Ook ik heb een hele enthousiaste hond van net 2 jaar. Mijn hond weegt 70 kilo, dus dat is bij ons ook een dingetje, hoe gaan we dat aanpakken... Ook erg blij als er mensen komen en na een kwartiertje een stuiterbal. Ik ga ervan uit dat de baby straks voor haar onderdeel van de roedel is. Het moet dan wel duidelijk zijn dat de baby boven haar staat in de roedel en zij dus ondergeschikt is aan de baby. Ik heb zelf stille hoop dat, wanneer de baby 'normaal' voor haar is ze dus ook niet meer zou hyper de pieper zal reageren op de baby... Vingers cross....
wij hebben ook een mopshondje! Poppie ben zeer benieuwd hoe hij op ons kindje gaat reageren...tis een hondje die altijd overal mee naar toe gaat (als dat mogelijk is) zit altijd bij ons...en is altijd over enthousiast! ik maak me niet druk om de kleine, die groeit met een een hele drukke hond op! Dus die weet niet beter.. bij ons is het zo dat als er visite komt is hij eerst even heel druk..wij zeggen altijd tegen het bezoek, haal hem even aan! Even aaien, tegen hem praten..en dan is het goed! Heeft hij zijn aandacht gehad..en dan is het ook klaar..gaat ie spelen of slapen! Ik denk dat je er wel een weg in gaat vinden! Niet te druk om maken.. Mijn mening is trouwens, hond niet altijd in de bench zetten als ie druk is..probeer of te negeren, of aan te halen..en als ie niet meer op houdt hem zeggen dat het klaar het is, en daar streng in blijven! Een bench moet zijn veilige plaats zijn, moet niet een straf bench zijn als hij druk is! succes! Komt wel goed..
Heftig dat je hondje dit mee heeft moeten maken goed dat je er zo bewust mee bezig bent. Ik moet zeggen dat het lang heeft geduurd voor onze hond een beetje goed luisterde hoor. Nu luistert ze eindelijk een beetje goed. En dat slopen dat is nooit overgegaan helaas Succes ermee!
Je hebt al veel tips gekregen. Wij hebben ook een drukke lompe hond als er mensen over de vloer komen. Wij leggen haar dan ook altijd apart. En het is er een die snel aanslaat. Toen ik net zwanger was van mijn dochter zag ik ook allemaal apen en beren op de weg ivm de hond. Dat is ook niet zo gek met alle hormonen die ineens door je lijf gieren. En het idee dat je straks een klein mensje bij je hebt waar je verantwoordelijk voor bent. Wij hebben toen een gedrags therapeut laten komen, voor tips en alles. Maar eigenlijk waren we al aardig op de goede weg. En wat bleek: alle zorgen waren voor niets. Het is allemaal heel goed te gaan en onze hond blijkt een hele lieve kindervriend met veel geduld naar mn dochter. Je kindje maakt straks deel uit van het gezin, dus de hond zal niet zo druk reageren als bij kinderen die hij niet gewend is. Onze dochter is heus wel eens omver gelopen, maar daar krijgen ze niets van. Als ze met andere kinderen spelen wordt er ook geduwd en getrokken. En dat blaffen? Mijn dochter werd er niet wakker van als baby. Zelfs nu slaapt ze door als de hond blaft omdat er 's avonds wordt aangebeld. Dus relax, blijf ademenen en probeer het te relativeren. Ik snap precies hoe je je voelt, maar onthou dat hormonen gekke dingen met je doen. Een dikke knuffel!
Mijn ervaring met mijn eigen honden is dat ze idd erg enthousiast zijn als er visite komt. Ook zij zitten dat in de bench omdat ze groot en lomp zijn en sommige mensen bang voor ze zijn. Ze waren alleen grote kinderen gewend toen wij weer een kleintje kregen. Juist doordat het langzaam aan wennen voor ze is geweest gaat het goed. Eerst was het de kleine op de arm, in de box, wipstoeltje, uiteindelijk op het kleed enz...... Doordat de kleine er elke dag is, is het voor de beestjes normaal geworden. Alleen met kruipen moest ik weer extra opletten, nu ze loopt hebben ze haar duidelijk nog meer geaccepteerd. Je moet blijven opletten maar nogmaals doordat ze er elke dag mee te maken hebben is het normaal voor ze. In het begin vonden ze het echt wel interessant, ook weer toen ze begon met kruipen, maar 1 weekje was dat raar voor ze.