Brilletjes advies. Dochter bril nodig.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elmo, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vanmiddag met dochterlief bij de oogarts geweest.

Ze heeft links +3.75 en rechts +2.00.

Mij zegt het eerlijk gezegd helemaal niks. Maar wel dat ze aan een bril moet.

Dus nu mijn volgende vraag. Waar kun je een mooie bril aanschaffen met een schappelijke prijs. Ervaringen zijn welkom tip.s ook.

Naast de bril mag ze ook een tijdje haar linker oogje afplakken.

Heb mijn verzekering al na gekeken per drie kalenderjaren een montuur en bril vergoeding tot 120 euro of zo iets.

Al van iemand anders gehoord dat je bij een bril aanschaf ook een soort verzekering kan afsluiten wat betreft stoten vallen kapot gaan dat je een vervangend exemplaar krijgt mocht er wat zijn.

Maar ben er helemaal niet in thuis. Dus als je er wat van af weet en/ ervaring hebt met een kindje met een bril graag.

A.s woensdag middag ben ik van plan om met haar een paar winkels in de stad af te gaan. Hier in de stad zitten eigenlijk alle bekende brillenwinkels dus. Dat zou niet veel uit maken wat betreft advies.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik lees mee, mijn dochter moet ook een bril!

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik zag laatst bij eyewish super leuke kinderbrillen. Meen 129 euro. Maar weet niet of je dat aan een kinderbril moet uitgeven.. mijn neefje van 5 jaar heeft een bril van bij hans anders. Betaalbaar en zijn rekbaar bij de oortjes. Misschien daar eens kijken?

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Een tip, een opticien redelijk in de buurt zodat je er makkelijk bent als hij scheef of stuk is. Hier wordt de bril altijd kosteloos gemaakt zonder verzekering.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    En een bril met vaste neus vleugels, scheelt je vaak terug gaan na de brillen zaak. Die dingen breken nogal eens af

6. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Bij Groeneveld in Capelle a/d IJssel hebben ze een kinderbrillenplan. Je krijgt de glazen gratis bij de bril, mocht je binnen het jaar nieuwe glazen nodig hebben krijg je die gratis. Je hebt ook garantie en ze repareren gratis, de volgende bril is met korting enz.

7. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    Naar een goede brillenzaak gaan. En 1 die dichtbij is. Je kan er straks misschien wel wekelijks op de stoep staan.
    Kinderbrillen zijn gelukkig helemaal niet zo duur .
    Bij ons in het dorp ga ik naar een zelfstandige eenmaanszaak en daar krijg je de glazen zelfs gratis bij een montuur. En je krijgt de eerste keer zo ie zo geld van de verzekering. Hoef je bijna niets bij te betalen zelf.
    succes!

8. p1982

p1982 Niet meer actief

hier dochter + 4 beide ogen sinds 3 maanden

hier naar een opticieen gegaan waar we zelf ook zitten. Wel wat duurder maar erg vriendelijk
    al diverse keren geweest voor pootjes goed zetten
    vorige week pootje doormidden op school gebeurd (juf niks gezien en kind ontkent) en was service

Hij vond ook vlak bij en als er wat is kan ik altijd berichtje sturen en komt hij langs

dan maar iets meer betalen maar ze heeft ook een montuur wat ze graag wilde

9. maliro

maliro Niet meer actief

Bij eyes and more heb je twee kinderbrillen voor 100 euro. Kraswerende laag en ontpiegeld enzo. Daar heb ik zw voor mijn dochter weg. Ze is nog klein en heeft een smal koppie. Een passend montuurtje vinden was het lastigste

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bedankt voor de tips wel spannend.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    De tips van 2e brillen gratis kan allemaal, maar houdt er wel rekening mee dat dat niet geldt voor de sterkere glazen. Net 1 bril voor zoontje gekocht, bij specsavers en die kostte 308 euro, kreeg nog wel 20% korting. 2e bril kon ik er bij krijgen, maar moest ik 170 bijbetalen. Hij heeft een +6 bril en dan kom je echt niet meer weg met de standaard glazen, dan krijg je enorme jampotglazen en dat is zo sneu. Met +2 valt het wel mee, maar met +3.75 is een keer verdunnen wel zo mooi denk ik.
    Er was maar 1 montuur in zijn maat trouwens, dus weinig keuze. Jouw dochter is wat ouder geloof ik? Dan heb je iets meer keuze en kun je ook wat goedkoper gaan.

Bij hans anders kun je ook een betaald bedrag per maand betalen en dan krijg je na 1 of 2 jaar een nieuwe bril.

Overigens ben ik na een week naar een kleinere opticien gegaan en daar nog een heel leuk montuur uitgezocht. Dacht dat ik veel duurder uit zou zijn, want was een vingino montuurtje, maar kreeg daar 2e glas gratis en was ook 250 kwijt. En wat een goede service, daar is specsavers echt niks bij, ga ik niet weer heen.
    Dan heeft hij 1.67 glazen, ontspigeld en kraswerend en zit je op 129 per glas (glas is alnog zeker 6mm dik).

12. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Mijn zoontjes hebben beide brillen.. wij zijn nu bij Greving en greving. Het is echt een betere kwaliteit dan Pearl en Hans anders. Ook beide ervaringen mee.. De aanbiedingen lijken ook altijd leuk maar bij hun komt er ook veel over heen. En de service is vind ik persoonlijk waardeloos..

En een extra pluspunt bij greving en greving echt veel keus!

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste heeft sinds een maand een bril, hij heeft +4,5 en een cilinder. We zijn meerdere opticiens langs geweest en specsavers was de enige die ons goed hielp, waar ze binnen mijn budget bleven en leuk met zoon omgingen. Heb daar twee gave brillen incl krasvrije laag voor 169 euro gekocht.

Hij is enorm roekeloos en sloopt alles, dus ik gaf de brillen nog geen week. Maar het gaat wonderbaarlijk goed! Hij blijft er netjes vanaf en de brillen leven nog :)

Wij hebben de glazen trouwens niet verdund en dat kan nog prima. Geen jampot effect!

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij zijn vanmorgen ook naar de oogarts geweest en onze jongste moet ook een bril (+4,5 en +5), ook heeft ze nog een scheel oogje. Vanmiddag meteen maar een bril uitgezocht bij de opticien waar ik zelf ook heen ga. Zit in hetzelfde dorp dus als er wat mee is kunnen we zo heen, vooral omdat die kleintjes nogal snel wat zullen hebben met de bril. Ik vind de vergoeding vanuit de zorgverzekering wel heel erg tegenvallen. Hetzelfde als voor ons volwassenen terwijl zo'n klein kind veel vaker een nieuw brilletje zal moeten ivm groei. Duur grapje helaas....

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    meestal redden ze wel een jaar of 1.5 tot 2 per bril.

Als het scheelzien komt door de plussterkte (accommodatief scheelzien) heb je een medische indicatie voor de glazen. Hier zit wel een eigen bijdrage per glas aan van 55 euro, maar wat daar boven komt wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je hebt dan wel een verklaring nodig van je orthoptist.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Nou hier niet hoor. Elk jaar een andere sterkte. En omdat het kind nog hard groeit, ook een nieuw montuur. Is echt behoorlijk prijzig.
    Verzekering zou ik zeker doen, want een ongelukje is er snel mee gebeurd of krassen op de glazen of i.d.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De meeste van mijn patientjes redden dat wel. Een klein groepje heeft elk jaar een nieuwe bril nodig. Zeker tot een jaar of 8 veranderd de sterkte meestal nog niet zoveel.

En kinderen hebben gelukkig minder last van krassen dan volwassenen. Mijn zoontje heeft zelf ook een bril, maar ik ga echt niet elke keer bij krassen nieuwe glazen halen. Dan wordt het wel een dure grap ;). En waarschijnlijk zitten er binnen een week toch weer krassen op.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben gew bij Hans anders.

2 brillen voor 178. Dat zit 20 euro verzekering bij.

Gekozen voor de dichtstbijzijnde brillen winkel. Een dat was Hans anders.

Ga het indienen bij verzekering als brillen er zijn.

Wat moet dat moet. Ogen gaan voor😉

19. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Ik lees even mee. Hier ook een peuterdochter die een bril nodig heeft.
    Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om een leuk montuur te vinden voor haar, ze heeft namelijk een smal koppie. Wat voor een montuur hebben jullie kleintjes?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    Hier ook een smal koppie, ik had eerst maar 1 montuurtje in zijn maat (43) gevonden, maar daarna ontdekt dat vingino een heel leuke collectie heeft in kleine maatjes, modern en met leuke kleurtjes. Toen een optiek hier in de buurt gevonden die dat merk verkocht en toen nog een heel leuke bril gekocht en de 1e gebruiken we nu als reserve.

Deel Deze Pagina