Hoe voelen de eerste schopjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisil, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    #1 Lisil, 25 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2009
    Hoi meiden ik heb een vraagje:

ik ben vandaag 13 weken zwanger en heb afgelopen week soms korte rare gevoelens in mijn onderbuik, t voelt niet als mijn darmen maar t lijkt op een soort van schapend gevoel van binnen soms is t maar een paar seconden en dan weer een halve dag niet.

Zouden dit de eerste schopjes kunnen zijn?

2. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    zou goed kunnen! ik voelde mn baby toen ook rond die tijd!
    Gefeliciteerd nog!

3. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    dankje!!! ts ons eerste kindje dus veel mensen in mijn omgeving zeggen dat t nog niet kan

4. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Het zou kunnen idd...
    Ik voelde voor het eerst wat bij 14 wkn; bij mij voelde het als een soort van luchtbelletjes/borreltjes.. en dat was heel laag, niet bij de darmen. En soms ook een hele tijd niks tot ik voor bij de 20 wk kwam. Nou, en dan weet je zeker of het de baby is ja of nee! Soms tot onprettig toe, maar goed wel weer een geruststellend idee dat het je beeb is die loopt te boksen tegen je ingewanden. :D

5. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Ja idd, bedankt vaar je reactie. Stom he dat zoveel dingen je onzeker kunnen maken als je zwanger bent.

6. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Toevallig was ik gisteren bij de vk en zij gaf aan dat ik het vast nog niet zou voelen. Dat zou nu ongeveer kunnen gaan gebeuren, maar dat was niet gebruikelijk en al zeker niet bij de eerste begreep ik....

Ik had rond mijn 13e week ook krampen en toen vroeg ik me af of dat de baby kon zijn (ik ben een leek ;) ) en de vk gaf aan dat dit eigenlijk niet mogelijk was...

Dus tja..... je hebt natuurlijk wel altijd uitzonderingen die de regel bevestigen! :D

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de eerste schopjes voelen aan alsof er belleblaasjes aan de binnenkant van je buik kapot ploppen..

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik voelde met 12 weken een paar keer een kriebeltje - alsof iemand heel zachtjes met zn vinger langs de binnenkant van mn buik streek. Wel heel laag in mn buik hoor - hoog kan je sowieso nog niets voelen. Laten vond ik het voelen alsof iemand zacht tikjes tegen mn buik gaf - maar dat was vanaf 15 weken. Vanaf 18 weken wist ik echt zeker dat dit toch echt junior was die ik voelde :)

9. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    junior, jouw gevoel is het een beetje dat schapende gevoel van binnen dus t zou toch kunnen

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind het zelf wel een beetje te vergelijken met het 'vertrekken' van een spiertje. Als hebt hebt gesport bijvoorbeeld dan voel je weleens een spiertje samentrekken...(beetje moeilijk uit te leggen maar hoop dat je me snapt)...en ik vind dat erop lijken.

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dat is inderdaad zoals het voelt rond de 25 weken - als een onwillekeurige spiersamentrekking!

12. Maia

Maia Niet meer actief

ik vond het voelen als zeepbellen die uit elkaar spatten.

maar met 13 weken kunnen het ook echt je darmen zijn. Op een gegeven moment voel je echt het verschil!

13. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    zoals jij het beschrijft denk ik wel dat het schopjes/bewegingen van jullie ukkie zijn.
    Ik voelde de mijne vanaf 17 weken, heel af en toe een plopje en dan vooral wanneer ik stil op bank/bed lag en mezelf er heel erg op concentreerde. Ik voel mijn kleintje nu sinds 2/3 dagen echt flink schoppen, echt heel gezellig!

14. Hier voelde ik ze als plopjes.. wat harder dan me darmen konden.
    Je kan het al vroeg voelen. De een voelt het nu eenmaal vroeg en de ander laat. Maar is door een ander natuurlijk heel moeilijk te zeggen!

15. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik voelde het met 15 weken voor het eerst, als luchtbelletjes en een soort wervelwindje dat door mijn buik ging. Sinds een week of 17 duidelijk plopjes. Vandaag 19 weken en meerdere keren per dag stevige plopjes. Volgens vk ligt mijn baarmoeder direct onder mijn huid en daardoor voel ik het al heel duidelijk. Vind het nog steeds een gek gevoel, moet er iedere keer ook om lachen. :)

16. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    bedankt voor jullie berichtjes,

als t mijn darmen zijn dan voelt het heel anders dan normaal want ik heb altijd wel iets dat ik mijn darmen voel want ik ga wel 2x per dag
    sorry voor de details

dit voelt voor mij echt duidelijk anders hihi

17. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Het zouden heel goed je darmen kunnen zijn, dit vakt niet zo op omdat je darmen tijdens je zwangerschap anders reageren op dingen. De eerste keren dat ik mijn kindjes voelde, voelde het als belleblaas die kapot plopte in mijn buik. Bij de eerste en tweede was dit met 16 weken en bij de derde met 13 weken maar dat schijnt vaker voor te komen als het een derde kindje is. Het zou kunnen dat het bij jou ook de baby is maar dat is wel uitzondelijk vroeg als het de eerste is. Dit omdat je baarmoeder bij een eerste nog erg stevig is.

18. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Plopjes ja, da's wel een treffende omschrijving. Ik voelde met 11 weken al iets (tweede zwangerschap) volgens de boeken kon dat niet maar een collega had het gelukkig ook.

Om aan niet-zwangeren te illustreren hoe een kind van 30-40 weken voelde ging ik achterin de auto met m'n knieƫn tegen degene voor me bonken. :D

19. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik voelde het rond de 16 a 17 weken als ik lag in bed. Het voelde als een soort balletje dat aan het ronddraaien was in mijn buik. Heel grappig wat dat en later ga je het echt goed voelen en aan het einde van je zwangerschap is het niet altijd even leuk mee haha

20. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    een intern scheetje noemde ik het in het begin... ik voelde het pas met 20 weken!

Deel Deze Pagina