Hoihoi, Ik ben 9 weken terug bevallen en nou heb ik sinds ander halve week een zwaar/drukkend gevoel achter mijn schaambot echt een zeur gevoel. Herkent iemandf dit en wat dit is? Groetjes Angela
dat heb ik ook en helemaal als ik op de wc in een bepaalde houding zit en wat druk zet, ik heb een vaccum verlossing gehad en ze hebben hard getrokken en een flinke knip gegeven.. ik ben vrijdag naar de huisarts geweest en die zei dat je nog maanden dat drukkende,zeurende gevoel kunt houden ... ik ben vandaag precies 6 weken geleden bevallen. ook zit ik nog best vaak verstopt en kan dan niet makkelijk naar de tv, ik wil geen lactulose nemen want daar reageer ik nogal heftig op persen is gewoon gevoelig gr Jose
Hooooiii8) Toevallig bij mij precfies hetzselfde verhaal: vacuumpomp en een enorme knip erg pijnlijk allemaal en een erg lange vbevalling van 23 uur Maar jij hebt dat ook dat drukkende gevoel achter je schaambvot dus? Ik vind het zo'n vreemd gevoel heb het nog nooit eerder gehad dus moet er nog even aan wennen Maar zei de huisarts ook wat het voor een pijn is? Is het beschadigt daar beneden dan?
Ik ben 12 weken geleden bevallen, tangverlossing. Tijdens mijn zwangerschap had ik bekkenklachten, dus ik ging na mijn bevalling voor controle naar de bekkenfysio. Ik had ook last van zwaar gevoel (vooral als ik op toilet zat). De bekkenfysio constateerde dat mijn bekkenbodemspier uitgerekt is. Dit schijnt vaker voor te komen met een tangverlossing en vacuumverlossing. Ook ben ik ingeknipt wat later een open wond is geworden en is gaan ontsteken. Het is een stug litteken geworden, wat ook weer invloed heeft op het gebruik van je spier. Ik heb er oefeningen voor gekregen om de spier weer te trainen, zodat ook drukgevoel en/of bekkenpijn weg gaat. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!