baarmoederverzakking???

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Debstertjuh, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben 3,5 week geleden bevallen van ons 2de kindje. Nu viel me pas op,toen ik met een spiegeltje de onderkant bekeek, dat het net was of er iets uit m'n vagina hangt. Soort bobbeltje...
    Geen idee of een (baarmoeder)verzakking op die manier ziechtbaar kan zijn???
    Zijn er meer meiden die dit mee hebben gemaakt na hun bevalling? En bij wij moet ik aan de bel trekken voor zoiets, moet ik daarmee nog langs de verloskundige of gewoon langs huisarts?
    Of zou het een kwestie van tijd zijn, ben natuurlijk nog niet zo lang geleden bevallen...
    Hoop dat er meiden zijn die me tips kunnen geven!

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoi debstertjuh,

Ik heb dit ook gehad en ben er meteen mee naar de bekkenfysio gegaan. Ook omdat het gepaard ging met veel klachten...Ik kreeg voornamelijk oefeningen van haar om te doen. Bij mij hing mijn baarmoeder iets lager en mijn voorwand was slap waardoor de blaas iets in de vagina hangt.
    Dat laatste is niet over gegaan. De baarmoeder zit wel weer op zn plek.

Het was niet zo erg dat het buiten de vagina kwam. Dat kan ook nog...Het hing allemaal bij mij nog boven mijn bekkenbodem spier.

Je kunt dus door oefeningen je bekkenbodem trainen waardoor je minder last van klachten hebt, maar daarmee kan je niet de banden en het weefsel sterker maken. Dat moet echt helen door je natuurlijke herstel.
    Doordat er nu nog heel veel hormomen in je lichaam zitten die je weefsel week maakt heb je er nu veel last van. Je weefsel word nog wel sterker. Het moet alleen de tijd krijgen.

Wat wel handig is om te weten? Hoe je je kind moet tillen zonder dat je te veel druk naar beneden zet. Dat moet je cht vermijden. Ook niet persen bij het poepen. Naar de wc gaan wanneer je drang voelt. Niet ophouden. En dan niet mee persen. Klinkt stom, maar het is waar. En goed uitblazen wanneer je je maxicosi/wagen tilt. Al het zware tilwerk zoiezo door je man/vriend e.a laten doen.

Dit alles heeft mij erg geholpen. Ik mag nu rustig aan beginnen met hardlopen. En de klachten zijn zo goed als weg. :) De voorwand verzakking zit er nog, maar niet zo erg dat ik naar het ziekenhuis moet. Wanneer de klachten terug komen word ik doorgestuurd.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. En als je vragen hebt?

3. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Helemaal vergeten om antwoord te geven op jou vragen. Ik ben doorgestuurd door de verloskundige toender tijd. Zij hebben wel contact met een goede bekkenfysio denk ik. Ik ben nooit bij de huisarts geweest. Wel is het doorgegeven aan de huisarts door mijn bekkenfysio.

Heb je al van binnen gevoeld hoe het voelt? Het kan inderdaad aan de buitenkant zichtbaar zijn doordat je wat rose kleurig uitstulping ziet bij je ingang.

4. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

bedankt voor je verhaal, heb ik zekers wat aan. Ik had vanmorgen al naar de verloskundige gebeld om te vragen bij wie ik terecht kan en inderdaad mag ik woensdag daar naar toe voor nacontrole!
    Ik moet zeggen dat ik niet echt veel klachten heb, maar zie echt iets zitten wat ik voorheen volgens mij nooit heb zien zitten. Maar nou moet ik ook zeggen dat ik ut van onder voorheen nooit met een spiegeltje heb bekeken;)
    Al heb ik niet veel klachten wil ik toch weten wat het is, want stel het is idd een verzakking en ik leef gewoon qua tillen e.d. op dezelfde voet verder is niet echt goed denk. En aangezien ik me baarmoeder nog een keer wil gebuiken... haha

Deel Deze Pagina