Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben wat dit kan zijn. 6 weken geleden ben ik bevallen. Ben niet zo'n kei met de huisarts bellen dus wil dat alleen doen als het nodig is. -Na 2 weken begon ik met de (mini)pil -Na 3 weken was het vloeien gestopt; sex gehad, ik nam 1 pil iets te laat in -Daarna kreeg ik mn menstruatie/doorbraakbloeding voor enkele dagen -Na 6 weken geen druppeltje meer te zien; opnieuw sex gehad Nu heb ik sinds een dag na de sex (nu dus twee dagen) pijn in mijn onderbuik, een soort menstruatiepijn. Ibuprofen helpt wel. Maar nu bloed ik ook weer.. Het is bruin maar wel reukloos. Verder heb ik het gevoel dat mn bekken verzakt bij het naar de wc gaan en dan weer terugtrekt. Ook heb ik een raar pijnloos vleesdingetje uit zien steken dat zich ook weer terugtrekt Wie denkt er mee? Ik begrijp er niks meer van
Dat vlees dingetje kan wild vlees zijn ik had dit ook ma nu is het ineens weg... Gevoel van zakkende bekken ik had het ook maar ik had/heb zware bekkeninstabiliteit kan behoorlijk pijn doen zo nu en dan alsof het bijna doorbreekt En het vloeien kan nu een ontregelde cyclus zijn ik had ook zon rare cyclus in het begin heb het toen eve aan de dokter gevraagd omdat ik het niet vetrouwde hebben ze even nagekeken niks aan de hand maar het kan bij jou ook aan de pil liggen
Je bent 2 weken na de bevalling al gestart met de pil Dat mag helemaal zo snel niet, je mag pas beginnen op de 1ste dag van je menstruatie dus sowieso pas 6 weken na je bevalling of soms nog langer als je menstruatie uitblijft, bij mij was het 8 weken na de bevalling en ben toen ook gestart met de pil. Dus dat je cyclus zo vreemd doet lijkt me niet echt vreemd, je bent veel te vroeg begonnen met de pil. Bij mij waren de VK en gynaecoloog erg duidelijk dat ik niet eerder mocht starten met de pil dan de 1ste dag van de menstruatie, heb jij die informatie niet gekregen? Dat zou dan toch nalatig zijn van je VK. Als je iets voelt/ ziet uitsteken dan zou ik toch eens naar de huisarts gaan , misschien is het iets van wild vlees.
Tuurlijk mag je wel na 2 weken al beginnen met de pil. Zou wat zijn als je moest wachten tot je een menstruatie kreeg, met borstvoeding kan dat echt heel lang duren en ik zou niet graag een jaar of langer aanklungelen met condooms Aangezien je de minipil hebt gekregen (Cerazette), geef je dus borstvoeding. Hou er rekening mee dat deze pil echt heel erg secuur ingenomen moet worden, wil hij veilig zijn. De bloedingen komen vaker voor bij Cerazette, doorbraakbloedingen. Ik ben zelf ook begonnen met de Cerazette 2 weken na de bevalling. Ik wilde beschermd zijn (niet dat er toen al sprake was van gemeenschap!) en volgens zowel vk, huisarts en gyn was het helemaal prima om dan te starten. Wat betreft het wild vlees zou ik contact opnemen met de huisarts. Het wild vlees kan geen kwaad, maar misschien heb je er geen last van. Voor je bekken zou je kunnen bellen naar een fysiotherapeut. Die kan ook voor je kijken of er inderdaad sprake is van een verzakking en mocht dit het geval zijn; meekijken of dit met fysiotherapie verholpen of verbeterd kan worden.
Ik vind dat toch apart, hier werd me op het hart gedrukt door de VK en gynaecoloog dat ik echt moest wachten tot de eerste menstruatie en dan de pil op de eerste dag van de menstruatie moest innemen, dan was hij direct veilig Ik geef trouwens geen borstvoeding en voor de zekerheid gebruiken we ook nog eventjes condooms want wil nu niet het risico lopen alsnog zwanger te worden weer.
Nee hoor, tegen mij werd gezegd dat ik op elk moment kon beginnen met de pil (gewone pil dus). Wel is het zo dat als je eerder start met de pil dan dat je je menstruatie hebt gehad, de pil pas na de eerste strip betrouwbaar is. Hoe dit met de minipil zit weet ik overigens niet. Ik heb zelf wel gewacht tot mijn eerste menstruatie voordat ik met de pil startte, maar alleen omdat ik mijn lichaam niet meteen weer wou volpompen met hormonen TS: het kan dus best zijn dat je niet beschermd bent geweest... Misschien binnenkort eens een testje wagen? Let wel, het duurt even voordat het hcg uit je lijf is na een zwangerschap. Gemiddeld na 6 weken, maar iedereen is anders voor je bekken zou ik als het aanhoudt toch eens langs een fysiotherapeut gaan. Ik heb zelf ook nog wel last van mijn onderrug en bekken van tijd tot tijd, maar had ook behoorlijke bekkeninstabiliteit.
Dankjulliewel voor de reacties! In de bijsluiter van de minipil staat inderdaad dat je juist VOOR de 21e dag na de bevalling moet beginnen omdat je anders niet beschermd bent, vandaar dat ik zo vroeg ben gestart! Ik heb inmiddels contact gehad met de huisarts, die vermoedde ook een ontregelde cyclus en heb weer een gewone pil gekregen (ben gestopt met de borstvoeding). Alleen ben ik nu weer hevig ongesteld met veel buikpijn, is al de vierde keer dat ik opnieuw een bloeding heb dus heb weer de huisarts gebeld. Deze zijn nu nog aan t overleggen erover ik vermoed zelf ook nog steeds een ontregelde cyclus maar je weet maar nooit of er mss iets niet helemaal goed is in de baarmoeder
Ik ben ook voor mijn menstruatie weer begonnen met de pil hoor, ongeveer 4 weken na de bevalling, was geen probleem. Alleen inderdaad is ie pas veilig na de eerste strip of je moet binnen 3 weken na de bevalling beginnen. Het lijkt inderdaad wel dat je cyclus van slag is, wat niet gek is na een zwangerschap en bevalling denk ik.. zou het wel even in de gaten houden en ook dat wild vlees. Succes!
Gek zeg die verschillende adviezen! Hier zei de vk om de pil na 21 dagen weer nemen dus 3wk na de bevalling. Dat is de gewone pil want geef fv ook. Heel apart!