zwaar bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door namoli, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Toen ik 11w5dagen was, was ik een beetje aan het opruimen toen ik ineens iets waterachtig voelde in mijn onderbroek. Ik vlug naar de wc waar ik helderrood bloed zag. Ik was totaal in paniek. Vlug mijn man gebeld en terwijl ik aan het bellen was kwam er plots iets heel slijmerig uit mijn vagina. iets dat op een lever leek, het was heel dik en bloederig en groot. Ik zei tegen mijn man ik moet nu naar het ziekenhuis. 10min later op naar de spoed. Daar direct bloed afgenomen en naar de Gyn van wacht gebracht terwijl ik daar op het bed lag te wachten voelde ik allemaal water eruit stromen gevolgd met hevige krampen in mijn rug en buik. Toen ik even keek, was het allemaal bloed. Alles hing vol, het bed, de lakens, mijn kleren,... De verpleegster keek heel ongerust en haalde vlug de Gyn. De gyn kwam er toen meteen aangesneld. Vlug nam ze een echo en vol spanning waren we naar het scherm aan het kijken wat er aan het gebeuren was. De gyn vond het kindje al snel en het was vrolijk aan het bewegen en het hartje klopte heel normaal. Blijkbaar had ik een bloeding tussen de vliezen en baarmoederrand. Aan de vruchtzak en baby was er niets en ook de placenta was helemaal intact. De gyn vertelde dat de "lever" die ik thuis verloren had, gestold bloed was. Ik was al veel geruster maar toch nog niet helemaal. De gyn zei dat ik beter maar in het ziekenhuis kon blijven voor verder opvolging en complete platte rust. Ik mocht zelfs niet naar de wc. We moesten afwachten wat er ging gebeuren. We moesten wachten dat het bloed veranderde naar bruin bloed. 1dag later veranderde het helderrode bloed als snel naar bruin bloed en nog een dag later terug een echo... Het babytje zit nog altijd heel gelukkig te bewegen, hartje klopt normaal en van de bloeding bijna niets meer te zien. Ik helemaal opgelucht en mocht ook gelukkig weer naar huis. Ik heb wel nog steeds wat bruin bloed verlies, maar gyn zei dat het de komende dagen wel zal stoppen. Wel moet ik het nog heel rustig aan doen thuis gedurende nog 2 weken. Een paar dagen is het bloeden gestopt en nu een 2 weken later verlies ik weer bruin bloed. Wat is er aan de hand?? De gyn kan niet echt een oorzaak vinden of zeggen... Weten jullie wat er aan de hand is? Ik heb pas een nieuwe echo over 2weken

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Als de gyn geen oorzaak kan vinden kan ik jou die ook niet geven. Soms hebben vrouwen de gehele zwangerschap bloedverlies en wordt er geen oorzaak gevonden.
    Het kan van o.a een laagliggende placenta zijn, makkelijk bloedende baarmoedermond.

Doe rustig aan en wordt het weer veel helder rood, trek dan opnieuw aan de bel.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina