zwaar gevoel in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door heppiedepeppie, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Sinds een week heb ik als ik langer loop een heel zwaar gevoel in mijn onderbuik. Omdat het mijn eerste zwangerschap is weet ik niet zo goed of dit erbij hoort.

Soms voelt het ineens alsof ik accuut moet plassen, alsof de baby ineens 5 cm lager is gaan zitten. Ik weet wel dat dit niet zo is, maar zo voelt het. Of dat mijn buik voor mijn gevoel ineens opgeblazen voelt.

Ik heb ook sinds een week een vaginale spatader en vraag me af of dat met elkaar te maken kan hebben...

Zijn er meer vrouwen die 'last hebben' van een zwaar gevoel?
    Ik ben nog niet zo heel ver (22+4) dus ik dacht dat het misschien wel al heel vroeg was...

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het zou misschien te maken kunnen hebben met je bekkenbodemspieren die onder invloed van hormonen wat zwakker wordt? Ik herken dat zware gevoel wel een beetje en heb er vooral ook na mn eerste bevalling "last" van gehad. Is vanzelf weer weggegaan ook. Je zou er oefeningen voor kunnen doen om ze steviger te maken.
    Die spatader heb ik dus ook ;) maar dat veroorzaakt een zwaar gevoel, meer aan de buitenkant.

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik herken het heel erg. Het klinkt en voelt een beetje 'harde buik'-achtig. Ik heb het ook al een tijd als ik veel loop, het gevoel alsof ik mijn buik echt omhoog moet trekken omdat hij anders te zwaar is. En dat acuut moeten plassen-gevoel is ook iets wat daar helemaal bij past, wen er maar aan, dat blijft en wordt erger ;)

(oja, ik heb overigens geen spatader, ik denk niet dat dat echt verband heeft met dit gevoel..)

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie reacties! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat harde buiken zijn....toen ik me inschreef voor de zwangerschapscursus vroeg die docent of ik al wel eens harde buiken had gehad....ik moest toen lachen omdat ik best veel overgewicht heb en ik dacht dat harde buiken ook altijd met strakke buiken te maken moest hebben....

Ikw eet dus niet zo goed hoe dat voelt...
    De tip voor de bekkenbodem is wel een goede, ik begin 17 aug. met mijn cursus zwangerfit (waarbij we veel oefeningen doen op een bal) en zal er dan ook eens naar vragen.

Omdat ik tot nu toe een praktisch feiloze zwangerschap heb gehad, ken ik veel kwaaltjes nog niet ;)

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Harde buiken herken je vanzelf naarmate je zwangerschap vordert (en dan heb je inderdaad even een strakke buik, haha ;)). Het voelt dan alsof je buik ineens even flink wordt opgeblazen van binnen en aan de buitenkant voelt het ook keihard. Het trekt ook vrij snel weer weg. Hoort geen pijn te doen.

Succes met zwangerfit en geniet van je zwangerschap!

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als ik een harde buik heb dan is lijkt het vet als sneeuw voor de zon verdwenen ;) . Het doet bij mij ook geen pijn maar vind het zeker geen prettig gevoel.

Dat zware gevoel ken ik ook. Ik heb het idee dat ik er last van heb als ik te veel heb gedaan.

Deel Deze Pagina