Cyclus steeds korter, ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Adria27, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Mijn cyclus wordt steeds korter (zie handtekening) na mijn miskraam. Deze maand gewoon drie dagen voor NOD ongi geworden:x. Ik vraag me af of meer dames hier ervaring mee hebben en of ze de oorzaak weten. Ik gebruik af en toe ovutesten, nu moet ik wel omdat ik niet uit kan gaan van een regelmatige cyclus.

Misschien ben ik in de pre-overgang (ben 38 jaar)? Ik ben b.v. gewoon ongesteld geworden maar ik heb nog steeds verschillende klachten zoals misselijk, moe, lage rugpijn, veel plassen,steken in mijn borsten en niet mijn normale cervixslijm patroon. Niet dat ik denk dat ik zwanger ben maar de maand mei was erg eigenaardig qua cyclus en voor en na NOD veel lichamelijke klachten:(
    Hoop dat iemand me iets meer kan vertellen!

2. Fathers Princes

Fathers Princes Niet meer actief

Hoi Adria,

Ik heb zelf een heel onregelmatige cyclus. Ik ging vaak uit van rond de 30 dagen, maar dat verschillende meestal wel 2 dagen van NOD. Op gegeven moment een jaar geleden verschilde het zelf opeens bijna een week (met 24 dagen ongi geworden of zelfs met 38 dagen pas).
    En ik ben 24 jaar...dus ook jong kan dat.
    Momenteel ben ik 21,5 week zwanger. Dus waar het aan ligt? Geen idee. Vervelend wel voor als je precies wilt weten wanneer je vruchtbaar bent. Verder lijkt het mij erg vroeg als je al in de overgang bent...tenminste dat is toch meer rond 50?

3. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Bedankt voor je reactie. De pre-overgang kan rond je 40ste al beginnen, heeft ook met erfelijkheid te maken. Dat je zwanger bent geeft me goede hoop want ik moet zeggen dat ik me wel zorgen maak:(.
    En als het nog onregelmatig was, verschillende dagen. Nee het wordt gewoon korter en korter. Frustrerend gewoon1

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Het bespaart je in elk geval zw. testjes. Grapje.
    Hier ook korter sinds ik een HSG+laparo+antibioticakuur gehad heb. Misschien is het ook een bijwerking van wat er verder gepruld is?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je cyclus kan door de miskraam nog wel wat in de war zijn. Een korter wordende cyclus kan echter ook een teken zijn van de overgang die eraan zit te komen. Maar ik denk dat je cyclus gewoon van slag is na de MK...heeft na mijn eerste miskraam een jaar geduurd voor het weer normaal werd.

Deel Deze Pagina