Hoofdpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimonoo, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimonoo

Kimonoo Nieuw lid

30 jul 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en dacht laat ik nu ook maar eens een account aanmaken. Ik ben nu 38+6 weken zwanger, en de laatste dagen/weken word ik echt helemaal gek van de hoofdpijn! Heb anderhalve week geleden urine laten onderzoeken op zwangerschapsvergifting, maar gelukkig niks aan de hand. Nu is het zo dat de hoofdpijn maar niet verdwijnt en ik elke dag wakker word met hoofdpijn en er mee ga slapen. Ik vroeg me af of dit een reden zou kunnen zijn om ingeleid te worden? Ik denk het niet, maar heeft iemand hier ervaring mee? En wat hebben jullie gedaan om het een beetje dragelijker te maken? Ben even ten einde raad!

2. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hey, wat vervelend. Ik heb ervaring en heb gehele zwangerschap erge hoofdpijn met soms hele heftige migraine aanvallen..

Wat kan helpen is voor je opstaan een glas water te drinken. En verder over de hele dag echt voldoende drinken. Vaak kan het al verminderen. Paracetamol mag je ook gewoon hebben, weet niet of je dit al geprobeerd hebt? Verder heb ik helaas geen tips! Succes met de laatste loodjes.

X

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi meis wat naar zeg! Is je bloeddruk gemeten? Want ik had opeens ernstige zwangerschapshypertensie wil je niet bang maken hoor! Maar misschien heb je een hoge bloeddruk?

4. Kimonoo

Kimonoo Nieuw lid

30 jul 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xxmamaxx2016 wat rot zeg!! Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend migraine kan zijn helaas :( hoop dat het snel beter word! Ja paracetamol slik ik inderdaad, maar probeer het wel zo weinig mogelijk te doen. Thanks voor je tip!

@Roosie91 ja ze hebben die dag ook mn bloeddruk gemeten, die was goed. Hoe mn bloeddruk nu is weet ik niet, ga maandag denk ik wel bellen om het even te laten controleren. Wat heftig trouwens! Is alles goedgekomen?

5. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Misschien een ijzer tekort?

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ach gelukkig! Maar idd even nog een keertje controleren is altijd goed! Kan soms ineens omhoog schieten! Ik had altijd een bloeddruk van 120/50 tot m'n 34e week toen ineens 180/100 had hoofdpijn en voelde me raar dus mocht een keertje extra komen bij de vk, bloeddruk gemeten en toen gingen de alarm bellen, direct over naar zkh voor hele dag controle en overgenomen door gyn. Mocht weer naar huis maar om de drie dagen terug komen. Met 37 weken opgenomen en ingeleid, 38 wk me mooie meisje geboren, met helaas nog een spoedkeizersnede omwille van haar hartslag. En mijn gezondheid Maar alles is goed gekomen ze is nu een eigenwijze maar hele lieve vrolijke meid!

7. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb er ook veel last van en ben ook al doorgestuurd naar de neuroloog. Ik heb normaal nooit migraine maar tijdens deze zwangerschap dus wel. Hoofdpijn is heel vaak aanwezig en inderdaad ook bij opstaan. Mijn bloeddruk is prima in orde en alles is verder uitgebreid gecontroleerd. Ik gebruik af en toe zetpillen van paracetemol dat helpt beter maar er is helaas heel weinig aan te doen.

8. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben altijd bekend met hoofdpijn en tijdens m'n zwangerschap nu heb ik het frequenter. Ik probeer als ik de hoofdpijn voel komen altijd even te gaan slapen, al is het kort. Dan nog niet meteen hoofdpijn, maar wel een ijskoudnat washandje op m'n voorhoofd. Bij hoofdpijn die aanhoud neem ik PCM in, als t echt niet wil. Altijd masseer ik bij hoofdpijn m'n nek en neusbrug. Dit verzacht een beetje tot veel.
    Als er geen medische oorzaak te vinden is voor je hoofdpijn is dit misschien het proberen waard.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap dagelijks hoofdpijn gehad.
    Na een tijdje werd mijn ijzer nagekeken en deze was te laag.
    Met 31 weken begon mijn bloeddruk te stijgen en werd ik strenger in de gaten gehouden.
    Ik slikte zo min mogelijk paracetamol alleen als het echt niet ging.
    Wel ging ik meer water drinken tegen de hoofdpijn

10. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap ook perioden van vreselijke hoofdpijn gehad, soms wel een paar weken achter elkaar en dat ging dag en nacht door. Paracetamol hielp niet. Veel drinken ook niet. Het was echt uitzitten tot het weer verdween. Gek werd ik ervan. Ik kan je dus geen tips geven helaas, alleen maar sterkte wensen.

Deel Deze Pagina