Hoi dames, Ik kan al 3 dagen niet naar de wc. Nu kan ik van de huisarts een medicijn krijgen tegen de obstipatie. Zouden jullie dit doen? 3' heeft dit echt geen effect op de baby? Iemand ervaring?
Als je van die movicolon (?) achtige zakjes krijgt, is dit niet schadelijk. Die zakjes met wit poeder die naar citroen smaakt. Ik heb deze ook gekregen en mag deze de hele zwangerschap door gebruiken. Dit is niet schadelijk voor je baby. Anders had je huisarts dit niet voorgeschreven. Ik zou niet elke dag aan de laxeermiddel van de kruidvat gaan en zulke fratsen!
Als de huisarts weet dat je zwanger bent zal hij heus niet zomaar iets voorschrijven maak je niet druk meid. Wat mijn middeltje is tegen obstipatie: De ochtend beginnen met een kiwi. 2 liter water drinken gedurende de dag en wanneer je drang hebt meteen naar de wc gaan. Zoek afleiding terwijl je zit. Des te meer je focust des te minder het lukt. Ik heb last van een spastische darm, bij mij gaat het met vlagen goed. Wat ik nog wel eens inneem is roosvicee laxo. 2 glazen per dag. Hopelijk kun je er iets mee
Die zakjes heb ik ook gekregen en ik was ook bang om iets verkeerds te doen hoor! Maar ik was met man op vakantie in het buitenland en zat al een week verstopt, kon bijna niet meer lopen. Toen heb ik die zakjes gekregen bij de apotheek (gezegd dat ik zwager was uiteraard) en zaten we met een woordenboek de bijsluiter te vertalen haha. Daarna heb ik het er met de vlos over gehad en zij zegt ook dat die zakjes gewoon mogen.
Macrogol zakjes! Heb ik voorgeschreven gekregen door mijn MDL arts. Huisarts schrijft die ook voor zijn veilig
Hier ook macrogel via de gyn. Door m'n medicatie is de stoelgang harder en liep ik dus vast. Ik gebruik ze nu op het einde 2 zakjes oer dag.
Heb je al andere producten geprobeerd? Hier helpt het als ik voldoende water drink en 1 a 2 plakjes roggebrood werkt hier ook.