapen..

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn dochter is 2 weken geleden met 14 maanden geholpen aan haar neus amandelen en buisjes.

Onze dochter was 6 maanden lang elke nacht wakker van de pijn en niet eventjes maar echt de hele nacht

Hier heeft het enorm geholpen en van de 16 nachten die we er nu op hebben Zitten heeft ze er 11 door geslapen tot half 7

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wij laatst gevraagd aan de huisarts
    Volgens hem was het grote onzin en deden ze dat vroeger alleen maar om er aan te verdienen
    Hout uit ervaring verhalen dat kindje erna minder ziek zijn
    Laat je het op jonge leeftijd doen ben je echter wel risico dat ze terug groeien en nog en keer geholpen moet worden
    lees al verhalen over kindjes van 7 maanden dus kan zeker met 1 jaar

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

Zeker een ouderwetse arts....wat een onzin
    is zeker wel nodig bij heel veel kindjes...
    .man man wat een nachten wij gehad hebben meer dan een jaar lang niet kunnen slapen.
    arme kind ook steeds bijholte ontstekingen gehad en wij steeds weggestuurd worden.

Mooi ts dat je bij de kno terrecht kan,op je strepen staan hoor.

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Onze zoon krijgt volgende maand buisjes met voor zijn eerste verjaardag. Amandelen doen ze mof niet vanwege zijn leeftijd.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het wisselt wat per ziekenhuis. De algemene lijn is dat de amandelen niet gedaan worden voor de eerste verjaardag, maar er zijn artsen die het wel doen als de klachten daarvoor aanleiding geven.
    Met het snurken enzo, zou ik denken dat die neusamandel nogal behoorlijk in de weg zit en dat dus meer zou moeten helpen dan buisjes.

Deel Deze Pagina