Hallo verloskundige, Ik zit op dit moment tussen hoop en vrees. Op dit moment ben ik 7+1week zwanger. Sinds afgelopen zondag verlies ik bloed. Niet veel voornamelijk met afvegen na toilet bezoek. Over de rest van de dag misschien alles bij elkaar max3/4 maandverbandje vol Nog totaal erbij. Zondag heb ik mijn verloskundige gebeld en ik mocht komen voor een echo. Ze kon in eerste instantie geen vruchtje vinden. Wel zag ze dat mijn baarmoeder erg onrustig was. Mijn darmen zaten voor mijn baarmoeder dus nog een andere manier gezocht om het misschien toch beter te kunnen zien. Toen vond ze gelukkig toch een vruchtje, wel gaaf ze het idee dat die klein was voor de termijn van zes weken.baarmoedermond was wel gesloten. Gister aan het eind van de middag leek het bloeden te stoppen. Vanochtend helaas toch weer wat bloed verloren wil minder als de andere dagen. Heb tot nu toe totaal geen krampen gehad en het vruchtje ben ik ook nog niet verloren. Als het mis mocht zijn met dit vruchtje hebben we dat vrede mee maar toch blijf ik hoop houden zolang er geen krampen zijn en ik het vruchtje nog niet kwijt ben. Wat denken jullie? Is de kans reëel dat dit kindje bij ons blijft?
Hoi tweety25, uit je verhaal op te maken moet je denk ik toch rekening houden met een niet goede zwangerschap. Bij 5,5-6 weken behoor je een hartje te zien kloppen. Als je 7+1 weken bent helemaal. Het kan misschien zijn dat je minder ver zwanger bent? Onzekere laatste menstruatie? Onregelmatige cyclus? Laat positieve test? Anders klopt het plaatje niet helaas. Ik duim voor je. Groetjes Brigitte
Hoi brigade, Afgelopen zondag was ik 6+5 week zwanger. 23 juni heb ik mijn spiraal laten verwijderen 2 dagen later een bloeding gehad. 26 juli positieve test in handen.
Oké, even uitgaande van je test. Stel je hebt (in een gunstig geval) bij bv 3+4 weken al positief getest, dan zou je 29 juli 4+0 weken zijn. Dan zou je afgelopen zondag 5+5 weken moeten zijn geweest. Vaak zie je dan toch al een hartje kloppen... Maar het hoeft niet, het kan ook in de uren erna zijn begonnen met kloppen. Maar als je wel toch nog net te vroeg zou zijn voor de hartslag, zou je dus wel heel vroeg positief getest hebben. En dan heb je het beetje bloedverlies nog. Hmmm, ik weet het niet, maar voor je termijn volgens je menstruatie klopt het niet. Je zou dan dus een langere cyclus of een latere eisprong moeten hebben gehad. Je mag over een week terug denk ik voor een echo? Spannend. Groetjes Brigitte
Heb nu afgesproken dat ik zondag of maandag nog een test doe en maandag bel. Aan de hand van de test dan wel of geen echo. Waar ik nu eigenlijk mee zit is dat het bloeden nu inmiddels weer is gestopt ik nog geen een keer kramp heb gehad en ook geen vruchtje ben verloren. Pff lekker onzeker zo
Inmiddels lijkt het erop dat ik het vruchtje kwijt ben. Maandag krijg ik een echo om te kijken of me baarmoeder helemaal schoon is. Brigitte bedankt voor je reacties afgelopen dagen