zwangerschapssuikers

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sammetje, Jul 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik ben vorige week getest op zwangerschapssuikers, en na een week werd ik gebeld dat ik dat dus wel had. Ik schrok wel een beetje, had t niet verwacht. Nuchter was t bij mij 3,8 en na dat vieze zoete drankje was t 8,4. Afgelopen vrijdag moest ik gelijk naar de internist en daarna naar een verpleegkundige. Zij leerde me hoe ik mezelf moet prikken.
    Ze was heel aardig en legte alles goed uit. Maar ik kon mezelf echt niet in de vinger prikken. Ik meende ook dat ik eerst een dieet moest proberen.Kortom ik kon het dus niet, dus had die mevrouw me geprikt. Vanaf dinsdag moet ik mezelf 4 keer per dag prikken.
    Ik zie er verschrikkelijk tegen op. Ik denk dat het na een paar dagen wel mee valt. Wie moet dit ook zelf doen? Hoe waren jouw eerste dagen? Ik heb even wat steun nodig.... Groetjes

2. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hoi!

Bij mij hebben ze een andere behandeling gedaan. Ik had nuchter 5,9 en na het drankje 9,5. Ik heb een dieet gehad en afgelopen donderdag 4x laten prikken op het ziekenhuis, resultaat met dieet 4,4, 5,0 5,3 4,4 keurig dus! Dinsdag naar de gyn en dan hoor ik meer. Zelf prikken zou pas de stap erna zijn bij mij, maar ik geloof dat ik nu wel goed zit. Kun je dit niet eerst navragen?? Vraag gewoon of je eerst naar de dietiste mag!!!

3. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    ja bij jou gaat t anders. Wou dat het bij mij ook zo was. Jezelf prikken is toch heel wat anders dan door iemand geprikt worden...Ik zal het even navragen. Morgen naar de dietiste...

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, het is vervelend, maar het went echt wel hoor. Ik heb het ook een maand of drie moeten doen, zelf 5 maal per dag suikercurves prikken (nuchter, 2 uur na ontbijt, 2 uur na lunch, vlak voor avondeten en 2 uur na avondeten)
    Hier kon ik het gelukkig volhouden en in de hand houden door een dieet te volgen. Dus heb verder gelukkig geen insuline hoeven spuiten oid.

Tips
    Zorg ervoor dat je warme handen/vingers hebt!
    Prik een beetje aan de zijkant.
    En prik sowieso niet iedere keer op de zelfde plek in de zelfde vinger.
    Prik iedere keer met een nieuw naaldje.

Ik ben rechtshandig en prikte voornamelijk in mn middelvinger en ringvinger, pink ook wel. Wijsvinger deed ik liever niet, omdat je die toch wel veel gebruikt.

5. mam van drie

mam van drie Actief lid

Mar 29, 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    ik heb ook suikers, bij mij nuchter 5 en na drankje 10,3.

Nu at ik al zo dat ik niet minder hoolhydraten kan eten dus ik moest ook eerst curveren maar omdat me suikers hoog bleven moest ik insuline gaan spuiten, maar op zich is het allemaal best te doen, voordeel is dat ze je extra goed in de gaten houden in ziekenhuis en meestal is gewoon een dieet al genoeg en houd je daarmee je suikers goed op orde, veel sterkte en als je idd tegen het prikken opziet kan je vragen of ze het in het ziekenhuis doen, of je vraagt , moeder, vriendin, buurvrouw, partner om het bij je te doen, want om ervoor naar ziekenhuis te gaan neemt best veel tijd in vind ik zelf altijd....

6. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ja zie er nog steeds tegen op. Heb me gisteren wel geprikt, maar bleek dat ik amper bloed had, ik baalde zo.. De diabetes verpleegkundige zei dat ik dat pennetje (zeg maar) ik stand 2 moest zetten, maar ik heb m nu al in stand 8! Ik ga ook inderdaad ook anderen vragen of ze me kunnen prikken, maar alleen sochtends moet ik het zelf doen want dan is er niemand om me heen. Baal...baal...Pff ik zie er nu al tegen op!!!

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik heb ook suiker :(
    sinds donderdag weten we het.
    nuchter was mijn suiker 8,5.
    na ontbijt was hij 10,5 na na middageten was hij 12,8 en na avond eten was hij 14,8.

ik heb vanaf de vrijdag een suikercurvedagboekje bij moeten houden,vanmorgen alle uitslagen doorgebeld en het blijft ondanks dat ik alles light neemt en niet snoept gewoon veelste hoog.
    ook nuchter gewoon boven de 8 uit.

Morgen moet ik naar de diabetesverpleegkundige om insuline te leren spuiten en vanaf morgen dus ook beginnen met insluline.

De kleine meid ligt nu al 2 weken voor in groei.
    Daarom is het zo belangrijk om met insuline te beginnen en de groei van het kindje goed bij te houden.

Groetjes.

8. K1986

K1986 Actief lid

Jan 18, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meis! ik heb precies hetzelfde gehad!

en met mijn naaldenfobie was het een HEL! durfde me daar ook niet te prikken, maar de dag erna, besefte ik dat ik het wel MOEST. Voor mezelf en de kleine. Uiteindelijk is het me met moeite gelukt, en daarna ging het op automatische piloot. Uiteindelijk ging het van elke dag 4 keer prikken. naar 3 x in de week 4 x prikken. Het ging super, en alles is goed verlopen. De kleine is met een normaal gewicht geboren, en ook haar suikers waren helemaal in orde.

Komt helemaal goed! succes

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik ben vandaag begonnen met insuline spuiten,en ik kan je zeggen,je voelt de naald niet :D
    Ik was erg angstig vanmorgen en durfde het niet,die vrouw deed het in mijn been en deed het heel rustig,ik voelde helemaal niets.
    De naald is zo scherp en dun dat het geen zeer doet en niet bloed :)

Het valt dus reuze mee.
    Ik moet 2 keer per dag insuline spuiten en 4 keer per dag suiker prikken.

Komt dus helemaal goed.

groetjes Bianca

10. Sammetje

Sammetje Actief lid

Mar 11, 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik prik nu al een paar dagen. En ik moet zeggen dat mijn dagcurve best laag is. Ik kom overal onder de 6 uit.
    Ik vraag me nu af of het wel betrouwbaar is, die test. Omdat na mijn drankje mijn glucose op 8,5 stond. En nu is het mooi laag..
    Ik heb nu ook dat dieet. Ik zal het even vragen..

Share This Page